"AMIRUL HISYAM"
"NATRINA HARLINA" jerit kami srentak.
"Maaf ya semua kami hanya terkejut melihat satu sama lain dengan keadaan yang sebegini." Kata Amirul sambil tersenyum. Para client yang lain hanya mengangguk kepala. Aku pula hanya menundukkan kepala kerana menahan malu. Seelah 2 jam melalui perbincangan itu kami semua bersurai. Amirul mahu berjumpa dengan ku di sebuah cafe yang bernama My Love Cafe. Aku menghantar Nadia ke office kerana dia masih ada kerja yang perlu dilakukan. Sesampai aku di sana aku ternampak Amirul tetapi di hadapan nya terdapat seorang perempuan yang tak cukup kain langsung. Perempuan itu memakai dress biru cair dan free hair. Tiba2 perempuan itu mencium Amirul lalu berlalu pergi. Aku dengan perasaan terkejut memberanikan diri lalu pergi ke tempat duduk Amirul.
"Assalamualaikum. Amirul, may I sit here?" Kata ku.
"Waalaikumussalam. Of course. Have a sit."
"Thank you. Tadi tu wife you ke?" Kata ku lalu duduk beetentangan dengan nya.
"Hish mane ada lah. Tu.... emmm..... tu.... Kelly"
"Kelly? Kelly Wazwani tu. Yang badan macam tu tu? Kalau tu bukan wife kau, kenapa dia kiss kau? Kau tahu tak korang tak boleh bersentuhan bukan muhrim. Tak baik kau tahu tak?"
"Ya aku tahu kitaorang bukan muhrim. Tapi dia tu tetiba je kiss aku. Aku bukan nak pun kat dia. Dengan kain tak berapa nak cukup tu. Euww lalu tepi laa. Aku dah ada orang lain laa. Orang dah ada kat hati aku. "
"Siapa orang tu. Kau ni tak share langsung ngan aku kan."
"Orang tu ada kat depan aku"
"Kau ni nak buat lawak tak yah laa buat kat sini. Tak kelakar kau tahu tak?"
"Betul aku suka kau. Kau memang dah lama stay kau dalam hati aku. Selama ni aku tunggu kau and dapat berita yang kau belajar kat UK. Beberapa hari selepas tu. My dad, Encik Afiq cadang kan supaya aku pergi ke Korea untuk sambung belajar. Aku pun gi je laa. Balik je, ayah aku suruh aku jadi chairman, so aku datang je la. And now aku terjumpa kau and tengah lunch dengan kau. Kau tak nak bagi ke jawapan untuk haritu?"
"Tak nak. Sebab aku tak suka kau."
"Habis tu note yang kau bagi kat aku tiga tahun lepas tu. Camne?"
"Aku kata cari aku je. Tak kata pun yang aku akan suka kau."
"Fine. Jom makan aku lapar laa."
Kami berdua pun mula menjamu selera. Tiba tiba........ satu tamparan hinggap di pipi ku. Aku berpaling aku melihat gerangan itu. Dan aku dapat melihat Kelly. Dengan muka nya yang merah kerana menahan marah. Aku bangun dari kerusi lalu memarahi nya. (Datang dah Lina yang lama.)
"Kau apehal datang tak bagi salam tetiba tampar aku ni?"
"Yang you ni rapat dengan boyfriend I ni kenapa?"
"Eh kau jaga sikit eh mulut tu. JAGA. Kau ni kan, memang dari dulu lagi nak cari pasal ngan aku. Kau ingat dengan syarikat besar daddy kau yang kat Korea tu, kau besar laa? Maaf laa tapi bukan macam tu kita handle. Yang kat Malaysia besar, yang tu lah berkuasa. Oh ni boyfriend kau ke? Kau jaga sikit ea. Ni boyfriend aku. Amirul Hisyam ni milik aku kau tahu tak? Kau ingat dia nak ke couple dengan orang yang tak cukup kain macam kau. Memang dasar perempuan tak sedar diri laa kau ni."
"You tengok, dia kata I tak cukup kain."
"Dah memang you tak cukup kain pun, nak nafi kan apa lagi. You pun dah dengar kan apa yang dia kata. That's the prove to us that I don't like you. So you may leave now. Sweetie jom pergi dari layan perempuan gila ni."
"Jom laa baby" kata aku selamba. Kami berdua pun pergi meninggalkan Wani yang hampir menangis tu.
Wani mendengus lalu berkata " takoe perempuan hari ni hari kau. Tapi lain kali hari aku. Aku akan pastikan yang Amirul jadi milik aku selama nya."
Aku dan Amirul sampai di tempat parking kereta. Apabila sampai di kereta ku, kami memandang satu sama lain. Amirul hanya tersenyum melihat ku manakala aku tidak menunjukkan sebarang reaksi.
"Jadi kiranya awk memang dah sah laa jadi milik saya?"
"Ha'ah. Tapi tak lama okay? Saya buat macam ni sebab nak sakit kan hati si Kelly tu je, awk jangan fikir pelik2 pulak." Perbualan kami menjadi berbeza apabila beetukar daripada aku-kau menjadi awak-saya.
"Thank you so much sweetie. I love you."
Aku tersenyum lalu berkata " I love you too Amirul."
"Mulai hari ni awak panggil saya baby saya panggil awak sweetie. Baru lah nampak macam real okay?"
"Okay baby. Dah laa tu saya nak balik dulu. Assalamualaikum."
"Waalaikumusslam."
****at home****
Aku naik ke bilik dengan perasaan yang sangat gembira. Aku menghempaskan diriku ke atas katil. 'Apehal ngan aku ni suka sesorang? Aku dah mula suka Amirul ke? Adakah aku dah mula terima dia dalam hidup aku? Hish! No Lina. You need to stay strong. Stay strict to your self. Tapi aku memang happy bila jumpa dia.'
"Lina, mari turun bawah makan." Jerit ibu.
"Okay bu"kata ku ringkas lalu turun. Aku pun duduk bersebelahan kakak2ku.
"Kamu jumpa Amirul ya tadi?" Tanya ayah dengan suara yang tegas.
"Ha'ah. Dia ajak Lina couple, Lina setuju je lah. Kenapa papa marah ke?"
"Buat apa nak marah. Papa percayakan kamu. Lagipun kamu dah besar, apa salahnya kamu bercinta."
"Thank you very much pa." Kata ku. Kami semua menjamah makanan yang dimasak oleh ibu dan kakak. Maklumlah Lina kan balik lewat. Selesai makan aku naik ke bilik untuk meneruskan hariku. Aku masuk ke bilik air untuk membersihkan diri. Selesai mandi, aku baring ke atas katil sambil melihat siling yang dihiasi dengan corak2 galaxy. Lina hanya tersenyum sendirian memikirkan hal tadi. Dia berasa gembira dan aneh apabila mengetahui yang dia bakal menjadi teman wanita Amirul, iaitu orang yang sudah lama dia minati. Tapi disebab kan panas baran nya, ramai orang tidak berani.
'Is this what they call love? Because I think, I'm falling in love for him.'
Sorry hambar
Sorry typo
Please vote
YOU ARE READING
Betul Ke Aku Jatuh Cinta? ( COMPLETED)
RomanceDi sebuah sekolah yang terletak di Kuala Lumpur NATRINA HARLINA seorang perempuan yang amat cantik dan berbadan kecil tapi garang macam harimau (orang yang badan besar pun kalah kalau nak lawan mulut) tak ada org berani lawan tetapi mempunyai 5 oran...