--------------- Alices PSV------------------
2 månader senare.
Allt flyter på bra. Oliwia blir större och större, jag & Felix älskar varandra. Just nu sitter jag i soffan, precis som jag gjorde för 2 månader sedan. Fast nu sover Oliwia middag och Felix jobbar.
Det knackade på dörren och jag for upp ur soffan. Jag öppnade dörren fort så att inte Oliwia skulle vakna. Utanför dörren stod Magnus (Felix pappa).
"Hej! Vad gör du här?" Frågade jag.
"Jag ska bara säga en jävligt viktig sak. Du är inte bra för Felix, du måste lämna honom. Han kan inte fokusera. Och han måste fokusera på sin kändiskarriär. Ta det förbannade barnet och ge dig iväg. Och om du inte lämnar Felix, så kommer något allvarligt att hända. Något som du verkligen inte vill ska hända." Sa han argt och gick. Jag kunde inte tro det. Han hotade mig. Jag vart riktigt chockad... Jag stängde dörren och gick in till soffan igen... Jag ringde Ogge.
OG- Ogge här!
A- Det hände nyss en sak.
OG- Vaaaad?
A- Felix pappa hotade typ mig, att om jag inte skulle lämna honom så skulle något hända...
OG- Men oj då...
Jag berättade hela historien och Ogge sa att göra det bästa, sticka... Jag älskar Felix, över hela mitt hjärta. Men jag vill inte att något ska hända honom.. Jag började skriva en lapp "Felix, du är mitt allt. Jag är tvungen att sticka för att annars skulle något hända... Vi får se om jag kommer tillbaka. Jag älskar dig, sååå mycket. Puss, Alice." tårarna hade nu kommit, och forsade ner för mina kinder. Jag väckte Oliwia, fixade henne, tog lite mat och pengar sen så gick jag.
----- Felix PSV -------
Träningen var nu slut och vi skulle hem. Jag saknar min Alice & Oliwia... Jag var påväg hem men killarna stoppade mig.
"Du borde nog inte gå dit!" Sa Ogge.
"Va? Får jag inte gå hem till min tjej & dotter? Vad tror ni att ni håller på med? Sa jag och gick med killarna i hälarna.
Vi var nu framme vid Alices port. Jag tog min nyckel och låste upp. Jag gick in i vardagsrummet... ingen var där. Konstigt klocka är bara fyra. Jag gick till köket där låg en lapp. Jag läste den och fick tårar i ögonen.
"FAN" Skrek jag. Ogge kom och la en hand på min axel.
"Jag är ledsen bro!" Sa han. Jag såg på honom att han vet nånting.
"Vart är hon?? Du vet ju nånting, ut med det!!!" Skrek jag.
" Felix lugn. Sätt dig så ska jag berätta." Sa han och jag satte mig. Han berättade historien. Vilken idiot jag har som pappa. Jag ringde han på en gång.
M: hallå?
F: är du helt seriös eller? Alice var mitt allt, och du tror att det ska bli bättre nu???? Din jävla idiot.
M: Felix, jag ville bara ditt bästa.
M Mitt bästa? Seriöst,håll käft, då vet du inte vad jag vill. Du är en idiot. Sa jag och la på.
"Vi måste hitta henne." Sa jag och dom nickade.
3 dagar senare...
Vi har fortfarande inte hittat henne, min Alice. Vi har letat överallt...
--------- Alices PSV ---------
Jag och Oliwia har bott på något äckligt motell... Men nu orkar jag fan inte mer, jag ska tillbaka. Jag fixade Oliwia sen så gick jag till bussen. Jag hoppade på bussen och den var nästan tom. Klockan var ju trots allt 5... på morgonen... Jag var trött men jag vill tillbaka. Oliwia sov i min famn, hon är så söt, hon är så lik Felix.. Jag hoppade av bussen och var nu framme vid min lägenhet. Jag låste upp dörren och gick in. I vardagsrummet låg killarna på golvet.. Så söta. Jag ska snart väcka dom, först gick jag och la Oliwia i hennes säng. Sen så gick jag ut till vardagsrummet, där alla låg. Jag gick fram till Felix och nudda han lite, och han vakna direkt...
"ALICE!!!" skrek han så att alla andra vaknade. Tårarna rann nu ner för mina kinder.
"Fyfan vad jag har saknat dig! Sa jag och kramade om honom.
" Och jag har saknat dig!" Sa han och våra läppar möttes i en mjuk kyss.
________________
Kort kapitel
KRAM
YOU ARE READING
Forever in your dreams
FanfictionTHE FOOO FAN FICTION Alice, en 15 åring, som blir misshandlad hemma. Hon får en ny kille i klassen och hon blir kär.. Kommer nya killen att hjälpa henne?