****3 years later****
"Janise, I think I will fly to Malaysia tonight. So maybe this is the last time I will be with you. But I promise that I will always contact you in any way and I will always remember you.""Okay, Nat. But don't forget to take care of yourself. Be careful. Also don't forget to invite me to your wedding when you're getting married. I'll miss you so much." Kata Janise lalu memeluk ku
NOTE:Janise ni ialah kawan Lina yang setia di UK. Mereka berkenalan sejak hari pertama Lina menjejakkan kakinya ke UOO. Janise ni memang anak jati UK.
Pada malam itu, aku masuk ke kapal terbang yang akan membawa ku pulang ke rumah. Semasa di dalam kapal terbang aku hanya makan, tidur dan membaca novel English. Novel tersebut adalah hadiah daripada Janise sempena hari jadi aku yang ke-23. Akhirnya setelah 14 jam aku berada di dalam kapal terbang, aku sampai ke Malaysia.(Tak ada orang pun tahu aku balik, saja nak buat suprise). Aku menaiki teksi yang berhenti di situ dan memberikan alamat rumah ku kepadanya.
******at home******
"Assalamualaikum ma, pa, kak da, kak mai, I'm back!" Kata ku dengan nada sedikit terjerit.
"Ahhhhhhhh! Lina, lama nya ibu tak jumpa kamu. Rindu nya."
"Lina, kau jangan tinggal kak dengan minah ni lagi!!!" Kata kak Da.
"Eleh macam laa kita ni nak tinggal ngan dia. Lina I really miss you." Kata kak Ila.
Kata mereka semua lalu memeluk ku sekaligus. 'Rindu sangat ke kat aku, dia orang ni.'
Kami semua pun ke dapur untuk makan malam. Malam itu ibu memasak ikan keli sambal, sayur campur dan air sirap. Simple but very delicious.
"Lina welcome back home and don't forget to follow me to office tomorrow, okay?" Kata Encik Afendi dengan nada yang lembut tapi tetap tegas.
"Okay pa" kata ku dengan ringkas. Pada masa itu kami berbincang tentang bagaimana persekolahan ku di sana dan kerja ayah.
Sorry memang pendek author tak ada idea.
Sorry hambar
Sorry typo
YOU ARE READING
Betul Ke Aku Jatuh Cinta? ( COMPLETED)
RomanceDi sebuah sekolah yang terletak di Kuala Lumpur NATRINA HARLINA seorang perempuan yang amat cantik dan berbadan kecil tapi garang macam harimau (orang yang badan besar pun kalah kalau nak lawan mulut) tak ada org berani lawan tetapi mempunyai 5 oran...