part 3

434 5 0
                                    

Semasa ak menunggu teksi, sebuah kereta mewah berwarna hitam yg amat ak kenal berhenti di depan ak dan Chanyeol. Pintu kereta di bahagian belakang itu terbuka dan keluar seorang lelaki tua, iaitu appa ak.

"Kenapa kamu ad dkt sini Soomin? And one more thing mana motor kamu? " soal appa ak dgn muka bengis.

"Umm, appa let's talking in car please? "Soal ak kembali. Appa ak pun mengangguk lalu menyuruh ak dan Chanyeol masuk ke dlm kereta. Di dlm kereta, appa ak pun memulakan perbualan antara kami bertiga.

"Now, explain dkt appa ap yg dh jadi? "Soal appa ak lembut.

"Sebenarnya, Soomin kena saman "jwb ak tenang kpd appa ak.

"Ooo.. Berapa banyak yg Soomin kena bayar? "Soal appa ak lagi.

"75000 won"jwb ak dgn perasaan yg takut.

"Appa x kan bayar saman Soomin tu. Appa nk, Soomin uruskan semua ni sendiri. ":jwb appa ak tenang. Ak
Pun mengeluh panjang dan tiba² iPhone 7+ ak berbunyi menandakan mesej masuk. Ak pun membuka mesej itu. rupanya mesej dari rumah encik polis yg ANNOYING tdi.

Jungkook:"jgn lupabayar saman dlm masa minggu ni.."

Ak pun membalas mesej itu.

Me:"Tgk dulu. "

Ting !

"Saya dtg rumah awk"
Balasnya.

Me:"What ever.. Dtg la.. Awk x kan jmpa pnya rmh saya.. "
Balas ak smbil tergelak-gelak..

Ting! Satu pesanan lagi masuk.

"Saya follow awk blik rmh.. Get ready dear. 😘"balasnya, ak terus terkedu. Gila annoying mamat nih!

Sampai di hadapan villa 3 tingkat milik keluarga ak, ak terus pecut masuk ke dlm rmh ak dan terus masuk ke dlm lift utk ke bilik ak yg berada di tingkat 3.

Situasi di luar rumah

"Yeobo, wae dgn Min tu?"soal omma Soomin dgn pelik.

"Nnti lah saya cerita kan"bls appa Soomin selamba tiba-tiba muncul seorang namja berpakaian uniform polis berdiri di hdpn omma dan appa Soomin.
"Tumpang tnya, ni rmh Park Soomin ke?" soalnya kpd omma dan appa soomin.

"Ne, ni rmh dia and saya appa kpd Soomin. Ad ap eh?"soal appa Soomin kpd polis tersebut.

"Nama saya Jeon Jungkook, saya dtg sbb sa--"belum sempat Jungkook hbis ckp dia dh ditarik oleh omma Soomin utk masuk ke dlm rmh.

"Maaf lah, adat kami x berbincang dkt luar rmh"ujar omma Soomin kpd Jungkook.

"Ap sbb kamu dtg sini "soal appa soomin kpd Jungkook.

"Saya dtg sini sbb saman Soomin. "Bals Jungkook.

"Brp dia kena bayar saman tu?"soal omma Soomin

"75000 won"bls appa Soomin pendek.

"Saya tnya Jungkook la, bknnya tnya yeobo"bls omma Soomin.

"Hmm, bleh puan pnggilkan Soomin? "Soal Jungkook kpd omma Soomin.

"Bleh, tggu kjp eh"bls omma Soomin, lalu Jungkook mengangguk. Tiba² seseorang melaungkan suaranya kuat.

"Chim dh blik!! Eh Jungkook! "Jerit Jimin.

"Eeh, hyung! "Jerit Jungkook pula.

"Kookie buat ap kat sini? "Soal Jimin kpd Jungkook.

"Oh ad kerja skit"bls Jungkook pendek.

"Eeh korang berdua kenal ke? "Soal ak dgn nada pelik.

"Nii lah chingu oppa yg oppa slalu cerita tu.. Yg busy memanjang. "Jwb Jimin dgn gembira. Ak hnya angguk kepala.
"Haa, Soomin! Sape nk bayar saman nii?" soal omma ak dgn nada tegas.

