Pagi tu.. Kei terjaga dulu.. Dia tatap muka jimin.. For the last time..
'Oppa.. Mian.. Kei terpaksa tinggal kan oppa.. Kei harap.. Oppa dapat cari orang yang lagi sempurna daripada kei.. 'Kata kei dalam hati
"Kenapa pandang muka aku macam tu..? Aku tau lahh yang aku ni hensem kan..? "
"Yer lhh.. Awq hensem sangat.. Sampai ramai yang terpikat.. "
"Termasuk kau kan..? "
"Mana ada.. Saya tak pernah langsung terpikat bila tengok muka awq.. Naik meluat ada lah.. "
"Eleh.. Yelah tu.. Bukan dulu kau ke yang paling beria mintak couple dengan aku..? "
"Ish.. Tu dulu kan.. Kenapa nak ungkit pasal dulu..?"
"Suka hati aku lah.. Janji aku bahagia.. "
"Banyak lah awq punya bahagia.. "
"Eh..? Awq dah..? Mana panggilan oppa kau tu..? "
"Mr park.. Saya tak layak panggil awq dengan panggilan oppa.. "
"Habistu selama ni.. Kau panggil aku apa..'oppah'..? "
"Hish.. Mana ada lah.. Dah lah saya nak mandi.. Kalau saya layan awq ni.
Rasanya sampai esok pun tak habis.. "Jimin tarik tangan kei sampai kei terduduk balik..
"Hish nak apa lagi..? "
"Nak ikut.. "
"Ei, jangan nak mengada eh.. Dah lah lepas.. Saya nak mandi ni.. Sarapan pun tak buat lagi.. "
"Ala.. Yalah.. "
Kei bangun dan pergi masuk bilik air..
'Kenapa susah sangat aku nak buang ego aku ni..? Kenapa susah sangat aku nak ungkapkan perkataan 'saranghae' untuk kei.. Kau dah mula suka dia.. Tapi semalam kau cakap nak bercerai.. Great.. Bagus sangat.. Macam mana kau nak bercerai kalau dia tak de dekat sisi kau sekejap je tapi kau dah rasa rindu..? Arhh.. I hate this..! ' kata jimin marah kepada diri sendiri..
Takk..
Kunci pintu bilik air terbuka.. Kei keluar.. Dia dah siap pakai baju seluar.. Kei duduk depan meja solek untuk keringkan rambut.. Tapi.. Kei baru nak on.. Jimin panggil..
"Kei.. Sini kejap.. "
Kei bangun dan pergi dekat jimin..
"I want to tell you something.. "
"What is it..? "
Jimin genggam tangan kei.. Erat sangat.. Kei terkejut.. Tapi dia try kawal reaction dia..
"I lo--
"I..? "
"I lo--
'Please jimin say the word.. Susah sangat ke..?! ' again.. Jimin marah dengan diri sendiri..
"I ape..? "
"X de pape lhh.. "
"Lah.. X de pape pula..? Pelik lah awq nii.. "
"Aku cakap x de pape.. Means x de pape lhh.. Dah pergi keringkan rambut kau tu.. Dah macam apa dah aku tengok.."
"Hmm.. Yelah.. Awq tu pergi lah mandi.. Busuk.. "
"Amboi.. Suka hati kau je kata aku busuk.. "
"Betul lah busuk.. Realiti kk.. Tak nak mengaku pulak.. "
"I don't care.. "
"Eleh budget speaking.. Eh awq mimpi apa ha..? Dari semalam speaking tak habis2.. Masa exam tak de pulak nak speaking bagai.. Dah habis exam baru lah nak speaking.. Tu pun cakap tergagap-gagap.. 'I--I--'--"
"I love you.. "
'Great jimin.. Kau dah berjaya.. Kau sempat cakap perkataan tu.. '
"What did you say..? "
"I said I love you.. "
"Ha ha ha.. Lawak.. Eh.. Dah lah.. Pergi mandi.. Busuk tau tak.. "
Kei duduk balik dekat meja solek.. Jimin dah masuk tandas.. Reaction jimin nampak sangat yang dia tak puas hati dengan kei...
'Aku tak tipu lah..! '
Kei bosan .. So dia buka semua laci yang ada dekat meja solek tu.. Dalam satu laci ni.. Ada satu sampul surat warna coklat.. Kei berminat nak tau isi surat tu.. Jadi dia ambil.. Dia buka..
Dan.. Kei terkejut gilenakmampus.. Sebab tu adalah surat cerai.. Kei nak menangis.. Tapi dia tahan.. Kei ambil pen.. Dia tandatangan.. Ha ha ha.. Sepatut nya jimin yang kene suruh kei buat semua tu.. Tapi ni tak..
'Apa yang dia cakap tal betul kei.. Kau jangan percaya.. 'I love you' konon.. Dia saja je nak bagi hati kau tenang.. Sebab tu.. Aku manusia paling bodoh sebab serahkan badan aku dekat jimin..! '
*********
Ouky guys.. Just nak bagitau.. Author tulis part ni sampai nangis2.. Bukan sebab sedih tapi sebab hingus asyik meleleh and asyik terbersin.. Ha macam tu lah kisah nya.. Ha ha ha.. Bubye..!
YOU ARE READING
MIANHAE, SARANGHAE [A Park Jimin Fanfic]✔️
RomanceJimin dan Kei dipaksa untuk berkahwin tanpa restu.. Jimin mempunyai seorang sahabat baik yang dah lama suka kan Jimin tapi Jimin tak pernah perasan.. Kerja Jimin? Heh! Dia asyik lebih kan kawan dia tu je! Sampai Kei wife dia yang sah tu pun di tak l...