.Waktu Biologi.
Puan Ailee masuk ke kelas 5A-1 untuk mengajar subjek Biologi. Puan Ailee juga merupakan guru kelas 5A-1.
"Baiklah kelas, hari ni kita ada pelajar pertukaran dari Seoul Dance Highschool. Awak boleh masuk" ujar Puan Ailee sambil memandang ke arah pintu.
"Wahh handsomenya diaa"
"Wahhh tinggi nya dia, kalah aku doh"
"Bakal tunang aku tu weyhh, arghhhh"
Bunyi pembaris kayu dihentakkan di atas meja.
"Diam pelajar, awak nak kena denda ke hari ni?" ujar Puan Ailee tegas.
"TAKNAK!!" bangkang pelajar 5A-1.
"Awak boleh perkenalkan diri awak" ujar Puan Ailee lembut.
"Ehem. Nama saya ialah Kim Yugyeom, pelajar pertukaran dari Seoul Dance Highschool. Salam perkenalan" ujar Yugyeom sambil menunduk 90°.
((MWOOO?!? Mamat ni lagi? Ya tuhann kenapa kau pertemukan aku dengan manusia begini lagi?)) ujar HaWoo dalam hati.
"HaWoo, bangunlah, ada pelajar baru" ujar Joshua di sebelah HaWoo.
"Aku tau lah Josh, huaaaa" balas HaWoo sambil merengek.
"Kau dah kenapa ngok, merengek bagai ni? Kena rasuk ke?" ujar Joshua pelik.
Dakwoo di belakang hanya memandang pelik ke arah HaWoo yang tiada ribut tiada angin eh eh silap tiada angin tiada ribut, tiba2 merengek.
((Apa apalah si HaWoo ni)) kata Dakwoo dalam hati sambil menggeleng kan kepalanya.
'"Awak boleh duduk di sebelah Dakwoo" ujar Puan Ailee.
((WTF IS GOING ON? DIA DUDUK BELAKANG AKU? OH SYTSS)) carut HaWoo di dalam hatinya.
"HaWoo, kalau awak nak tidur, awak boleh keluar dari kelas saya" ujar Puan Ailee tegas.
((WHAT!? MINAH SENGKEK NI SEKOLAH SINI? SEKELAS DENGAN AKU? NOOOO)) kata Yugyeom di dalam hati.
Terus terbangun HaWoo daripada lentoknya di atas meja.
"Maafkan saya Puan Ailee" pamit HaWoo.
"Saya maafkan kamu kali ini HaWoo" ujar Puan Ailee.
"Okay pelajar, buka m/s 127" tambah Puan Nayeon.
((SHYTTESS EVER TCH)) kata HaWoo dalam hati.
[ Skip ]
.waktu rehat.
"Kau nak makan apa? Turn aku beli makan hari ni" kata Joshua.
"Em aku nak tteobokki dengan banana milk" balas HaWoo.
"Aku pulak nak jajamyun dengan banana milk jugak" balas Dakwoo.
"Oraitttt" kata Joshua lalu pergi ke tempat membeli makanan.
"Kyaaaa handsomenya diaaa"
"Markk oppaaaa"
"Yugyeom oppaaaa"
"Jackson oppaaaa"
"Oppaaaaaa notice meee"
"WTF, memekak lah siak, aduhaii" ujar HaWoo perlahan
"Ha mencarut, bagitau Mrs.Lee nanti haaa" ugut Dakwoo.
"Woii, janganlah" pujuk HaWoo.
"Haa, nah makanan korang" kata Joshua sambil mengagihkan makanan yang dibelinya tadi.
"Thankss Josh" ujar HaWoo dan Dakwoo.
"Tu apasal memekak? Menjerit sana sini macam nak terkeluar anak tekak?" tanya Joshua.
"Entah." balas HaWoo pendek.
Tu je kau balas? Aku bayar gaji kau mahal2 kau baca skrip pun tak habis? - author
Food is lyfe author, food is more important than the others. - HaWoo
Berbalik kepada episod kita -_-
"Tu haa geng GOT7 lah tu" balas Dakwoo.
"Sesungguhnya, kedatangan mereka begitu menyibukkan, memekakkan telinga beta saja" ujar Joshua.
