🎀18

85 9 2
                                    

Mark menyandar dibangku dihadapan bilik Isterinya.

“Sayang.. Awak tak kesiankan saya ke ? Awak tak kesiankan anak anak kita ke ?” Airmata Cuba ditahan.

“Saya janji saya akan jaga awak betul betul.. Jadi, bangunlah sayang” Airmata Mark mula turun satu persatu.

“She will be fine Encik. She Will”  Doktor JiEun menghulurkan tisu kepada Mark.

Mark mengambil tisu itu.

“Thanks” Cepat cepat dia mengelap sisa airmata dia.

“Encik.. Saya bukannya nak menyibuk tentang hal Encik. Tapi, kalau Encik rasa betul betul terbeban dengan masalah yang encik hadapi dan encik taktahu nak luahkan pada siapa. Saya ada encik. Encik boleh pinjam bahu saya dan luahkan segalanya”  Kata Doktor Jieun tanpa segan silu.

“Thanks but no. Im okay” Mark terus bangun dari situ.

“Appa, Kayra haus” Rengek Kayra.

“Jom” Mark mendukung Kayra dan Ryan.

“Appa.. Kenapa Doktor cantik tu selalu kacau appa ? Dia nak ganti tempat omma ke ?” Tanya Ryan.

Mark memandang Ryan.

“Sayang.. Tak ada siapa yang boleh gantikan tempat Omma , Faham ? Omma takkan tinggalkan kita lah”  Balas Mark lembut.

“Tapi Kayra suka” Kata Kayra.

“Kayra suka dia gantikan omma ?” Tanya Mark Risau.

“Bukannn. Kayra suka tengok dia.. Dia doktor yang baik dan comel” Petah Kayra bercakap.

"Ouh” Mark menghela nafas lega.

“Ryan suka sikit je. Sebab.. Em.. Dia macam nak tarik perhatian Appa”  Kata Ryan.

Mark hanya tersenyum sedikit.

Mark membawa mereka ke kedai serbaneka.

“Ryan nak apa ?  Kayra nak apa ?” Tanya Mark

“Kayra nakkk Susu” Kayra mengambil sekotak susu.

“Ryan ?” Tanya Mark

“Ryan nak susu jugaklah” Ryan turut mengambil sekotak susu.

“Hm. Kejap lagi , kita pergi makan ea ?” Kata Mark.

Mereka berdua mengangguk.

Sementara beratur untuk membuat bayaran. Mark memandang Kayra. Sebijik Muka Haera. Mark terus mencium Kayra..

“Kenapa Appa cium Kayra ? ” Tanya Kayra.

“Hm .. Macam Omma”  Balas Mark.

“Ouh.. Appa rindu Omma ea ?”  tanya Ryan.

“Mestilah” Balas Mark.

“Omma tak pernah tidur lama macam ni kan Appa ?”  Tanya Ryan

“Tulah. Selalunya dalam Tv, Kayra tengok.. Kalau orang tidur lama sangat. Kita simbah dia dengan air sejuk. Baru dia bangun” Kata Kayra dengan wajahnya yang serious.

Mark tertawa. Pandai pula anak dia ni buat lawak.

“Itu dalam Tv sayang. Kita mana boleh buat Omma macam tu . Tak baik” Pesan Mark.

“Ohh” Kayra mengangguk.

Selepas membuat bayaran Mark terus membawa mereka ke restoran.

×××

Doktor JiEun menggigit bibir. Dia mengaku.. Mark lelaki yang dia cinta. Dia juga tidak kisah kalau dia jadi yang kedua , asalkan Mark berada disampingnya. Disebabkan Cinta pandang pertama dia sanggup melakukan apa sahaja.

“Omma. Jom balik ? Omma dari semalam kat sini. Kejap lagi Mark Oppa balik dia lah pulak Jaga Unnie. Omma janganlah risau”  Pujuk Hayoung.

“Tapi ?” Omma mencebik.

“Unnie tak apa apa Omma”  Kata Hayoung

Perlahan lahan orang tua itu bangun dari duduknya dan pergi dari situ.

“How to be you Haera ? How? Semua orang sayangkan kau.. Semua orang nak jaga kau, kenapa aku tak pernah rasa benda ni ? Rasa disayangi ? Keluarga aku buang aku dari kecik.. Kenapa ? Aku memang tak layak untuk disayangi ke ?” Bisik doktor Jieun dan berdiri dihadapan bilikku.

Doktor JiEun memulas tombol pintu bilikku.

“Doktor ? Buat apa kat sini ?” Tegur doktor Kyungsoo.

“Err. Ttak.. Saja nak tengok patience sorang ni. Keluarga dia sayang betul kat dia.. ” Doktor Jieun melepaskan tombol pintu dan menoleh memandang Doktor Kyungsoo.

“Oh Jomlaa” Ajak Doktor Kyungsoo.

Doktor Jieun hanya mengangguk. Kekok dengan suasana itu

Sementara Doktor Kyungsoo sedang mengawasi keadaan aku.. Doktor Jieun hanya merenungku.

“Doktor. Dia ada harapan lagi ke ?” Tanya Doktor Jieun

“Ofcourse. Dia kuat. Aku tak pernah dapat patience sekuat dia :)” balas doktor kyungsoo

“How to be her ? Dia cantik, dia disayangi, dia kuat , dia dapat segala galanya dari keadaan sekeliling. So, How to be her ?” Doktor Jieun memangku wajah.

“Jieun. You're perfect enough. Jangan bezakan diri kau dengan orang lain.. Lain orang lain cara. Lain orang lain gaya ” Doktor Kyungsoo menyandar didinding dan senyum memandang doktor Jieun.

Doktor Jieun pandang Doktor Kyungsoo.

“Esok kau free ?” Tanya Doktor Kyungsoo.

“I guess so. Why ?” Doktor Jieun memeluk lengan.

“Hm eer. Akuu. Aku dapat tiket wayang lebih dari kawan aku. Erm Alang alang ada dua .. Nak tak kau teman aku ?” Tanya doktor Kyungsoo malu.

“Citer action ? Tak apalah. Tak minat. Sorry weh. ” Doktor Jieun bangun dan keluar dari bilikku.

Belum sempat Doktor kyungsoo bersuara.

Doktor Kyungsoo mengeluh.

“Effort kau tinggi melangit pun untuk dia. Dia tetap.takkan sukakan kau dyo” Kata doktor kyungsoo sendirian.

Dia terus keluar dari bilikku.
***

“Harini anak appa teman halmeoni ngan haraboji dekat rumah yaa ? ” Pujuk Mark

Ryan dan Kayra menggeleng

“hmm .. Kenapa taknak sayang ? Kesian halmeoni ngan haraboji sorang sorang. Ryan dengan kayra teman laa diorg”

Selepas Mark pujuk pujuk dan pujuk.. Akhirnya mereka setuju.

Bukan tidak mahu menjaga mereka. Tapi kesian melihat mereka terus terusan mendapat harapan palsu dengann mengatakan ommanya haya tidur.

Biarlah appa sorang je yang rasa penderitaan ni sayangg. :)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 29, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] SWEET HUSBAND [MARK X READER] Where stories live. Discover now