Trauma

6 1 0
                                    

Setelah beberapa minit, bomba dan polis sampai ke tempat insiden. Raiden asyik fikir pasal Yagami yang tergantung dan dibunuh dengan kejam. Raiden dengan geramnya bergegas ke office dan mengendali kes ini dibawah Raiden. Raiden mula mencari Cyclone dengan menggunakan email lain untuk berhubung dengan Cyclone. Raiden telah mendapat email Cyclone dan mula berhubung. Namun, Cyclone telah tahu dan segera membuat panggilan video kepada Raiden. Staff dalam office mula menyambungkan video kepada skrin besar melalui projector. Jelas sekali nampak, muka Cyclone ditutupi dengan mask hitam yang senyum lebar, berambut panjang hingga dahi dan berwarna silver. Matanya biru dan kurus badannya. Cyclone mula memberi cabaran kepada semua orang termasuk encik Izanagi yang pegawai Interpol tidak boleh menangkap atau mencari Cyclone. Cyclone berkata "I was the one who blast the bomb. The man who was killed by me is my enemy. He owe me a life, so I took it back. You all can't catch me, especially Raiden, you can't man, you can't". Selepas memberi amaran Cyclone terus memutuskan talian dan segera memadamkan kesemua sistem perisian computer mereka. Office menjadi huru-hara dengan panggilan Cyclone secara langsung dan computer telah dipadam. Raiden mula trauma dengan kemunculan Cyclone yang lagi hebat daripada Raiden. Raiden sering memikirkan kejadian terhadap Yagami. Masumi juga telah banyak kali menenangkan Raiden tetapi Raiden setiap malam sering terbangun dari mimpi. Raiden tidak cukup tidur, sering mencari maklumat berkaitan dengan Cyclone. Namun, tidak ada satu bukti atau maklumat diperoleh. Raiden mula berputus asa, Cyclone mula menggodam sistem perbankan, keselamatan negara dan juga mengawal kesemua teknologi yang menyambung ke internet dan "software". Raiden mula stres dan tidak dapat fokus, namun encik Izanagi dengan baik hati memberikannya cuti selama sebulan untuk berehat sementara kes ini dikendalikan dibawah pegawai lain. Raiden bersetuju dan pulang ke rumah. Raiden masih lagi trauma dengan kekejaman Cyclone terhadap saudaranya. Jadi, Raiden bercadang untuk pergi ke rumah ibunya, Ayaka.

Who Are You?Where stories live. Discover now