"WHAT!?" kata farzana.
***flashback***
"Pa boleh tolong Lina tak?"
"Tolong apa?"
"Tolong cari latar belakang Laila Farzana."
"Kenapa? Penting sangat ke?"
"Penting pa. Dia ajak Lina jumpa, tapi Lina macam tak sedap hati laa."
"Okay laa tunggu sekejap."
'Tak sia2 papa pernah bekerja sebagai CIA dulu... hihihi.' Aku bermonolog.
Selepas 10 minit Encik Afendi keluar daripada bilik dengan membawa sekeping kertas dan sebuah kotak.
"Nama penuh Laila Farzana binti Fakhrul Lukman. Ayah dia sorang mafia yang amat digeruni. Ramai orang meminta tolong Fakhrul untuk membunuh dan membuat semua mende yang jahat. Ganjaran nya ialah duit. Pada satu hari ada seseorang meminta tolong nya untuk membunuh ketua FBI. Tetapi Fakhrul menolak. Orang yang meminta tolong nya itu naik berang lalu membunuh nya. Farzana menjadi murung lalu mengambil tindakan untuk membunuh orang yang menggangu hidup nya dan arwah ayah nya."
"Habis tu takkan Lina relax je nak jumpa dengan pembunuh?"
"Takpe. Papa dah upah beberapa orang bodyguard untuk jaga kamu. Dan lagi satu untuk keselamatan kamu sendiri ambil pistol ni. Kamu ingat kan?" Ayah membuka kotak itu lalu menunjuk kan sepucuk pistol yang berwarna merah.
"Streetkiller" perkataan itu keluar daripada mulut ku dengan pelbagai memori. Ayah menyuruh aku belajar menembak kerana takut orang akan mengapa-apa kan aku kerana dia seorang polis.
"That's what you call it. And this scene is one of the reasons why you need to learn about guns."
"Thank you, pa."
"You're welcome. Okay, good luck for tomorrow and try not to kill some one. Hahaha"
"Okay, hahaha"
***end of flashback***
"Why do you have a gun?"
"Does it matter now. Kata kat orang kau supaya berhenti tuju kan pistol tu kat aku or I will pull the trigger." Dia memberikan isyarat kepada orang nya lalu mereka menurun kan pistol.
"Farzana. Kalau kau nak Amirul, kau ambil tapi jangan kacau hidup aku dan aku takkan kacau hidup kau. Tapi sekarang kau dah kacau hidup aku, kau tanggung laa sendiri." Lalu berlalu pergi dari situ.
"Hish perempuan ni memang nak mati ngan aku. Takpe sekarang kau boleh perangkap aku. Tapi aku tahu kelemahan kau perempuan." Kata Farzana lalu tersuka macam orang gila. (Kesian gila akhirnya). Jangan kecam author.
***at the parking***
"Cik Lina okay tak? Ke ada luka kat mane2?" Kata salah seorang bodyguard papa. Papa mengupah 10 orang bodyguard yang berbadan besar.
"Saya tak apa2. Thank you sebab sudi jaga saya walaupun untuk sementara. Saya juga nak minta maaf kalau menyusah kan awak semua"
"Eh eh eh! Takpe Cik Lina. Itu dah memang kerja kami untuk menjaga keselamatan Cik Lina dan keluarga. Lepas ni, tak perlu minta maaf pada kami. Jika cik ada masalah telefon nombor ni. Kami akan sentiasa ada." Kata lelaki lain lalu memberikan kad nya kepada ku.
"Saya pergi dulu lah" kata ku.
"Dipersilakan cik." Kata nya lalu membuka pintu untuk ku. Aku memecut kereta Lamborghini ku yang bewarna kuning dengan laju. Hati aku terdetik untuk pergi ke kedai My Love Cafe untuk merehatkan diri. Sesampai di sana aku duduk di tempat yang mana kali pertama aku berjumpa dengan Amirul buat kali pertama. Setelah air aku sampai aku menghirup nya lalu duduk termenung keseorangan.
"Ni boyfriend aku. Amirul Hisyam ni milik aku, kau tahu tak?" Ayat itu selalu bermain di fikiran ku. Lamunan aku terhenti apabila ada seorang lelaki memetik jari nya dihadapan ku.
"Jauh nya cik adik termenung. Tak baik termenung depan makanan, nanti rezeki hilang" kata lelaki tersebut.
"Kau nak ape hah? Aku kan dah kata tak nak jumpa aku dh. Kau ni memang tak faham ke hah?" Jerit aku. Orang tidak mendengar kerana aku duduk di penjuru kedai.
"Aku rindu kau je. Ye lah kau kan cinta pertama aku."
"Kalau kau masih anggap aku ni cinta pertama kau, kau takkan tampar aku masa tu. Kau takkan curang ngan aku. Kau takkan terfikir nak sakiti hati aku."
"Takkan kau tak boleh maafkan aku Lina buat kali terakhir?"
"Amir, sejak kau tampar aku. Kita dah tak ada hubungan. Kau buat aku benci kau kau pada saat itu. Kau ingat kan aku ada kata aku tak suka orang sakiti aku. Hari tu aku dah bagi kau peluang tapi kau jealous and need some time. The second time I give it to you but you slap me and choose Farzana but now you really think I would give you the third chance? I think no."
"Walaupun aku tahu kau memang benci aku gila2 sekarang. Kau takkan tak ingat bet kita dulu? Kalau kau jatuh cinta ngan aku, kau kena kahwin ngan aku. And if you forget, a couple weeks ago. You and I had a relationship so that's mean you loved me"
"Amirul! Stop with the bet, and start thinking about my feeling. Please. Aku just tak sanggup dikecewakan sekali lagi. Aku dah jemu. Dulu dekat sekolah rendah aku suka kat sorang ni and kita orang couple. I give him the chance but he blew it away. I don't want to make the mistake again."
"Lina kau kena percayakan aku. Aku janji aku takkan kecewakan kau. Tolong lah. Aku tak nak kehilangan kau sekali lagi. Aku hanya nak kau." Tiba2 telefon aku berdering. Aku melihat nama Farzana tertulis di situ. Aku pun mengangkat nya.
****di telefon****
"Kau nak apa lagi hah perempuan?" Kata ku.
"Lina jangan marah2 aku hanya nak Amirul. Cuba kau tengok keluar tingkap. Apa yang kau nampak? Hihihi." Aku menoleh ke luar tingkap dan ternampak semua kawan2ku berbaris dengan pistol di kepala mereka.
"Eh setan! Kalau kau sentuh kawan aku, nahas kau, aku kerjakan!"
"Boleh tak kalau aku cuba?" Dia menarik picu lalu dengan sekelip mata peluru dilepas kan dan tertembak tangan Fina. Fina menangis lalu jatuh ke tanah.(dramatic kan padahal kena tembak kat tangan je pun.)
"Okay2 kau nak apa sebenar nya sekarang ni?"
"Kau kan bawa pistol kan? Aku nak kau tembak dia guna pistol tu." Kata dia lalu tersuka.
"HAH!?"
Sorry hambar.
Sorry typo.
Sorry mengarut.
Sorry kalau tak selesa dengan nama tu.
YOU ARE READING
Betul Ke Aku Jatuh Cinta? ( COMPLETED)
RomanceDi sebuah sekolah yang terletak di Kuala Lumpur NATRINA HARLINA seorang perempuan yang amat cantik dan berbadan kecil tapi garang macam harimau (orang yang badan besar pun kalah kalau nak lawan mulut) tak ada org berani lawan tetapi mempunyai 5 oran...