Chapter 5

19 3 0
                                    

Waktu rehat
    
      Kring...Kring....

          Loceng berbunyi dan semua pelajar berlumba-lumba menuju ke kantin,macam budak-budak yang kelaparan.6 yeoja itu hanya memerhati sahaja sambil kemas barang mereka.

         Hai tak nak rehat ke?satu suara bertanya dan 6 yeoja itu pandang ke depan.

         Ah...nae!nanti kami pergi.Kata sowon pada namja itu.

         Jin Hyung!seorang namja berambut blonde memanggil.

         Eyy V!Jin membalas.

         Jomlah makan,lagipun yang lain dah tunggu kita kat kantin.V membuat muka sambil pegang perutnya.

         Jap!hyung nak kenal dengan pelajar baru.kata jin.

         Hmm....nama saya Kim seokjin tapi panggil saya jin . memperkenalkan diri kepada 6 yeoja itu.

         Ah,annyeong!saya Kim Taehyung tapi panggil saya V.V memperkenalkan diri dengan senyumnya itu.

     6 yeoja itu hanya tersenyum.

         Hyung!jomlah makan.Ajak V.
         Jap lah!!hyung nak panggil namjoon dengan miya makan sekali.Jin lalu memandang namjoon dan miya yang duduk di meja mereka.

    6 yeoja itu hanya memandang Jin yang berlalu pergi ke arah namja dan yeoja itu.

       Unnie!!Yuju rasa ni peluang terbaik kita untuk rapat dengan miya.Kata yuju kepada sowon.

       Unnie pun rasa macam tu.members yang lain hanya mengangguk.

       Namjoon,Miya!jom makan members yang lain dh tunggu kat kanting.Ajak jin yang memandang Namjoon dan Miya.

    Namjoon dan Miya memandang jin yang bertanya kepada mereka berdua.

        Emm...Jin!korang jelah yang gi makan,aku tak lapar.Kata Miya kepada jin.

         Okay!nanti saya belikan kat awak apa-apa okay.Jin tersenyum dan Miya membalas senyuman jin.

         Namjoon!makan jom,members lain dah tunggu kita.Ajak jin kepada Namjoon.

         Okay jom!aku dah lapar.Namjoon tersenyum lalu bangun dari duduk.

         Korang! ikut lah kami sekali,lagipun korang pelajar baru,mesti korang tak tahu kantin kat mana.Ajak jin kepada 6 yeoja itu.

        Kami okay jerr. Kata sowon lalu berbisik kepada members yang lain.

        Korang bisik apa?tanya v.

        Eh...kami tak bisik apa pun.kata yerin kepada v sambil tersenyum ke arah v.

       Comelnya dia senyum.Desis hati v.

       V!jangan macam-macam.kata jin kepada v.

       Ma-mana ada hyung!ish hyung ni!dah lah v pergi dulu.V berlalu pergi meninggalkan mereka yang hanya tersenyum melihat aksi v yang shy itu.

        Sorrylah korang,v memang macam tu!dia tak boleh tengok perempuan cantik,mesti nanti dia shy macam tadi.kata jin kepada 6 yeoja itu.

         Takpe kami okay.kata 6 yeoja itu.

         Korang,Namjoon jom.Ajak jin lalu mereka keluar kelas itu.6 yeoja itu sempat pandang ke arah miya yang dari tadi pandang ke arah tingkap.

......

Di kantin.

      Jin!boleh kami nak tanya sesuatu?tanya sowon kepada jin yang sedang makan.

       Apa dia!tanyalah?tanya jin.

       Korang dengan miya dh berkawan lama ke?tanya sowon.

       Dah lama!sejak dari form 1 lagi,tapi kenapa korang tanya pasal miya?tanya jin.

      Saja nak tanya,sebab tadi kami perasan yang miya macam tak layan korang jerr.luar yerin kepada mereka.

       Entah lah kat miya tu,kami pun tak tahu nak cakap macam mana.kata Jhope kepada mereka.

       6 yeoja itu hanya terdiam sahaja.

       Emm...miya tinggal dekat mana?tanya sinb pula.

       Miya tinggal dekat dengan rumah kami jerr,cuma rumah  kami dengan miya tersorok sikit dari sekolah,rumah kami dengan miya jauh sikit dari sekolah ada dalam kira 5 km.kata jungkook kepada mereka.

        Maksud korang?tanya eunha pula.
    
        Maksud kami,rumah kami dekat dengan kawasan hutan.kata suga.

        Miya tinggal dengan spa kt rumah dia?tanya umji pula.

        Miya tinggal sorang jerr.kata jimin.

       Miya tak takut ke tinggal sorang?tanya sowon.

      Entah!miya kata kat kami dia takpe tinggal sorang,lagipun rumah miya dengan kami dekat jerr,dalam 10 minit dh sampai dari rumah kami dengan miya.kata Jhope.

        Kenapa korang tanya pasal miya?korang nak kawan dengan miya ke?tanya namjoon yang hanya diam dari tadi.

        Lebih kurang macam tulah.kata yerin kepada namjoon.

  Namjoon hanya tersenyum sinis dan berlalu pergi.

       Maafkan kami pasal namjoon,dia sejak akhir-akhir ni berubah pula perangai dia,sama macam miya yang asyik termenung jerr.kata V kepada mereka.

      Takpe kami okay.kata yerin kepada V.

       Hyung pun perasan,depa macam sembunyi kan sesuatu dari kitalah,dahlah baik kita makan cepat,waktu rehat dah nak abis.kata jin kepada mereka semua.

   6 yeoja itu hanya tersenyum sambil menyabung makan,walaupun fikiran mereka ligat memikirkan sesuatu.

       Bersambung......

Sorrylah lambat update,author bz tapi apa pun tolong vote...penat author perah otak ni....jadi please vote....sayang korang😆

       

GIRLS BLOOD WOLFWhere stories live. Discover now