Bab 1

116 13 0
                                    

Gedebukkkkkkk!?!

"Kau ingat kau kaya kau boleh belasah orang sesuka hati kau eh? Ingat sikit, yang kaya mak bapak kau, bukan kau. Diaorang besar kan kau nak jadikan kau orang berguna tapi kau? Buat perangai macam setan." kata seseorang pedas sambil melihat lelaki yang dipegang oleh Joshua dan Dakwoo.

"Arghhhhh!?! Suka hati aku lah. Kau ingat ni sekolah mak bapak kau ke hah? Ingat aku takut dengan kau? Heh jangan mimpi lah?!?" balas lelaki itu kasar.

"Habis tu? Ingat ni sekolah mak bapak kau punya yang kau nak belasah budak suka2 hati kau je hah?!?" balas budak perempuan itu.

"Kalau aku dapat tau yang kau belasah budak2 lain tak kira junior ke senior, nahas kau!" tambah perempuan itu lagi.

"Dah lah. Jom lah Joshua, Dakwoo." arah budak perempuan itu.

[  SKIP  ]

.KANTIN.

"Hebatnya kau tadi. Tak sakit ke tangan kau tumbuk lelaki tu tadi, HaWoo? HAHAHA" kata Dakwoo.

"Tak ada lah sakit sangat. Lembik je laki tadi tu, ingat gangster rupanya lembik HAHAHAHAHA" balas HaWoo dengan ketawanya.

"Haih, ingat muka handsome orangnya baik, tapi hmm" ejek Joshua sambil mengingati kejadian yang berlaku di belakang sekolah tadi.

"Kau kata apa tadi? Handsome? Euuuuwww" balas HaWoo dengan muka jijiknya.

"Bro, jangan kata kau ni gay. Taknak aku ada spesies kawan dua alam ni" kata Dakwoo sambil membuat muka muntahnya.

"Entah kau ni Joshua, muka pecah macam tu kau kata handsome? Goshhh apa kena dengan kau ni?" sindir HaWoo sambil menyuap kentang goreng ke dalam mulutnya.

"Heoll, please lah, aku straight okay?" balas Joshua sambil menayangkan muka menyampahnya.

Seraya itu HaWoo dan Dakwoo ketawa mengejek pada Joshua.

Loceng tamat waktu rehat pun berbunyi. HaWoo, Dakwoo dan Joshua segera meninggalkan kawasan kantin kerana waktu pembelajaran selepas rehat adalah waktu guru disiplin yang mengajar subjek Matematik iaitu Puan Yoona.

.Kelas 5A-1.

"Bangun semua, selamat tengahari ssaem" ucap ketua kelas 5A-1 pada guru Matematik yang baru sahaja masuk ke kelas mereka.

"Selamat sejahtera ssaem" sambut pelajar 5A-1.

"Selamat sejahtera pelajar. Awak semua boleh duduk" balas Puan Yoona.

"Pelajar, keluarkan buku teks Matematik dan buat latihan m/s 270." arah Puan Yoona.

"Josh, kau faham tak macam mana nak buat soalan 9 ni?" tanya HaWoo.

Joshua pun menunjuk dan menerangkan jalan kerja bagi soalan 9 dengan teliti pada HaWoo.

"Ohhh, macam tu, okayy thanksss Josh, sayang kau lebih" kata HaWoo sambil meneruskan soalan matematik yang lain.

"Yolahhh" jawab Joshua sambil menyambung soalan 10 yang tergendala.

.Waktu balik.

"Woo, kau balik jalan kaki lagi ke?" tanya Dakwoo.

"Haah, orang kat bengkel tu tengah repair lagi motor aku." kata HaWoo sambil tersenyum.

"Hm nak aku teman tak? Takpun naik aku je?" pelawa Joshua.

"Hm takpe lah. Lagi pun kalau jalan kaki syok sikit, boleh singgah sana sini. Aku ada nak singgah satu kedai nanti." tolak HaWoo.

