"Omma, Hyeo Min taknak kahwin dengan dia."
"Hyeo Min ! Kamu jangan buat gila ya. Lusa dah nak kahwin. Kenapa pulak baru sekarang kamu taknak?!"
Memetir suara Pn. Lee bila anak keduanya meluahkan apa yang terbuku di hati.
"Hyeo Min memang taknak kahwin dengan dia, omma. Hyeo Min tak cintakan dia langsung. Dari kami bertunang lagi, Hyeo Min cuba untuk cintakan dia. Tapi Hyeo Min tak boleh langsung. Hyeo Min tetap cintakan Hae Soo!"
"Hyeo Min! Kenapa kamu tak boleh move on dari Hae Soo? Dah 2 tahun lebih Hae Soo pergi tinggalkan kita. Kenapa kami masih nak menaruh harapan pada orang yang dah takde?"
Lembut suara Pn. Lee apabila melihat air mata anak lelakinya itu menitis.
Hati ibu mana tak sedih bila lihat anaknya menangis.
"Maaf omma. Tapi Hyeo Min tetap takboleh. Mianei."
______________________________________
"What?! Kenapa dia taknak?! Dulu bukan dia ke yang beria nakkan adik?"
Marie menangis semahu-mahunya.
"Papa. Apa semua ni ? Kenapa dia putuskan pertunangan kami ?"
"Dik, sabar ya."
Yong Guk memeluk adiknya.
"Oppa! Kenapa semua ni mesti berlaku? Adik dah mula belajar untuk cinta dan sayangkan dia. Tapi ini balasan yang dia bagi ?"
"Shh. Dah jangan nangis untuk lelaki tu. Adik layak untuk orang lain yang lebih baik dari dia."
______________________________________
It's been 4 years selepas semua tu berlaku. Well bila fikirkan balik, agak bodohkan kalau aku nak berkahwin masa umur aku baru 14 tahun. Pfft
Let me intro myself.
Bang Marie. 18 tahun. Freshman from Management and Science University, Malaysia. Hospitality and tourists management student.
So, apa boleh cakap yang sekarang ni aku dah bahagia dengan life aku. Hati aku pula dah tertutup untuk sesiapa. Tiada apa yang dapat bukanya kembali bila dia dah tertutup.
Tapi kita hanya mampu merancang. Tuhan yang menentukan. Right ?
YOU ARE READING
[OG] HONEY | MYG
Fanfiction"Tiada yang kebetulan dalam dunia ni. Semuanya dah ditetapkan yang kau dan aku akan bersama." -Min Yonggi