Hara mula keluar dari kawasan sekolah lalu mencari kereta oppanya.Setelah jumpa kereta milik oppanya,Hara terus berlari anak ke arah kereta tersebut.
"Mian kalau buat oppa tertunggu-tunggu Hara, oppa dah lama ke sampai?"Soal Hara lalu menutup pintu kereta.
"Gwenchana, Kalau nak cakap dah lama tu tak lah jugak, kalau nak cakap sekejap pun tak jugak.Boleh lah. "Balas Mingyu lalu tersenyum.
Mingyu mula menghidupkan enjin kereta, Lalu bergerak meninggalkan kawasan sekolah untuk pulang ke rumah.Semasa dalam perjalanan pulang, Mingyu memberi cadangan kepada Hara untuk berhenti di sebuah restoran untuk mengisi perutnya yang telah berbunyi.
"Hara jom kita pergi makan nak tak? Oppa lapar lah. "Kata Mingyu dengan pandangannya yang masih melihat ke arah hadapan.
"Boleh jugak. Tapi nanti kesian dekat omma pulak, masak tapi kita dah makan kat luar. "Hara melihat Mingyu yang masih fokus dengan pemanduannya.
"Oppa dan cakap dekat omma tadi masa tunggu Hara, yang kita nak makan dekat luar sebelum balik. "Kata Mingyu. Lalu memberhentikan keretanya di tempat parking kereta di sebuah restoran.
"Okay lah kalau macam tu,kajja! "Hara mula keluar dari kereta.
Beberapa minit kemudia, setelah selesai mengisi perut mereka. Hara dan Mingyu terus masuk ke dalam perut kereta dan pulang ke rumah.
~S K I P~
"Omma Hara dah balik!."Jerit Hara lalu menapat masuk ke rumah yang agar sunyi itu.
"Mana pulak omma ni? Sunyi je takde orang ke? "Hara membuka kasutnya lalu meletakkan di rak yang telah tersedia.
Hara mula menuju ke arah ruang tamu lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa. Lalu Meng'on'kan tv.
"Apa jerit jerit ni sakit telinga oppa tahu tak?Omma takde,omma keluar."Kata oppanya dari belakang.
Hara yang kenal akan suara itu terus memusingkan kepalanya untuk melihat adakah tekaannya betul atau tidak.
"Macam suara Woobin oppa. Tapi bukan ke Woobin oppa ada dekat luar negara uruskan syarikat dia?."Ujar Hara sendiri lalu memusingkan kepalanya.
Hara begitu teruja apabila nampak oppa kesayangannya sudah pulang ke tanah air.Lalu Hara memeluk oppa sulungnya itu.Woobin yang tersenyum melihat Hara begitu gembira terus membalas pelukan Hara.
Setelah Hara melepaskan kerinduannya.Hara terus meleraikan pelukannya.
"Oppa bogosihpoyo.... bila oppa sampai? Tak cakap pun kat Hara yang oppa nak balik. "Hara berpura-pura merajuk lalu memuncungkan sedikit bibirnya.
Woobin yang melihat Hara merajuk terus mencubit pipi Hara yang putih itu.Hara menjerit kecil akibat sakit dicubit.
"Appo!!Sakitlah "Lalu Hara mengosok pipinya yang sedikit merah.
"Manjanya dia ni baru cubit sikit dah sakit,mianhae Hara. Oppa balik pagi tadi,oppa pun rindu adik kesayangan oppa ni.Oppa sampai rumah dalam pukul 12.30 macam tu lah. Oppa saja je tak cakap sebab nak buat kejutan kat Hara dengan Mingyu oppa.Appa dengan omma dah tahu. "Woobin tersenyum sedikit.
"Hyung bila sampai? Tak cakap pun nak balik. "Kata Mingyu selepas melihat Woobin berada di ruang tamu. Lalu Mingyu pergi ke arah Woobin dan Hara.
"Baru je sampai."Balas Woobin ringkas.
"Hyung omma mana? Tak nampak pun. "Soal Mingyu.
"Omma pergi beli bahan-bahan untuk masak malam ni.Hyung nak temankan,omma cakap tak payah. Jadi omma pergi sorang-sorang. "Kata Woobin lalu melabuhkan punggungnya.
"Oppa Hara naik dululah, nak rehat sekejap nanti ingat nak sambung kemas barang-barang. "Lalu Hara menuju ke arah tangga untuk naik ke bilik.
