part 2

347 6 0
                                    

Skip

(waktu sklh tamat)

Selepas tamat waktu persekolahan, ak menunggu Chanyeol di hadapan kelas ak. Jina dan Hyun Jin sdh lama pulang ke rmh mereka.

"Ish! Mne la bdk capang ni. Lembab btol la "ak mengeluh panjang krn sdh lama menunggu Chanyeol.

Tidak lama kemudian Chanyeol smpai di hdpn kelas ak.

"Mian, ak lmbt.. Tdi ad hal skit"ujar Chanyeol kpd ak.

Ak pun hnya mengangguk tanda fhm dgn masalahnya. Ak pun terus mengajaknya untuk ke tempat letak motor aku..

Semasa di pertengahan jalan utk ke rmh ak, trdpt byk kereta berhenti seketika dan kereta-kereta itu kembali bergerak tetapi dgn perlahan. Ak syak di hadapan itu trdpt pemeriksaan yg diadakan oleh pihak polis.

Ak pun memberhentikan motor ak beberapa meter dari tempat pemeriksaan itu. Ak mematikan enjin motor ak lalu ak mengejutkan Chanyeol yg sdg tidur di belakang ak.

"Chanyeol, bgun la.. Tlg ak, mcm mne nk blik rmh ni?"soal ak dlm nada cemas.

"Balik je la, ap susahnya.. "Jwb Chanyeol.

"Masalahnya, ad roadblock kat dpn tu! "Tengking ak pada Chanyeol.

"And one more thing, ak dh la x ad lesen and roadtax motor ak dh lama mati. "Tmbh ak lagi..

"So, kita tggu je la kat sini smpai diorang pergi. "Bls Chanyeol selamba badaknya.

"Kepala tengkorak kau! Kau tahu x lps ni ak ad kelas taekwando? "Ujar ak smbil mengetuk kpla Chanyeol.

"Argh, appo! "Ujar Chanyeol smbil mengusap kepalanya sendiri.

"Ehem"ad seseorang sdg berdehem di sblh kami berdua.

Ak pun mengalihkan pandangan ak ke arah bunyi suara orang yg berdehem tdi. Trdpt beberapa anggota polis sdg berdiri di sblh kami berdua. Jantung ak sdh pun berdebar-debar.

"Emm, dik klau nk buat maksiat pun jgn lah buat kat sini.buatlah kat tempat lain eh? "Ujar seorang anggota polis yg hensem drpd yg lain.

Tnpa ak sdr badan ak menghadap ke arah Chanyeol,  ak meletakkan tangan ak pada bahu Chanyeol dan Chanyeol meletakkan tangannya pada peha ak. Pipi ak sdh pun merah akibat malu.

"Skrg ni, sila ikut kami ke balai polis."arah polis hensem tadi.

"Wa...wae, kami kena ikut encik pergi Balai? " soal ak kpd polis tdi.

"Jgn bnyk soal, just ikut je kami ke Balai. "Jwb polis itu kpd ak smbil tersenyum.

Ak hnya akur dgn arahan polis tu. Ak pun menghidupkan semula enjin motor ak dan ikut polis tersebut utk ke Balai polis.

Di Balai polis

Smpai shj di Balai polis, ak dan Chanyeol masuk ke dlm Balai polis untuk menyelesaikan masalah kami.

"So, BG789A nmbr plat motor awk? "Soal polis hensem tdi pada ak. Ak pun hnya mengangguk tanda betul.

"Motor ni roadtax dia dh lama mati, lagi satu  awk ni dh ad lesen ke belum? "Soalnya lagi kpd ak.

"Belum "jwb ak pendek.

"Awk thu kan, kesalahan ni patut didenda? "Soalnya lagi kpd ak. Ak pun hnya mengangguk.

"Jadi sbgai denda awk kena bayar saman ni"ujarnya kpd ak. Ak pun terus pandang ke arah mukanya.

"Berapa yg saya kena bayar saman ni encik? "Soal ak kpd polis tersebut. Jantung aku sdh pun berdegup laju.

"Harga saman yg awk kena bayar sebanyak 75 000 won"ujarnya kpd ak. Ak terkejut dgn harga saman itu. Ak mengeluh panjang. Chanyeol pula sdg tidur di sebelah ak.

Polis itu merenung tepat pada muka ak. Bila di perlakukan sebegitu ak jadi x selesa.

"Ad ap² ke dkt muka saya? "Soal ak kpd polis tersebut.

Dia menggelengkan kepalanya, dan melemparkan senyuman pada ak.

"Bagi sini fon awk. "Ujarnya kpd ak. Ak pun terus mengeluarkan IPhone 7+ milik ak dari beg sklh ak dan memberi kpd dia. X lama kemudian dia pulangkan semula IPhone 7+ ak kembali.

"Je.. Jeon Jungkook ?"soal ak gagap bila dia menyimpan nombor telefon dia ke dlm fon ak.

"Ha'ah, itu nama saya. "Jwbnya ringkas. Selepas itu, ak dan Chanyeol meminta diri untuk balik.

The Annoying Police Namja is My Husband (18+)(J. J. K) Where stories live. Discover now