Bab 6

234 31 6
                                    

"Daddy nak susu"kata Youngjae yang mahu saja terlelap di bahu Tuan Jb.

"Okay dah siap!" Tuan Jb tutup pintu peti ais."Jap Daddy buatkan Youngjae susu" Tuan Jb berjalan masuk ke ruang tamu. 

Tuan Jb ambil bantal dan baringkan Youngjae disitu.

"Daddy nak gi ane? " soal Yugyeom.

"Buat susu.  Gyummie nak tak? " soal Tuan Jb.

"Nanak"kata Yugyeom."Yeay yeay"

"Okay. Bambam nak tak? "soal Tuan Jb.

"Boleh juga"Bambam mengangguk.

"Okay"

Selepas 15 minit Tuan Jb turun ke bawah semula. "Laaaaa" Tuan Jb menghembus nafas lembut.

Youngjae, Yugyeom dan Bambam sudah tidur nyenyak. Tuan Jb meletakkan botol-botol susu tersebut di atas sofa.

Tuan Jb menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
Dia mengambil satu lagi bantal dan tidur dengan anak-anaknya itu. Comel je anak dengan bapak tidur.

Aku merenung anak-anak Tuan Jb. Pelbagai soalan bermain dalam fikiran aku buat masa sekarang ni. Patut ke aku tanya? Keluarga ni pelik sikit. Kematian isteri dan juga nama anak-anak Tuan Jb tak sama langsung dengan nama Tuan Jb dan isterinya.  Hurmm. Tak boleh jadi ni,  aku kena siasat jugak.

"Tengah renungkan sesuatu ke? "ahjumma mengejutkan aku daripada hanyut dalam lamunan.

"Eh, Nae"aku senyum nipis.

"Dah agak dah. Tapi jangan renung lama-lama.  Nanti jatuh hati"kata ahjumma.

"Wae? "Soal aku. Nampaknya ahjumma tersalah tafsir. Tak mungkin aku tengah berangan nak jadi suri hati Tuan Jb.

"Takde apa-apa"ahjumma senyum sinis.

"Okay" aku senyum kelat.

***
Petang yang indah. Masa untuk bermain!

Youngjae menyeret satu bakul berwarna pink yang penuh dengan mainan pekakas dapur.

Bambam memeluk bola jaring manakala Yugyeom berjalan keluar sambil menghisap jari.

"Gyummie,  Bammie marilah main sekali" kata Youngjae.

"Werk. Tak nak!  Tak best pun main masak-masak"kata Bammie.

"Gyummie marilah main masak-masak"kata Youngjae lagi.

"Tak nak la. Bammie hyung tak bagi.  Bammie hyung cakap tak best. Main bola lagi best"kata Yugyeom.

"Alaaaa.  Sampai hati.  Tak apa.  Nanti hyung tak bagi main i-pad yang Daddy baru beli tu"ugut Youngjae.

"Alaaaa... Apa ni hyung. Bukan Daddy suruh share ke? "Kata Yugyeom yang nak menangis. 

"Alaa..  Hyung tu memain je"pujuk Bambam.

Tuan Jb berdiri di tepi pintu melihat karenah anak-anaknya.

"Daddy, i-pad tu Youngjae punya je kan? Tak share kan? "soal Youngjae.

"Tak sayang, share la dengan Yugyeom dan Bambam"balas Tuan Jb.

"Ok"Youngjae membuat muka semasam lemon.

"Kenapa ni?  Gaduh ke ? Main la elok-elok" kata Tuan Jb.

[H] MAID ✿ || JbWhere stories live. Discover now