"Alaa, x nk bayar.. Duit dlm akaun Min tu Min nk beli light stik BTS dgn pegi fan meeting BTS .."bls ak dgn nada protes.

"Ok, tapi omma dgn appa x akn bayar saman tu "jwb appa ak selamba.

"Encik polis, saya x nk bayar, tpi saya akan buat ap saje yg encik sruh "ujar ak smbil menggengam tangan Jungkook.

"Cuma satu cara je, kahwin dgn saya dan hutang dgn pihak polis langsai "blsnya ak pun terkedu.

"Omma dgn appa setuju?"soal Jungkook .

"Omma dgn appa setuju je. Minggu ni majlis perkahwinan korang. "Bls omma ak. Ak terkedu, minggu nii?ak pun melangkah masuk ke dlm lift utk ke bilik practice dance ak.

Masuk shj ke dlm bilik itu,ak termenung seketika di hdpn cermin besar yg kegunaannya untuk melihat pergerakan tarian ak. Selepas termenung ak melangkah ke arah meja yg tersedia. Ak ddk di ats kerusi dan ak mencapai laptop apple ak dan iPhone 7+ ak. Ak pun membuka laptop ak. Tiba² pintu bilik di ketuk dari luar.

"Masuk lah! Pintu x kunci!" jerit ak dari dlm. Kemudian pintu terbuka dari luar dan muncul oppa ak dan chingu² nya dan polis annoying. Ak melihat mereka masuk ke dlm bilik practice dance ak dan mata ak beralih ke arah laptop ak kembali..

"Haii Min! "Jerit chingu oppa ak yg lain untuk menyapa ak.

"Haii"bls ak pendek dan mata ak tertumpu kpd laptop ak.

"Min, ni oppa ad bwk mknn ni. Oppa dgr Min x mkn lagi dari blik sklh tadi"ujar oppa ak kpd ak.

"Letak kat tepi tu dlu, nnti Min mkn. "Bls ak, Jimin pun meletakkan mknn itu ke tepi.

"Ddk lah, Min nk pegi ambik camera jp"smbung ak, lalu mereka pun ddk. 10 minit kemudian, ak kembali semula ke bilik tersebut. Semasa ak hndk ddk di tempat ddk ak, Jungkook sdh pun ddk di tempat ddk milik ak.

"Jungkook, that's my place not your place "ujar ak kpd Jungkook. Dan dia x nk beralih dari tempat ddk ak. Ak pun mengambil kerusi lebih dan letak di sebelahnya. Belum sempat ak nk ddk, Jungkook menarik tangan ak dan ak terddk di atas pehanya.

"Emm, oppa nk keluar dluu. Sbb oppa ad kerja"ujar Jimin kpd ak.

"Haa, kita orang pun ad kerja"smbung yg lain. Mereka pun meninggalkan ak berduaan dgn Jungkook.

"Jungkook, please let me go "rayu ak,. Dia pun menggelengkan kepalanya tanda dia x nk melepaskan ak. Ak pun membiarkan sahaja dan smbung membuat kerja di dlm laptop ak. Tiba² Jungkook mencium leher jinjang ak. Ak pun mendesah perlahan.

"Ah.. Ahh em.. Jungkook- ahh.. Jebal"desah ak perlahan. Ak pun memusingkan badan ak menghadap Jungkook. Dia pun berhenti mencium leher ak.

"Oppa, please stop. Min nk buat kerja ni, esk orang ni nk ambil gambar wedding dia"ujar ak.

"Chagi buat je lah."bls Jungkook smbil mencium leher ak. Ak pun kembali mendesah perlahan.

"Ahh. Oppa. Ahh.. "Desah ak dan Jungkook mencium mulut ak perlahan, pada mulanya ak tidak membalas ciumannya lama kemudian baru ak membalas ciuman mulutnya. Ak memeluk leher Jungkook untuk memperdalamkan lagi ciuman kami dan Jungkook menggigit bibir ak dan mulut ak terbuka sedikit dan Jungkook memasukkan lidahnya ke dlm mulut ak. Kami pun berlawan lidah.

"Oppa, please stop, jgn buat kat sini.. Nnti omma nmpk."ujarku kpd Jungkook. Ak pun menarik tgn Jungkook utk dibawa ke bilik ak..

The Annoying Police Namja is My Husband (18+)(J. J. K) Where stories live. Discover now