"Beta sokong penjelasan kamu wahai pengawal" sokong HaWoo
"Cett pengawal kau panggil aku?" ujar Joshua sambil menjeling HaWoo.
"Nae, muka kamu ni sesuai jadi pengawal beta saja" kata HaWoo sambil ketawa.
"Kalau dia ada adalah pengawal, patik pula siapa bagi tuanku?" ujar Dakwoo membalas gurauan HaWoo.
"Kamu adalah pembesar beta" balas HaWoo sambil ketawa ala-ala raja gitu.
"Tchh benci korang berdua lah" ujar Joshua tanda merajuk.
"Alaaa lek ah Josh, gurau aje" pujuk HaWoo.
"Josh oppa, josonghamnida" ujar Dakwoo sambil tunduk 30° dan melakukan aegyo.
"Khinzir, geli lah siak. Gay apa kau ni?" ujar Joshua sambil menayangkan muka jijiknya itu.
"BHAHAHAHAHAHAHA" Dakwoo dan HaWoo mentertawakan Joshua.
((Ya tuhan, kenapa kau temukan aku dengan dua ekor monyet terlepas ni?)) ujar Joshua dalam hati sambil menepuk dahi licin nya itu.
"Lek ah kau ni. Jangan ah serius sangat" pujuk HaWoo.
"Entah kau ni, takmau ah serius2 sangat, enjoy lah sikit bang" Dakwoo pula memujuk.
"Weyh, HaWoo, lepas balik sekolah ni teman aku pergi beli barang boleh? Aku tak reti ah pilih memilih ni, kang naya kena marah dengan eomma" ajak Joshua.
"Emm boleh aje" balas HaWoo.
"Kau nak ikut tak Dak?" tanya Joshua.
"Ehh takpelah, malas ah, balik ni aku nak tido, nak main game, nak bergusti dengan abang aku." tolak Dakwoo.
"Yolahhh Dak" balas Joshua.
"Ehh dahlah. Jom masuk kelas. Bosan ah kat sini" ajak HaWoo.
"Haa jom" balas Joshua dan Dakwoo.
Mereka pun jalan bersana untuk ke kelas mereka.
((Harap2 tak jumpa si kerek tu kat tengah jalan)) ujar HaWoo dalam hati.
Malang tak berbau. HaWoo terserempak dengan Yugyeom di tangga blok kelasnya.
((Ohhmeegattttt)) ujar HaWoo dalam hati kerana terkejut.
Yugyeom juga nampam terkejut dengan kehadiran HaWoo di situ.
((Buat2 biasa je HaWoo, Dakwoo dengan Joshua ada kat sini)) ujar HaWoo untuk menenangkan hati nya itu.
"Ehem" tegur seseorang.
HaWoo buat2 tidak dengar dan hendak meneruskan langkah ke kelas 5A-1 tetapi dihalang oleh sesuatu lembaga. I mean manusia.
"Aku tegur kau ni, tak nak balas ke? Asal sombong sangat huh?" tegur seseorang dengan nada sinis.
"Kau bukan sesiapa bagi dia so mind your own business please" balas Joshua di hadapan sambil menarik tangan HaWoo.
"Woooo, relaks lah, aku tegur je budak ni. Kau yang nak angin apesal?" balas lelaki itu kasar.
"Ehh Yug dahlah tu, kau gaduh tak ada guna beb" ujar kawannya yang ada disebelah Yugyeom.
Bambam. Tertulis nama lelaki yang ada di sebelah Yugyeom itu pada name tag nya.
"Heh, kali ni aku lepaskan. Esok lusa belum tentu lagi kau lepas daripada aku Lee.Ha.Woo" ujar Yugyeom sambil menyebut nama HaWoo sepatah2.
Bersambung~
YOU ARE READING
Don't Fall In Love With Me // Yugyeom
Fiksi Penggemar"Kau bukan taste aku lah" - Kim Yugyeom "Ingat aku ni nak sangat ke kat kau hah? Perangai pun macam seton!" - Lee HaWoo "Aku akan dapat kan balik cinta hati aku, aku janji!" - Kim Hoseok "Kau tak akan pernah terlepas daripada aku Lee HaWoo" - Min Da...