Asrama

173 11 3
                                    

Err..not gonna lie but adela timbul rase kesal bile nampak asrama macam mane..haha but it is too late now to say sorry.Yela skola ni pun dah 30 lebih tahun kan (antara yg plg lama), so understandable la.

Aku ditempatkan di dorm B5 atau Omega 5 which means aku ni seorang ahli rumah Omega(merah) yg mane kalo tak silap aku rumah sukan paling top di skola ni..Biasalah being a Chinese, we are the first to be there.And so mulalah mummy mula misi mencari tilam dan locker paling baru untuk aku. Lepas dah pilih locker dan kemaskan barang skit, aku pun dengan egonya berkata "Dahla tu mummy, daddy I can manage on my own la, you all can go back home already, later if got time I will call back don't worry."

"Okla then we go first lor, remember ha don't do stupid things here,behave like a human,don't be so picky on the food,don't forget to mandi on time and most importantly study hard.. Ok?"pesan mak. "Take care of him Albert, if got anything just call us."Albert hanya sekadar mengangguk, nampak mcm nostalgic skit maybe teringat masa dia form 1 kot(Albert tu dah form 5).

Then, mereka pun beredar pulang...Aku dengan Albert mula pusing2 asrama sambil dia menceritakan serba sedikit tentang kehidupan di sini.After a while,dia pun tinggalkan aku sendirian di dorm untuk kemaskan barang aku.

Seorang demi seorang masuk dorm, aku nampak manusia pelbagai ragam.. ada yang nangis, ada yang nampak gembira mungkin sebab rasa bebas daripada cengkaman parents.. who knows ?

Tapi aku? Entahla aku rasa macam neutral.. sedih pun tak gembira pun tak...hhmm

Malam tu,senior2 kata duduk je kat dorm relax2 dulu sebelum main event start esok...ok so aku decided to sleep early that night, taknak bangun lambat esok...

Aku cuba untuk melelapkan mata di tilam "baru" aku..rasa penat mula menguasai diri..tanpaku sedar air mataku mengalir di pipi....

Kisah Seorang Chinese di SBPWhere stories live. Discover now