Assalamualaikum.
Ini sebuah cerita cinta yang pada mulanya, tak masuk dek akal langsung, tapi end up dengan sebuah peristiwa, sebuah kenangan yang terpaling manis dalam kamus hidup seseorang tersebut. Tiada yang lain, seindah kenangan ini. Insya Allah.
Sebuah cerita tentang seorang lelaki berbangsa Cina ingin berkenalan dengan seorang budak sekolah, berumur 16 tahun, so called, seorang Melayu. Itu memang biasa. Mungkin, schoolmate, kawan lama, kawan sepermainan masa tadika? Dan sebagainya. Apa apa tanggapan, dibenarkan. Jujur.
Si lelaki Cina, 2 tahun lebih tua, yang mana, ketika di awal perkenalan, beliau berusia 19 tahun. Beliau merupakan seorang interior designer muda, yang penuh kotak fikirannya dengan idea yang bernas, inspirasi yang cantik, otak geliga, kreatif. Sumpah, ada je idea idea yang boleh diguna pakai sebagai jalan alternatif. Mungkin, itu kebolehan yang beliau perolehi untuk bekerja sebagai seorang interior designer. Beliau juga seorang yang peramah, suka sangat bercerita dan suka sangat senyum. Manis sangat. Handsome sangat. Tinggi sangat. Putih sangat. Kidal. Melalui cara beliau bercakap, memang nampak yang beliau confident dengan apa yang ingin disampaikan. Ideanya. Brilliant!
Si gadis Melayu, berusia 17 tahun, jauh lebih muda. Si gadis Melayu, seorang yang innocent, berbekalkan hati yang busuk, gedik mengada, bahasa kasar. Memang orang yang biasa. Tak expect apa apa sebab beliau, budak baik yang selalu ikut ibunya pergi ke sana ke sini. Ibunya bekerja sebagai seorang businesswoman. Banyak urusan di merata tempat dan kena jumpa ramai orang. Sesekali beliau terasa, macam beliau laa seorang usahawan muda. Di usia muda, dah kena check tender, buat sebutharga, jumpa supplier, dan juga customer lain. Kadang kadang beliau berasa seronok. Penat, sudah tentu! Tapi, ini pengalaman baru kan? Beliau teringin juga untuk menjadi perintis perniagaan keluarganya, bakal bergelar usahawan muda, detik hati kecilnya.
Dipendekkan cerita, keluarga si gadis Melayu, bakal masuk rumah baru dan nak buat renovation sikit. Dan, si lelaki Cina yang kena handle projek tersebut. Beliau dipilih berdasarkan quotation, harga yang berpatutan, sesuai dengan servis yang diberikan. Si lelaki Cina mula mengenali si gadis Melayu, dan semakin rapat. Rapat hanya dalam kerja. Selain kerja, mereka tak kenal each other. Jujur. Kerja di sini, maknanya melawat projek (renovation rumah keluarga si gadis Melayu). Okayy, faham sikit dah?
YOU ARE READING
❤ cinta mr. kreatif 👔
FanficAssalamualaikum. Ini sebuah cerita cinta yang pada mulanya, tak masuk dek akal langsung, tapi end up dengan sebuah peristiwa, sebuah kenangan yang terpaling manis dalam kamus hidup seseorang tersebut. Tiada yang lain, seindah kenangan ini. Insya Al...