Als iemand slecht over je praat, en je weet dat dat niet waar is, denk dan aan onze moeder Aisha Radi Allahu 3anha die belasterd werd door de hele stad.
Als je alleen en eenzaam bent, denk dan aan onze profeet Adam Aleihi Salaam die helemaal alleen geschapen werd.
Als je wordt uitgelachen doordat je een hijab draagt of omdat je een baard laat staan en ze zeggen; het heeft geen zin, denk dan aan onze profeet Noeh Aleihi Salaam die een schip bouwde ver van de zee.Als ze je gemene vieze namen namen geven, denk dan aan onze profeet Mohammed Aleihi Salaam die bij de meest vreselijke namen werd genoemd.
Als jouw broers of zussen jou iets gemeens hebben aangedaan, denk dan aan onze profeet Yusuf Aleihi Salaam die in de put werd gegooid door zijn eigen broers.
Als jouw ouders iets gemeens zeggen tegen jou zonder reden, denk dan aan onze profeet Ibrahim Aleihi Salaam toen zijn vader tegen hem zei dat hij Ibrahim tot de dood zou stenigen.
Als je in een probleem zit en je ziet geen oplossingen, denk dan aan onze profeet Yunus Aleihi Salaam die vast zat in de buik van een walvis.
Als je je niet goed voelt of als je gezondheid niet in goede toestand is, denk dan aan de ziekte die onze profeet Ayoub Aleihi Salaam had en die waarschijnlijk zieker was dan jij.
JE LEEST
Islam
RandomIk ben geen praktiserende en geleerde moslim. In'Sha'Allah op een dag. Dit boek gaat over het geloof, de Islam. Er zullen veel waargebeurde verhalen in voorkomen.