5 ;

1.3K 11 0
                                    

++ here for my girls . Muahh ++

" Yes or no , Choi Jennie ? "

Suara itu mengejutkan aku . Aku memandang ke arah Puan Song .

Wajahnya begitu mengharapkan aku menerima lamaran Mino . Aku tak sanggup pula mahu menghampakan dia .

Walaupun tak sampai beberapa jam kami bertemu , Puan Song sungguh baik orangnya .

Wajahnya sentiasa manis dengan senyuman .

' Ibu , kan bagus kalau ibu masih ada . Pasti Jen dapat tengok senyuman seperti itu setiap kali Jen bangun dari tidur . Ibu , Jen rindu . '

Aku tersenyum nipis , teringatkan ibuku . Alangkah baiknya jika dia tidak terlibat dalam kemalangan itu , pastinya aku tidak menerima nasib seperti sekarang .

" Jennie ? Darling ? Are you okay ? Kalau you tak nak kahwin dengan anak mummy pun , mummy faham . Mesti Jennie takut dengan dia , kan ? Takpa sayang , mummy faham . "

Ujar Puan Song , mengenggam tangan kiriku sambil mengukir senyuman . Jelas rasa hampa terpapar diwajahnya .

Ah sungguh aku tak rela melukakan hatinya .

Jadi ,

Aku mengambil keputusan untuk ,

Setuju .

Aku tak mahu menghampakan hati ibu Mino .

" Jen tak kata tak pun . Kenapa mummy sedih ? "

Soalku kepada Puan Song semula . Menarik senyuman manis buatnya .

Kebahagiaan aku masih boleh diraih , tetapi buat masa ini kegembiraan Puan Song lebih penting . Kan ?

" Jadi Jennie setuju untuk berkahwin dengan anak mummy tu ? "

" Ya . Jennie sudi menjadi satu satunya menantu mummy . Mummy gembira ? "

" Lebih daripada gembira ! "

Sengih Puan Song .

Wajah yang tersenyum itu sudah mampu membuat hatiku berasa lega .

Mino sedari tadi diam . Hanya mendengar perbualan antara kami berdua .

" Song Min Ho ! What are you doing ? Cincin mana ? Kamu kata nak lamar dia . Lamaran tanpa cincin tak bermakna apa apa . Perlukah mummy cakapkan perkara seperti ini berulang kali ? "

Mino masih terpaku . Dia memandang ke arah aku .

" Ka - Kau setuju ? Seriously kau setuju ?! "

Soalnya terkejut .

Aduh pekak ke bisu ni , tanya banyak kali pulak .

Lempang kang ada yang tak jadi kahwin ni haa -_-

" Ya master , saye Choi Jennie . Kini bersedia menjadi Song Jennie . "

Aku menjawab soalan itu dengan jawapan yang bernas . Lah kot .

" Thank god ! Can't wait for having you as my wife ! I love you , Song Jennie ! "

Ujar Mino seraya menarik aku ke dalam pelukannya .

Aku dipeluk erat , dahiku dikucup penuh kasih .

Benarkah apa yang aku lakukan ini ?

Benarkah Mino mencintai aku ?

Seperti mana aku mencintai dia ?

Atau ini hanya lakonan dihadapan ibunya semata mata ?

Biarlah .

Biar aku menikmati saat indah ini walaupun hanya untuk seketika .

++ tbc ++

++ hi blinkiesssss💕 selamat menyambut ramadhan al mubarak , selamat berbukaaaa❤ ++

Slut's Diary.Where stories live. Discover now