Pada pagi pukul 8, Raiden mula memulakan rutin hariannya, macam biasa pergi office, punch card then duduk dalam bilik dan selesaikan fail-fail yang sedia berada diatas meja dia. Masumi, teman wanita dia muncul depan dia untuk memberi arahan daripada manager Interpol, Izanagi. Dah pukul 7.30 malam, Raiden pun balik ke rumahnya untuk berehat dan bersiap sedia untuk membawa Masumi keluar makan. Raiden mempunyai "surprise" untuk Masumi. Raiden pun "propose" Masumi dan akhirnya mereka pun saling mencintai dan bercadang untuk berkahwin. Pada pukul 3 pagi, Raiden mendapat panggilan daripada Encik Izanagi, beliau menyuruh Raiden segera ke office. Raiden pun bergegas pergi ke office, sampai disana semua sistem perisian komputer telah digodam dengan logo cyclone. Walaupun Raiden mengambil masa yang lama untuk memusnahkan virus yang mengodam sistem mereka, namun mereka mendapat satu mesej yang menyatakan "Raiden, long time no see. You're getting old and handsome now". Mesej ini telah membuatkan Raiden terkejut dan semua staff dalam office pun rasa syak dengan Raiden namum mereka tahu Raiden seorang yang jujur dan amanah dalam tugas. Raiden mula menjejaki virus yang dihantar oleh cyclone. Satu per satu dia mendapat maklumat dan akhirnya dia mendapat lokasi cyclone yang berada sekarang. Raiden bersama 10 buah anggota pergi ke tempat dimana cyclone berada. Mereka berdiri didepan pintu, mereka tendang pintu dan masuk. May at tergantung secara songsang dengan kulit disiat, jari-jari ditangan dipotong, kesan lebam yang teruk membuatkan Raiden rasa terkejut kerana mangsa itu adalah saudara Raiden iaitu Yagami. Dalam bilik cuma ada sebuah kamera dan sepucuk surat yang ditulis oleh Cyclone. Mengatakan " Raiden! I'll bet you can't find me. Only I'm the one who can see you right now!". Se telah membaca surat, Raiden tertarik surat itu, tidak sedar bawah surat itu terdapat tali nipis yang menyambung ke bom. Dengan secepatnya, Raiden menjerit kepada anggota supaya berlari keluar daripada bilik ini.
YOU ARE READING
Who Are You?
Mystery / ThrillerTitle Bahasa Inggeris, tapi biasanya story nie semua Bahasa Melayu. Kisah pasal Raiden, seorang detektif Interpol dan juga hacker ranking ke-2 didunia berdepan dengan pembunuh dan juga hacker yang ranking pertama didunia, Takeshi atau lebih dikenal...