Een man liep langs een tuin. Hij zag een granaatappel en plukte deze. Hij begon ervan te eten, maar hij kreeg spijt dat hij die granaatappel had geplukt omdat dit niet zijn bezit was. Hij besloot om opzoek te gaan naar de eigenaar van de tuin en hem om vergiffenis te vragen.
Na dagen lang zoeken komt kwam hij de eigenaar tegen, hij doet zijn verhaal. De eigenaar neemt hem mee naar huis.
Eenmaal thuis zegt de eigenaar hem wel te willen vergeven onder een voorwaarde en dat is dat hij met zijn dochter moet trouwen. Hij vertelt wel erbij dat zijn dochter doof, stom, blind is en niet kan lopen. Hij zit nu met een probleem. Hij moet kiezen of hij trouwt met een gehandicapte of hij moet in het hiernamaals voor Allah zich verantwoorden voor de granaatappel die hij heeft gestolen.De man kon zich niet veroorloven dat hij zich in het hiernamaals als dief zou moeten verantwoorden tegenover Allah Sub'han'Allah wataعla. Hij stemde toe en besloot met het meisje te trouwen.
Op de huwelijksnacht komt hij zijn slaapkamer binnen waar de bruid zit te wachten. Tot zijn verbazing ziet hij een pracht van een meisje. En hij vraagt haar 'jouw vader had je anders beschreven. Volgens hem was je doof, stom, blind en kon je niet lopen.' Zij antwoordde 'wat mijn vader zei klopt. Ik ben doof want ik luister niet naar haram. Ik ben stom want ik praat niet haram. Ik ben blind want ik kijk niet naar haram. Ik loop niet want ik loop niet naar een plaats waar haram is.'
JE LEEST
Islam
RandomIk ben geen praktiserende en geleerde moslim. In'Sha'Allah op een dag. Dit boek gaat over het geloof, de Islam. Er zullen veel waargebeurde verhalen in voorkomen.