"Nae, hati2 balik. Kalau dah sampai bagitau kat group kita." kata Dakwoo.

"Naee, byee korang" pamit HaWoo sambil meneruskan perjalanan nya untuk ke sebuah kedai dan pulang ke rumah.

.Kedai Jjambong Jjambing.

HaWoo pun masuk ke kedai tersebut dan meneliti setiap barang yang ada.

"Haaaa jumpa" kata HaWoo perlahan. Nanti kalau cakap kuat2 mahu dicop sebagai orang gila. Hishh minta dijauhkan.

"Aduhhhhh!? Apa ni, jalan tak reti nak toleh kiri kanan ke?" kata seseorang, marah.

"Sa..saya minta maaf encik, saya tak sengaja" jawab HaWoo, rasa bersalah.

((Aduhh macam mana boleh careless ni? Habis baju lelaki ni terkena susu pisang ni.)) kata HaWoo dalam hati.

HaWoo sempat melihat gerangan yang tidak sengaja dilanggarnya. HaWoo terpampam(?) sekejap.

((Okay tak kenal)) kata HaWoo dalam hati.

"Saya minta maaf sekali lagi encik, saya tak sengaja" kata HaWoo dengan rasa bersalah sambil menunduk 90°.

"Hishh, aku nak kau ganti balik baju aku ni!" kata pemilik suara orang yang dilanggar HaWoo.

"MWORAGOOO?!?! Ganti balik?" balas HaWoo terkejut.

"Nae. Asal? Tak mampu?" kata lelaki itu dengan nada sinis.

"Hm, saya minta maaf sebab saya terlanggar encik tapi ganti balik baju encik? Tapi baju ni boleh basuh kan?!?" balas HaWoo dengan geram.

"Aku tak kira, kalau kau tak ganti balik, aku tau lah nak buat apa dekat kau!" jerkah lelaki itu.

"Encik? Encik kenal tak saya?" tanya HaWoo sopan.

"Tak, kenapa?" balas lelaki itu dengan pelik.

"Dah tu? Tak kenal tapi nak buat macam2 heh. Aduhaiii" balas HaWoo dengan nada mengejek.

((Tagune perempuan ni, pandai kau berbalas eh)) kata lelaki itu dalam hati.

"Ehem ehem, nama kau siapa?" tanya lelaki itu.

"HaWoo. Lee HaWoo" balas HaWoo pendek.

"Aku Kim Yugyeom. Lelaki paling handsome, menawan dan kaya." kata lelaki itu dengan angkuh dan riak dan takabur. Pfffft.

"Do I care Kim Yugyeom? Pffft handsome konon, aku tengok kau dengan jeruk timun, takde beza pun HAHAHAHAHAHAHA" balas HaWoo sambil tertawa.

Kelihatan asap-asap berkepul di atas kepala Yugyeom dan,

"Arghhhh?!? Penat cakap dengan kau ni?!?" kata Yugyeom, marah.

"Siapa suruh cakap dengan aku, LOL. Takde sesiapa suruh pun, kan tauke? " HaWoo bertanya pada tauke kedai itu.
Lalu tauke itu pun mengangguk sambil tertawa melihat gelagat anak-anak muda di depan matanya.

"Arghhh?!?! Kalau aku jumpa kau lagi, nahas kau Lee.Ha.Woo" marah lelaki itu sambil menyebut satu persatu nama HaWoo.

"Werkkkkk, bye tauke, bye lelaki perasantan handsome" balas HaWoo sambil meninggalkan kedai itu.

((Tchhh, terbatal niat aku nak beli susu favourite aku. Apalah nasib jumpa orang macam tu)) kata HaWoo dalam hati sambil menyumpah seranah lelaki bernama Yugyeom itu.

Bersambung~

Don't Fall In Love With Me // YugyeomWhere stories live. Discover now