Bab 2

44 1 0
                                    

Keadaan dewan sangat bising mengalahkan pasar. Semua tidak perduli walaupun cikgu ada di dalam dewan itu.

"Diminta bawa bertenang semua...", Cikgu Ismail selaku guru disiplin cuba menenangkan murid dengan cara yang lebih tenang.

Tetapi semuanya masih bising seperti tidak mendengar arahan cikgu tadi.

Tiba-tiba...

PANGG!!!

Namun, hanya satu tamparan yang selamat hinggap di pipi salah seorang pelajar saja mampu mendiamkan semua penghuni dewan tersebut.

"Sukakan kalau cikgu mengamuk macam ni?! Nak kena angkat tangan, angkat rotan baru nak senyap?! Hahh!!!", sindiran yang di berikan oleh Cikgu Ismail bercampur dengan menahan kemarahannya.

Semua murid diam......

"Okay.. Kan bagus macam ni.. Orang suruh diam tu, diam lah.. Suka ke dengar Cikgu mengamuk", kemarahan Cikgu Ismail semakin lama semakin reda.

"Tak...", perlahan saja mereka menjawab.

"Okay.. Saya serahkan kepada Cikgu Jamaliah."

"Baiklah.. Semua, tujuan saya bertemu dengan kamu semua ialah ingin memaklumkan kepada kamu tentang perkhemahan untuk tingkatan 2,3,4 dan 5. Manakala untuk tingkatan 1, sekolah mengadakan khusus kepimpinan. Kamu akan....."belum sempat cikgu menghabiskan kata-katanya, kedengaran murid bersorak dan berbual-bual.

"Yeaaahhhhhhhh..."

"Eh eh... Cikgu tak habis cakap lagi kamu dah bersorak. Baiklah, untuk pengetahuan kamu perkhemahan dan khursus ini dianjutkan oleh unit kauseling.. Jadi untuk perkhemahan, form3 dan form5 WAJIB sertai. Untuk form2 dan form4 siapa cepat cepar dia yang dapat. Form 1 pun WAJIB sertai khursus ini. Semua ni akan diadakan pada hari yang sama dan akan dapat sijil untuk siapa yang sertai.. Fahamm?...", terang Cikgu Jamaliah secara lebih terperinci.

"Fahamm.."

"Okay.. Untuk lebih terperinci, saya akan buat perjumpaan macam ni lagi untuk kamu pada masa akan datang nanti.", tambah Cikgu Jamaliah lagi.

"Okayy.. Memandangkan tak ada cikgu lagi yang nak cakap, saya lepaskan kamu. Masuk ke ke kalas masing-masing sekarang. Masuk kelas secara teratur..",akhirnya semua pelajar bergerak masuk ke kelas secara teratur. Pandai jugak diaorang ni kan?? Hahaha..

Sebelum mesuk ke kelas, Raista mengajak Ayuni ke tandas yang berada di luar dewan.

Semasa di dalam tandas, Raisya mula berbicara dengan Ayuni.

"Yu.. Aku takut lah..", akhirnya terluah juga apa yang dirasa oleh Raisya sepanjang di dalam dewan. Bukan dia tak perasan Rayyan selalu pandang kearahnya.

"Takut apa?"

"Takut Rayyan.."

"Kenapa dengan dia? Dia ada apa-apakan kau ke?", Ayuni terus bertanya sebaik sahaja mengetahui punca kerisauan kawannya itu.

"Memanglah dia tak apa-apakan aku, tapi kau tak ingat ke apa yang dia kata kat kita.. Ehh.. Bukan kau, aku rasa dia lebih kan kata-kata dia untuk aku", panjang lebar Raisya mengemukakan kerisauannya.

"Alahh relax je lah ea.. Dia bukan nak buat apa pun."

"Kau tak kenal siapa dia Yu.. Aku dengar anak Uncle Ahmad tu selalu dapat apa yang dia nak.. Aku dengar-dengar je lah tapi tak tahu pulak rupanya si Rayyan tu anak Uncle Ahmad
", Raisya baru sahaja mengetahui tentang Rayyan setelah mengetahui si Rayyan adalah anak Tan Sri Ahmad iaitu kawan papanya.

"Parents kau dengan parents dia rapat ke?" tanya Ayuni sekadar ingin tahu.

"Siapa?" Raisya pulak yang blurr.

Mr. Baran VS Miss. CeriaWhere stories live. Discover now