"Ahmad Adryan Naufal bin Abdullah."
"Ya saya."
"Aku nikahkan dikau dengan anakku Hazreen Ainin binti Mahhadee dengan mas kahwin 300 ringgit tunai."
"Aku terima nikahnya Hazreen Ainin binti Mahhadee dengan mas kahwin 300 ringgit tunai."
"Sah?"
"Sah! Sah!"
"Alhamdulillah."
Selepas mengaminkan doa dan menunaikan solat sunat nikah, Ainin segera dipeluk oleh Marie .
"Tahniah kak. Now, akak dah jadi bini orang. Lepas ni takde dah la nak menggila dengan Marie."
"Hahaha. Thanks, dik. Doakan akak bahagia dengan Abang Ryan."
"Sentiasa Marie doakan. Marie yakin akak bahagia dengan abang Ryan. Lagipun, hensem la abang Ryan tu."
Tangan Ainin pantas mencubit paha Marie.
"Auch! Sakit la kak. Gurau je pun."
"Gurau ke apa ke. Tetap takboleh. Akak taknak bermadu ye."
"Hahaha. Ok ok. Tak gurau dah. Serious sangat la akak ni."
"Eh mesti la. Abang Ryan kamu tu 1 dalam sejuta tahu. Mana ada pengganti."
"Ceh. Takpayah nak bersastera la, kak. Marie taknak pon. Marie pon dah nak kahwin la. Next week dah berlaki dah pon. Akak jangan lupa datang pulak."
"Haa InsyaAllah akak datang. Abang Ryan pon cuti 2 minggu."
"Datang Korea, terus honeymoon la gitu. Hahahaha."
Membahang muka Ainin bila diusik begitu.
"Ish dia ni. Kita honeymoon sesama la. Kita pergi Jeju nak?"
"Eh boleh jugak. Marie pon dah lama tak pergi Jeju. Jom la. Nanti Marie bincang dengan Papa."
"Okay. Nanti akak bincang dengan abang Ryan."
"Sayang, jom. Mummy nak kenalkan sayang dengan family lain."
"Okay. Nanti sayang datang. Marie, akak pergi dulu ya."
YOU ARE READING
[OG] HONEY | MYG
Fanfiction"Tiada yang kebetulan dalam dunia ni. Semuanya dah ditetapkan yang kau dan aku akan bersama." -Min Yonggi