Bab 3

51 9 0
                                    

.Kelas 5A-1.

"Eiii geramnyaaaaaa!?! Kenapa kena jumpa mamat sengal ni lagi?!" marah HaWoo sambil menghentak kedua2 kakinya.

"Woo, lek lek, jangan marah2, nanti muka huduh" ujar Dakwoo untuk membuat suasana kurang tegang.

"Erghhh, kau ni! Aku serius ni! Kau boleh main2 pulak." ujar HaWoo sambil menjeling ke arah Dakwoo.

"Kau kenal ke mamat tu HaWoo?" tanya Joshua.

"Takde lah kenal tapi pernah terserempak" balas HaWoo sambil membuat muka menyampahnya.

"Aik? Bila?" tanya Joshua.

HaWoo pun menceritakan mengenai kisah pahit yang berlaku di Kedai Jjambung Jjambing itu.

"Ohh macam tu" balas Dakwoo dan Joshua serentak.

"Eii geramnyaa kenapa dia hadir dalam hidup aku?" ujar HaWoo geram.

"Sabarlah, mungkin jodoh" kata Dakwoo sambil menekankan perkataan 'jodoh' itu.

"Entah, kalau jodoh tak kemana en" sambung Joshua.

"Benci korang bhai" marah HaWoo.

Dakwoo dan Joshua mentertawakan HaWoo dengan kuat lalu HaWoo segera pergi ke tempat duduknya dan duduk dengan muka menyampah.

((Pffft cakap ngan korang ni macam cakap dengan ikan)) ujar HaWoo dalam hatinya sambil mencarut kawan baiknya itu.

"Woii, merajuk ke?" tanya Dakwoo.

"Muncung tu kalau boleh nak sedepa" ejek Joshua.

"Entah, boleh ikat tak?" sakat Dakwoo.

"Ishhhh pabo namja" carut HaWoo

"Korang memang nak kena kan?" ujar HaWoo sambil memandang tajam ke arah Dakwoo dan Joshua.

HaWoo segera mengambil kepala Joshua dan Dakwoo dan mencekik mereka berdua.

"Woi, lepassss aku tak leh nak bernafas uhuk" ujar Dakwoo sambil menarik2 rambut HaWoo.

"HaWoo, lepaslahhhh ehek ehek" kata Joshua pula sambil menepuk tangan HaWoo yang berada di lehernya itu.

"Agrhh arghhh sakit lah Dakkkkkk" kata HaWoo kesakitan.

"Okay2 aku lepas kan korang, tapi Dak, lepaskan rambut flawless aku ni dulu" pujuk HaWoo.

"Pffft yelah" balas Dakwoo.

Dan, mereka pun berhenti bergaduh. HAHAHAHAHAHA.

Tanpa mereka sedari, seseorang telah melihat perbuatan tersebut dan tergelak kecil.

"Macam budak2 heh" kata seseorang itu.

"Woii, buat apa tu Yug, kau hendap apa?" tegur seseorang di belakang Yugyeom.

"Eghem, hem tak ada apa2. Sebok je kau ni kan? Datang tak reti nak bagi salam eh?" marah Yugyeom.

"Lek ahh, gurau je pun" balas orang itu.

"Kalau aku mati tadi Bam, aku hantui hidup kau sampai bila2" ugut Yugyeom.

"Maaf maaf maaf" ujar Bambam.

"Tapi kau tengok apa tu?" tambah Bambam.

"Takde apa2 lah, sebok je kau ni lah" balas Yugyeom untuk meng'cover'perbuatan yang dia lakukan.

"Pfft yelah, dah jom ah masuk kelas" ajak Bambam.

"Em" balas Yugyeom pendek.

Bunyi pintu kelas dibuka dari luar.

"Haih, mamat ni lagi. Ssaem ni pun satu, letak lah dia kat kelas lain, grr" ujar HaWoo perlahan.

"Kau cakap apa tadi HaWoo? Aku tak dengar" kata Joshua.

"Ehh takde apa lah Josh, mana ada aku cakap apa2, telinga kau biol kot eheh" balas HaWoo.

"Suka hati kau lah" balas Joshua.

.Subjek Sejarah.

"Huwarghhh ngantuknyaaa" ujar HaWoo perlahan sambil menguap.

Pppappp!?!

"Auchhh, Joshhh sakitlah" kata HaWoo perlahan sambil mengerang perlahan.

Memang lah kena perlahan sebab yang mengajar sekarang ni salah seorang daripada guru disiplin kau tau?

"Ishh kau ni tak elok anak dara menguap macam tu, buruk rupa kau tau tak" kata Joshua selepas menepuk kepala HaWoo perlahan.

"Ngantuklahhhhh" ujar HaWoo sambil merengek.

((Pffft macam budak kecik merengek sana sini)) kata Yugyeom dalam hati kecilnya.

((Tapi comel jugak, hm.)) kata Yugyeom lagi.

((Hishh apa aku cakap ni, pfft tak betul apa aku ni?)) tambah Yugyeom, lagi.

"Nah makan gula2 pedas ni, biar kurang mengantuk tu" kata Joshua sambil menghulurkan gula2 pedas pada HaWoo.

HaWoo terus mencapai gula2 tersebut untuk menghilangkan rasa mengantuknya.

"Thankss Josh" ujar HaWoo.

"Welcome" balas Joshua pendek.

[  Skip  ]

.Waktu balik.

"HaWoo, motor kau dah siap eh?" anya Dakwoo.

"Haah" balas HaWoo pendek.

"So kau balik rumah naik motor lah ni?" tanya Joshua.

"Haah, aku balik dulu eh? Anyeong" pamit HaWoo selepas memakai topi keledar.

HaWoo terus meluru keluar daripada perkarangan sekolah terchenta.

Dalam perjalanan HaWoo ke rumahnya, dia dihalang oleh sebuah kereta Kia berwarna hitam.

"Ohmakkaujatuhkebulan" latah HaWoo.

"Fxck pebenda ni halang laluan orang ni" carut HaWoo.

HaWoo segera turun daripada motornya lalu mendekati kereta hitam itu.

"Woii, bukak pintu ni" tegur HaWoo sambil mengetuk cermin tingkap kereta hitam itu.

"Ye cik adik, ada apa?" kata pemilik kenderaan itu selepas menurunkan cermin tingkap nya.

"Kau ni kenapa ah Yugyeom? Tak cari gaduh dengan aku tak boleh eh?" marah HaWoo.

"Woo lek ah, kau dah lupa ke?" tanya Yugyeom

"Lupa apa? Apa yang penting sangat aku kena ingat ni?" tanya HaWoo.

"-_- pasal baju aku tu lah" balas Yugyeom.

"Oh, tangan takde dah ek nak basuh baju tu?" ejek HaWoo.

"Tchh, aku suruh ganti kan? Bila kau nak ganti?" tanya Yugyeom

"Lol, baju tu boleh basuh kan? Apa yang susahnya? Sampai nak kena ganti balik ni?" marah HaWoo.

"Dahlah baik aku blah, semak je kau ada kat sini" kata HaWoo sambil jalan menuju ke arah motornya.

"Cisss, kurang ajar itu orang. Kamu tunggu aja balasan daripada gue" kata Yugyeom dalam dialek indonnya itu.

"Wohhh, aku cakap bahasa Indonesia? Pffft" kata Yugyeom sambil ketawa.

Hm, abe Yug, apa yang lawaknya? Hambar je ai dengar? - author

Takde apa lah yang, abaikan je HAHAHA - Abe Yugyeom

Apa apa lah abe - author

Bersambung~

Don't Fall In Love With Me // YugyeomWhere stories live. Discover now