🎀17

48 5 0
                                    

Keesokkan harinya

Mereka semua bangun awal untuk ke hospital.. Mark yang paling awal.dia harus memandikan Kayra dan Ryan.. Menyiapkan mereka.. Dia hampir tidak dapat tidur.. Dia masih memikirkan Haera..

"Kalau apa apa jadi kat Haera. Aku tak akan maafkan kau !"Kata Sehun.. Dia mengetap gigi..

Mark hanya menunduk..

Kayra dan Ryan memegang kaki Mark..

"Appa.. Omma tak apa apa kan ?"Tanya Ryan sambil mencebik. Dia seakan akan faham apa yang telah berlaku.

Mark mencangkung dan memegang mereka berdua.

"mestilah Omma tak apa apa.. Omma kan sayang kita.. Omma penat tu, Omma tidur sekejap"Pujuk Mark sambil mengusap kepala mereka berdua.

"Kenapa Omma tak tidur dekat rumah ?"Tanya Kayra

"Omma penat sangat tu.. Dah.. nak jumpa omma tak ?"Tanya Mark

Kayra mengangguk pantas..

"Ryan taknak jumpa omma ?"Tanya Mark

"Appa tipu..Omma kemalangan kan ?"Ryan mencebik. Airmatanya cuba ditahan

Mark memandang Ryan dengan pandangan sayu..Airmatanya juga ditahan.

Tanpa menjawab soalan Ryan. Mark terus mendukung mereka berdua dan bawa keluar untuk ke hospital.

"Appa .. Jawablah.. Ryan rindu omma.. Ryan kejut omma..omma taknak bangun"Airmatanya jatuh mengalir dipipi..

Mark membawa Ryan dan Kayra masuk kedalam kereta..

Wajah Sehun bengang.. Sudahlah lambat..Tak fikir ke orang nak pergi melawat ?.. Terus Sehun mengundurkan kereta kebelakang. Sayang dia pada adik dia, lebih dari sayang dia pada teman wanita dia.

Kayra yang mendengar pertanyaan dari Ryan itu juga turut menangis..

"Kenapa ni sayang ?"Pn Oh mengusap rambut Ryan..

Ryan masih menangis. Menangis dipelukan neneknya.

Irene menoleh kebelakang. Wajah kasihan dipaparkan..Dia melihat Mark. Pandangan wajah Mark kosong. Seolah olah tiada warna yang menceriakan harinya.

"Sini Kayra dekat Aunty"Irene menghulurkan tangannya untuk mengambil Kayra .. Perlahan lahan Kayra mendekati Irene..

"Kayra tak boleh nangis.. Kayra kena kuat.. Nanti Omma bangun lah.. Kayra tahu ? Kalau Kayra nangis , muka kayra tak comel.. Kalau Kayra senyum.. Baru comel.."Pujuk Irene sambil membetulkan ikatan rambut Kayra yang diikat ala kadar oleh Mark tadi.

"Betul ke omma akan bangun?"Tanya Kayra dengan agak pelat..

Irene tersenyum dan mengangguk...

Irene menyeka sisa airmata Kayra ..

Sempat Sehun menjeling belah kanannya. Mendengar Irene memujuk anak buahnya.. Terasa sejuk sedikit hatinya.

"Oppa! Oppa janganlah nangis! Omma akan bangunlah"Kata Kayra sambil menoleh kebelakang..

"Appa.. Appa janganlah sedih.. Aunty kata omma akan bangun"Kata Kayra kepada Mark..

Mark memandang Kayra dengan Senyuman tawar

Mark memandang Irene pula. Irene hanya tersenyum.. Mark menghela nafas.

×××

"Thanks Noona, pujuk Kayra tadi"Kata Mark sambil melihat Kayra dan Ryan yang sedang sibuk memakan aiskrim ..

[OG] SWEET HUSBAND [MARK X READER] Where stories live. Discover now