Minggu Silaturahim #2

138 11 1
                                    

Ammar petang tu trus demam, tak dapat nak join aktiviti petang tu.Kami kat sini punya orientation week selama seminggu. Macam biasala bila orientasi mestilah senior suruh buat mcm2..Yang plg aku ingat bila abg2 PRS suruh kami cari biodata senior waktu riadah. Gila ke ape depe ni! Orang tengah happy2 main bola, tiba2 kami kene pergi kacau..kene ade 50 orang by the end of the day.

Aku dengan member2 aku (dah adela beberapa orang) pergila ke padang bola utk minta bio mereka.

"Aduh,kacau la kome ni takde keje lain ke?!"kami ditengking oleh seorang senior kat situ.Hmph fikir aku nak sangat ke ambik bio ko bodoh..Rase mcm nak cakap balik je tapi sebab pemikiran aku masih rasional, aku diam jela.

"Ha kalau nak bio kami,nyanyi dulu Negaraku dgn lagu sekolah! " kata seorang lagi senior yg gemuk2 skit.

Kami pun mcm lembu dicucuk hidung dan nyanyi mcm orang gila takde mak bapak kat tengah2 padang tu....

Lagi satu experience yang paling aku tak boleh lupa bila kami kene berbaris kat depan Dewan Makan setiap kali sebelum masuk.

"Assalamualaikum pakcik2 makcik2 abang2 yg hensem kakak2 yg kepam blh kami masuk?" Itulah yg kami kene jerit kat depan DM sblum diberi kebenaran utk masuk. Kalau difikirkan balik apela bodoh sangat senior2 ni, fikir DM tu mak bapak depe beli ke? Kene mintak dulu bagai..

"TAK BOLEHHHH!!!" jawab depe2 yang dlm DM sambil membaling sisa2 makanan kat kami. Aku ingat ada kepala ikan goreng dan butiran nasi yang tersinggah ke kepala aku.

Haih sabar jela....

Kisah Seorang Chinese di SBPWhere stories live. Discover now