"Tada!!nilah tempat aku dengan kawan² aku lepak.. perkenalkan yang tinggi tu nama dia Natasha ..yang sebelah tu nama dia Rieka!! "
Rabiatul berkata setiba saja di bumbung sekolah..tak kan diorang rehat kat sini kot?..
"Ouhh hye nama aku Mya Ellina!!aku salah satu daripada budak pertukaran sekolah.."
"Hye.. jomlah duduk sini.. makan dengan kitorang.. "
Natasha terus menarikku supaya duduk bersila disebelahnya..budak kat sekolah ni memang pelik ker apa..kita orang pon makan sama²..nasip hari pertama aku dah ada kawan hohoho..kau mampu?!(kecoh je lebih!!).
"Weii Mya kau mesti minat kpop ni?!"
Soalan daripada Reika membuatkan aku hampir tersedak..
"Err..ekk haah macam mana kau tahu?" kata ku sambil tersengih..
"Tu.. selalunya kat drama korea diorang selalu makan benda tu..lepastu kat tangan kau ada nama Baekhyun..mesti lah Baekhyun dari kumpulan EXO tu kan?"
Dia menunjuk ke arah makanan dan tanganku..ehhh² lupa pulak tadi aku conteng tangan aku muahahaha kantoi!!..
"Ouh..heheh kau minat exo jugak ker?kau minat siapa?"Kataku.
"Ofcourse lah chen oppa!!suara dia masyaallah merdu nak mati.."Rieka bercerita dengan bersungguh sungguhnya..
"Cehh fangril tak ajak dohh!!"Kata rabiatul dan natasha serentak..
"Korang pon minat kpop ke?"
Terkejut doh..tak kan diorang semua minat kpop..
"Haah.. aku minat suho!!cute doh dia!!"
"Aku lak minat luhan dia comell do huhu tergoda aku" kata natasha sambil tersengih² seorang diri..
"hek elehh ov--"..
Tiba-tiba seseorang datang sebelum sempat aku habiskan ayat.
"Yoyoyo..ehh makcik pengawas ada kat sini lah!!"
Lelaki itu memandang rabiatul dengan pandangan mengejek .
"Kau nak apa shahrol!!kalau kau datang sini semata-mata nak cari pasal baik kau blah.."Rabiah menjeling.
Siapa pulak dah shahrol ni..
"Alahh..lekk akhh..wooo~dah ada member baru dah kau sekarang..tak nak kenalkan kat kitaorang ke?~"
Shahrol memandang aku..
"Alah tak payah kenal dengan budak tu,dia tu kerek jer lebih!!"
Farhan tiba-tiba menyampuk.. aku sejujurnya tak perasan yang dia ni pon ada kat sini..
"Ada jugak korang yang kena denda rendam dalam tasik belakang tu!!"Rabiatul mengeluarkan buku dan pen sekali lagi..
"Cehh..relekslah..jom akh blah geng!!nanti ada nenek lampir mengamuk pulak!!"
Shahrol, Farhan dan rakan rakanya pon ingin berlalu dari situ...
Tidak sampai beberapa langkah,tiba-tiba mereka berpatah balik..
"Ya allah kau ni shahrol!!tak boleh ke tak cari pasal ngan rabiatul sekali jer!!aku bukan apa cuma takut nanti ada orang mati kena tikam ngan dia!!"
Rieka mula bersuara.."Alah..kitaorang nak rehat kat sini gak!!lupa tadi kat kantin penuh!!"
Shahrol dan yang lain mengambil tempat tidak jauh dari tempat kitaorang..pelik aku sekarang ni!!apa masalah diaorang sebenarnya!!.
-Bersambung-
YOU ARE READING
[S.U]»Stay With Me Love«
RomanceKisah cinta dan persahabatan antara mereka akan dipupuk? Mereka selalu bergaduh,perbagai ragam Yang mereka buat. Tetapi walaupun begitu mereka selalu bersama.ketika senang dan susah. Apakah kesudahan nya?