-------------------- ALICES PSV -------------------------
Klockan 08:40.
Jag vaknade och tittade på klockan, TJUGO MINUTER TILLS VI BÖRJAR!!!
"Felix, fan vakna!!" Sa jag och skakade på honom.
"Vad är det??" Sa han.
"VI BÖRJAR OM TJUGO MINUTER" Sa jag.
"Amen fan!!" Sa han och for upp ur soffan.
Han tog på sig kläderna som han hade igår sen for han in i badrummet. Jag gick in i badrummet, endast i bh.. Jag satte upp håret i en slarvig tofs, sminkade mig lite lätt.
"Får jag se på din handled?" Frågade Felix och jag visade han.
"Oj!" Sa han.
Jag tog på mig ett par mörkgröna jeans och en svart munktröja. Vi var klara och vi åkte till helvetet.
Vi gick mot våra skåp, la in våra grejer och hämtade böckerna. Sen gick vi mot lektionen. Felix höll om mig hela tiden. Läraren låste upp och vi gick in och satte oss. Jag och Felix satte oss bredvid varandra.
"Okej, jag har lite viktig information. Kan alla lyssna?" Sa läraren och det vart tyst.
"Det är så att vi har inte rätt ut bråket än, som hände för några dagar sen. Så ni får gå hem nu och fixa er, så har vi skolavslutning i kyrkan klockan 12. Så kom dit i tid! Vi syns senare" Sa läraren och alla gick.
Vi gick och tog våra grejer sen åkte vi hem till Oscar för att ta min väska.
"Men Felix! Jag har ju ingen klänning!" Sa jag och gjorde en ledsen min.
"Du får låna grejer av Felicia!" Sa han och jag log.
"Taack!" Sa jag och gav han en kram, sen åkte vi.
Vi kom hem till Oscar, vi smög in eftersom dom troligen låg och sov men det gjorde dom inte.
"Eyy, vad gör ni här?" Sa Omar.
"Skolkar ni?" Frågade Oscar.
"Nejdå, vi har skolavslutning kl 12, så vi skulle bara hämta min väska!" Sa jag och tog min väska.
"Har ni lust att hänga efter skolavslutningen?" Frågade Felix.
"Visst!" Sa Ogge.
"Men vi syns senare!" Sa jag och drog med Felix ut.
Vi kom hem till Felix, och både Cecilia och Felicia var hemma.
"Och vad gör ni hemma så här tidigt?" Frågade Cecilia.
"Vi har skolavslutning kl 12!" Svarade Felix.
"Aha. Alice, kom hit lite, jag ska prata med dig! Felix du kan gå upp på ditt rum!" Sa cecilia och jag hängde med in i köket.
"Jo jag har hört vad som har hänt dig! Mår du bra?" Frågade hon.
"Ja, jag mår bra!" Svarade jag.
"Bra! Jag har faktikst pratat med socialen. Dom sa att du får bestämma om du vill bo hos oss, eller att dom betalar en lägenhet. Nära oss, nära skolan och nära stan. Om du flyttar så kommer dom betala möbler som du får bestämma, och dom kommer ungefär lägga in 5000-10 000 kr på ditt konto, till mat och så! Du får bestämma helt själv! Och dom kommer att ta hand om din pappa!" Sa hon och jag fick ett leende på läpparna.
"Jag ska tänka på saken" Sa jag.
"Mm, om du flyttar så kommer jag ändå räknas som din mamma och socialen betalar alltid hyran! Hur känner du för det?" Sa hon.
"Det känns bra!" Sa jag.
"Bra, hur är det mellan Felix och dig då?" Frågade hon.
"Riktigt bra!" Sa jag.
"Bra, gå upp till honom du!" Sa hon och jag var påväg upp men först så sa jag
"Cecilia, tack för allt!" Sa jag.
"Så lite så!" Sa hon och jag gick upp.
Jag kom in i Felix rum och på sängen låg det en jättefin vit klänning.
"Hörde du vad vi snacka om eller?" Frågade jag honom med ett leende.
"Ja, jag hörde allt!" Sa han.
"Om jag flyttar, så kan ju du bo med mig!" Sa jag och han fick ett leende på läpparna.
"Det var en bra ide!" Sa han och kysste mig.
"Ska jag ha den där?" Frågade jag och pekade på klänningen.
"Japp, blir det bra?" Frågade han.
"Det blir perfekt, den är ju jättefin!" Sa jag med ett leende på läpparna.
Jag tog på mig klänningen och den satt prefekt. Jag plattade mitt hår och sminkade mig. Jag tog på mig ett par höga skor med bred klack. Jag tittade mig i spegeln, och jag var nöjd. Felix stod i dörröppningen och tittade mig från topp till tå!
"Grymt snygg!" Sa han och gick fram och kysste mig.
"Tack, du med!" Sa jag.
Kyrkan låg nära, så vi gick dit, hand i hand.
Vi var framme, vi gick in i kyrkan och satte oss. Efter typ 10 minuterså var det klart!
________________________________
Kort kapitel!
Rösta & kommentera 💕
Kram / Maja
YOU ARE READING
Forever in your dreams
FanfictionTHE FOOO FAN FICTION Alice, en 15 åring, som blir misshandlad hemma. Hon får en ny kille i klassen och hon blir kär.. Kommer nya killen att hjälpa henne?