Memang dah jadi adat skola kami..habis je minggu silaturahim..ada satu hari yg sangat penting utk kami ,bdk2 form 1....
MALAM BAKAT!And me being the only Chinese cuba utk stay as low as possible.Bila abg2 F5 tanya nak masuk apa..aku kata aku taknak masuk apa2.Adela beberape orang yang satu kepala dengan aku..last2 yang tertinggal tu kene masuk Silent Comedy! I'm like what?! Aku ingat kami yg last2 ni tak payah masuk pape..
For those yg tak tahu, silent comedy ni require kami utk basically buat lawak atas pentas dengan di'voice'kan oleh senior2 kami.
Hahaha..so, kami pun mulalah training tiap2 hari selama seminggu kalau tak silap...
As time flew by, hari yang dinanti-nantikan akhirnya tiba.Persembahan aku? Hhmm takyah tahu la..yg pastinya lawak2 kami dapat sambutan dan tak hambar (thank God) . Aku sebagai watak utama dalam lakonan kami kena menari mcm Psy dlm Gangnam Style(waktu tu tengah hot gile!).
After Malam Bakat kami, diorang panggil aku Psy... haih manusia kan mmg suka judge and aku terima jela.
Pernah skali tu, seorang F5 suruh aku menari Gangnam Style kat tengah2 DM ! Bayangkan korang tengah khusyuk makan, tiba2 ada seorang random Chinese guy menari mcm org gila..Tapi aku rasa nak berterima kasih kat abang tu la and yg tarik aku masuk silent comedy..disebabkan oleh mereka, aku belajar untuk overcome fear aku di depan orang ramai.
Love you guys!!
YOU ARE READING
Kisah Seorang Chinese di SBP
NouvellesBukan semua orang mampu survive di SBP apatahlagi seorang Chinese ... so ikutilah journeynya yang penuh berliku ini