Bab 4

79 6 9
                                    

Semasa di dalam kereta, Taufiq begitu layan perasaannya dengan dendangan lagu yang dimainkan di radio kereta itu..

Raisya memecah kesunyiannya setalah sekian lama mereka bertiga berdiam diri.. Ayuni duduk di belakang juga hanya diamkan diri.

"Bang." Raisya memanggil abangnya.
Taufiq menoleh.

"Abang kenal Rayyan macam mana?"

"Ouh.. Rayyan tu, abang kenal dia masa dia kena buli kat belakang sekolah masa dia form1 dengan budak form1 yg lain.. Rayyan tu baik budaknya, masa tu muka dia nampak polos.. Comel dia masa form1 tapi sekarang dia dah handsome budaknya.." Taufiq menceritakan serba sedikit tentang Rayyan walaupun jauh di sudut hatinya pelik apabila adik perempuan kesayangannya menanyakan tentang Rayyan.

"Ouh." Raisya menjawab seperti tidak punya perasaan.

"Ohh ya.. Yun.." Taufiq cuba untuk memancing Ayuni untuk berbual bersama mereka.

"Ye"

"Abang nak tanya sesuatu boleh?" Taufiq meminta keizinan sebelum mengajukan soaln itu.

"Emm.. Tanya je la..",Ayuni menjawab dengan perasaan pelik..'Aii. Selama ni ok je dia tanya aq
macam-macam, ni kenapa tetiba minta Izin pulak ni?' Ayuni pelik di dalam hati.

"Abang nak tanya yang Yun dengan Fareez ada apa-apa hubungan ke?"
Macam nak terkeluar biji mata Ayuni mendengar soalan itu.
Raisya? Raisya jangan cakap lah, terus berpusing 180° menoleh ke arah Ayuni dengan reaksi muka seperti tidak percaya.

"Yu.. Yun.. ma..mana.. ada apa-apa hubungan dengan Fareez.." tergagap-gagap pulak.. gumam perlahan Ayuni di seat belakang.

"Aii.. Dah tergagap-gagap ni kenapa pulak?" Taufiq sengaja ingin mengenakn Ayuni..

Ayuni tertunduk malu.. Muka nya merah seperti tomato.

"Hissh! Abang ni.. Kesian dekat Yuni.." Raisya memarahi abangnya kerana kesian. sebenaranya dia juga ingin tahu tentang hubungan Ayuni dan Fareez tetapi apabila melihat wajah Ayuni sudah seperti tomato, dia batalkan sahaja niat untuk terus bertanya.

"Okok.. Sorry ehh Yun.. Abang saje je, dah Yun asyik diam je tak nak berbunyi." Taufiq sekadar ingin menceriakan suasana.

Ayuni sekadar tersenyum apabila mendapati Taufiq memandangnya melalui cermin pandang belakang.

"Dah sampai..", mereka bertiga akhirnya sampai di hadapan rumah Ayuni.

"Terima kasih Sya, terima kasih Abang Taufiq."

"Sama-sama",Raisya dan Taufiq menjawab dengan serentak.

Setelah memastikan Ayuni telah masuk ke rumah, Taufiq segera memecut laju untuk pulang ke rumah.

**************
Setibanya di rumah, Tengku Ilya segera menerpa ke arah anak perempuannya.
"Issyaa.."

"Kenapa ni mama?" Raisya pelik melihat mamanya terus memeluknya.

"Fiq cakap kamu masuk hospital sebab main bola jaring, betul ke nak?" ternyata mama dan papanya tahu tentang kejadian itu menimpa dirinya.

Raisya memberi jelingan tajam menusuk kalbu kearah Taufiq. Taufiq hanya buat-buat tidak nampak sahaja. Bukan Raisya tidak ingatkan supaya jangan beritahu tentang hal tersebut kepada mama dan papanya tapi abangnya tetap memberitahu mereka juga.

"Alah ma.. Dah la tu, kena bola sikit je bukan kena benda tajam pun kan.." Raisya cuba menenangkan mamanya itu.

Raisya menyambung lagi.
"Dah lah ma. Jom masuk. Oh ya, papa mana ma?" Raisya cuba untuk menukar topik perbualan mereka.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 12, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr. Baran VS Miss. CeriaWhere stories live. Discover now