~S K I P~
"Omma buat apa tu? Nak Hara tolong? "Tanya Hara lalu menuju ke arah ommanya.
"Omma nak masak untuk makan malam. Boleh jugak kalau Hara nak tolong, cepat sikit siap masak ni. "Balas ommanya.
"Nak Hara tolong apa ni? "
"Tolong potong sayur ni, lepas tu basuh nanti letak dalam periuk tu. Omma nak buat yang lain kejap. Lepas siap semua,nanti Hara tolong bawak ke meja.
Setelah semua makanan siap dimasak. Hara membawa makanan tersebut ke arah meja untuk dihidangkan.
"Appa dah balik!."Kata Tuan Kim lalu meletakkan kasutnya di rak yang tersedia.
"Awal appa balik. Kerja appa dah siap ke?"Soal Hara dengan tangannya masih meletakkan hidangan yang telah di masak.
"Ha ah! Kerja appa dah siap sebab tu appa balik awal ni. "Balas Tuan Kim dengan senyum yang manis kepada Hara.
"Bolehlah kita makan sekali, dah lama kita tak makan sekeluarga macam ni kan. "Ujar Puan Kim kepada Tuan Kim.
Setelah lama mereka tidak dapat berkumpul bersama,kira-kira 2 tahun kerana kesibukan Woobin di Jepun atas urusan mengurus syarikatnya yang telah berjaya.
Akhirnya, semua keluarga Kim dapat berkumpul semula dan menikmati bersama makanan yang telah di masak oleh Puan Kim dan turut dibantu oleh anak perempuannya iaitu Hara.
"Bila kita akan berpindah ke rumah baru? "Soal Woobin lalu menyuapkan makanan.
"Emm... dalam beberapa hari lagi.Kalau semua dah selesai,kita bolehlah berpindah kat rumah baru. Kenapa tanya? "Tanya Tuan Kim pulak.
"Tak ada apa lah, kalau dalam beberapa hari lagi Woobin bolehlah tolong apa yang patut kat rumah baru nanti sebelum balik semula ke Jepun. "
"Sekejap je oppa balik sini?Ingatkan lama, Hara baru teringin nak pergi jalan-jalan dengan oppa. "Kata Hara dengan sedikit sedih.
"Oppa balik sana sebab nak tengok syarikat oppa.Syarikat oppa baru je nak maju, nanti kalau oppa tak pergi tengok apa pulak pekerja oppa cakapkan. Hara janganlah sedih,nanti kalau syarikat oppa dah betul-betul ok tak ada masalah, oppa balik sini kita pergi jalan-jalan. "Woobin cuba untuk memujuk Hara agar tidak terlalu sedih selepas Woobin balik ke Jepun.
"Hmm...okay lah,janji tau"Kata Hara dengan nadanya yang masih sedih.
"Oppakan ada, kita boleh pergi sama-sama. Oppa boleh je kalau nak temankan Hara. "Kata Mingyu pulak.
"Dah-dah,tak nak sedih-sedih lagi. Nanti sebelum oppa kamu balik. Hara dengan Mingyu pergilah jalan-jalan dulu dengan Woobin tu.Kat taman ke sungai Han ke tak pun kamu pergi jelah mana-mana yang kamu suka."Tuan Kim memberi cadangan kepada Woobin, Mingyu dan Hara supaya mencipta memori baru bersama.Setelah lama anak-anaknya tidak keluar bersama.
"Hmm.... Okay jugak cadangan appa tu. Nanti kita tengok masa yang sesuai, baru kita pergi okay?"Kata Woobin yang setuju dengan cadangan appanya untuk mencipta kenangan baru bersama adik-adiknya.
Hara mengangguk lalu tersenyum. Mereka yang melihat Hara sudah kembali senyum terus membalas senyuman Hara,lalu kembali makan makanan yang belum habis itu.
------------------------------------------------------------
Annyeong😄😄....... Mian kalau part ni merapu 😢😢😢..
Sebenarnya author dah buat part 2 ni tapi....ntah kenapa boleh hilang 😭😭😭..
Jadi terpakselah author perah otak untuk buat yang baru.Comment and vote 😉🐇
YOU ARE READING
Seoul High School [GOT7/BTS]
RandomMengisahkan seorang budak perempuan yang terpaksa bertukar ke sekolah lain iaitu Seoul High School di sebabkan oleh ayahnya terpaksa ditukarkan ke tempat kerja yang lain... Maaf author tak pandai nak buat sinopsis sebenarnya..... T_T