" sa rasa c chloe sdh jumpa urang yg sesuai.. "" ihh ko ni ci. Teda bh tu.. C jessy mimpi ja bh tu.. "
" ko xnampak ka daisy? Firstday durang sini pun sdh lain2 c chloe tinguk c jessy.. "
" teda bh cici.. Dia mmg begitu bh.. Xselesa sama urang baru.. "
" dari ko ja la des.. Malas sa mau ckp sama ko.. " durang turun terus p masuk kelas.. Yg lain pun ikut sdh p kelas..
••••2 month later ••••
2 bulan sdh c jessy sana asrama.. Durang cuti skul 1 minggu. Jadi semua la mau pulang kampung termasuk c lily sama jessy..
" jess.. Ko xmau ikut sa pulang ka? Dakat juga bh rumah kita.. "
" tidak la kali lily.. Mumy dady sa mau ambil sa.. Kami pulang rumah moing.. "
" bh, mna2 ko ja la.. Takecare jess! " terus c lily jalan sama parents dia.. C jessy masi sana asrama tunggu mumy dady dia.. 1 jam sdh dia sana, budak2 pun ramai sdh pulang.. Tunggu punya tunggu, berbunyi tu telefon dia.. Mumy yg call..
" hello jess? Sorry mumy xboleh ambil ko ni hari.. Mumy ada kerja ni.. Dady ko outstation.. Bisuk mumy ambil ko arr.. Bagus2 kio.. "
Tut tut tut ~ belum c jessy bercakap sdh mumy dia endcall..
Mau nangis sdh dia sana.. Urang lain semua sdh pulang.. Dia ja yg tinggal sana sama tu guard.. Terpaksa la dia naik balik p dorm.. Otw p dorm tu, c jessy terserempak lg sama c danny..
" hey jess! Ko xpulang lagi? "
" ya. Mumy sa xambil sa ni hari.. Ko? "
" sa ada hal skit sini.. Bisuk baru sa pulang... Bh, sa jln dlu arr. Bye jess.. "
C jessy jalan masuk dorm dia.. Buka ja tu pintu, ada c chloe di dalam.. Tarabang tu semangat c jessy..
" chloe.... "
" hihihihihi.. sa mau ko tolong sa.. Kakak sa xmau tolong sa.. Ko ja mampu tolong sa... hihihihihi "
" sa xmau tolong ko chloe!! "
" ko kana tolong sa jessy. Sa mati dibunuh jess......huhuhuhu "
" sepa ko? "
" sa adik c chloe.. Christy... C danny bunuh saa!!!!! "
" kenapa jga dia bunuh ko christy?? " c jessy biarpun takut, dia tanya juga..
*** FLASHBACK ***
" christy.. Sa suka ko bh.. Terima la sa.. Sa janji akan jadi bf ko yg paling baguss.. Sa betul2 syg ko christyy.. "
" ko xfaham ka? Sa xsuka ko bh!!! Sa ada c samuel sdhh! Sa xmau ko!! Get lost b**ch!!! "
" fine, ko tinguk apa sa buat sama ko!!! Bye christy. Hati hati kio.. I love u .. " sambil dia senyum siringg..
*** FLASHBACK END ***
" lepas sa xterima cinta dia, dia bunuh sa.. Dia kurung tu semangat sa.. Huhuuhuuu.. Dia
puja2 roh sa.. Sa xtenang jess.. Huhuhuhuuu...... "
" bh, sa tolong ko.. Dengan syarat.. "
" apa syarat ko jess? Huhuhihihihi.... "
" jan kacau sa lg.. Apa2 ko suruh kakak ko ja yg kasitau sa... Sa xmau berurusan sama ko sampai ko tenang di sana... "
" bh.. " terus pingsan c chloe.. Kasian c jessy tinguk c chloe.. Sebab adik, dia yg jadi mangsa.. Xlama sedar c chloe.. C jessy sana dapan dia..
" sedar sdh ko chloe? " senyum2 c jessy..
" sa minta maaf jess. Sbb adik sa, ko pun terlibat.. Maafkan adik sa ar jess.. " nangis sdh c chloe.. C jessy pun ikut2 sdh mau nangis...
" bukan salah ko juga tu chloe.. Sa akan tolong c christy.. Jan ko risau.. " kasian jga jessy tinguk c chloe.. Dari sana la c jessy tau sikit pasal c christy.. Kana bunuh sebab xterima cinta c danny ja!
Bisuk pagi, awal lg mumy sma dady c jessy datang p ambil dia..
" macam mana ko jess? Ko p bergusti lagi ka sama budak2 sini?? Sa tau, ko kawin ja terus.. Xpayah belajar sdh.. "
" apa juga bh? Bagus xpayah ambil sa.. Bising ja.. Klau sa bergusti sini, lama sdh bh tu pengetua panggil ko dtg sini.. "
" ko melawan ar jess.. "
C jessy diam ja sepanjang perjalanan.. Pukul 12 sampai sdh diurang di rumah moing c jessy..
" Jess! Nduu, ni cucu sa ni.. Lama sdh ko xpulang.. Kurus jga ko ni? " tanya tu moing perempuan..
" sa antar dia sana asrama bh.. Sana skul lama dia balik2 bergusti sama bdk2 diskul.. Bikin malu sa ja bh ni anak... " bilang mumy c jessy...
" tu la ko jess. Cuba ko dangar bh apa yg mumy ko bilang.. Jan ko melawan dia bh.. Xbagus tu.. Derhaka ko nnt.. "
" yala yala.. " c jessy jalan ja naik p atas.. Dia tinggal ja durang sana bawah.. Durang c moing geleng2 ja tinguk c jessy..
YOU ARE READING
ASRAMA
HorrorAsrama.. Siapa yang tidak pernah dengar asrama berhantu.. ikuti la kisah pelajar2 baru yang diganggu oleh setan2 yang menakutkan..