#aku_BFF
Writer by: sylvia kasuab
Chapter 1
“Titing…oiii capatlah ba ko turun tu..bapa ko marah² sudah tu di kerita..”hahaha..sepa tidak kenal sa punya gaya…paling lidut in the world..tekanan durang sama sa selalu…capat² sa ambil sapu tangan sa terus kluar dari rumah…sa tinggu muka mama sa macam singa sudah di bawah tangga…huhu..kelam kabut sa pakai kasut terompak sa yang mama beli sanaa kadai cina hujung kampung kami…warna merah lagi tu…lepas mama kunci pintu sa ikut dia d belakang jalan…kakak sa 2 urang sudah d dalam kerita menunggu..sempat lagi durang jeling tajam sama sa...muka abis bpeluh2 sa tinggu…
Hari ini kami mo pigi kampung cousin sa sana Tambunan..awal kami bsiap abis jauh ba gea tu Tambunan dari KK..family sana ada buat majlis btunang..cousin sa c Fedelia tua 1 tahun dari sa dia sdh tingkatan 1 ni tahun..sa pulak baru saja darjah 6 ..yang bertunang tu kakak c Fedelia yang paling tua..Rory nama dia umur dia sdh 23 tahun..sa dingar mama sa bcerita semalam sma bapa sa c Rory btunang sama urang KK..abis c Rory pun kerja di KK jugak .
Sebelum sa cerita lebih panjang…sa kasih kenal dulu tentang c Titing..nama sa yang betul Izza Neira..nama glamour sa c Titing…smpi cousin² sa tidak pernah panggil nama sa yang btul…klu sebut c Titing semua tau itu sa..dari nama kamurang sudah tau sa beragama Islam...umur sa 12 tahun ..tahun ini sa mo UPSR sdh…sa ada 2 kakak c Iffah umur 17 thn sama kakak sa c Iddah umur 15 thn..kami 3 urang saja adik beradik...bapa sa kerja kerajaan sana pej Pendaftaran.. mama sa suri rumah sepenuh masa..tapi kalau pagi dia bjualan kuih sana depan rumah kami..
Sa ini perangai paling lidut dalam family sa..selalu sa kena marah sebab perangai sa..
Jam 11 pagi kami sampai d kg cousin sa…sa tinggu ramai urang sedang buat kerja…ada yang pasang kem,susun meja dan ada yang angkat bunga² taruh d tepi² meja...durang kakak sa sudah sibuk angkat beg² pigi masuk rumah…tapi sa tidak menulung ..sa pigi raun² sampai dapur..sa tinggu itu anty² sibuk putung sayur dan cuci piring..ramai durang tapi sa tidak kenal ..kecuali 1 anty tegur sa..
“Hye..Ting..sampai sudah kamu..mana mamy ko?..” mamy c Fedelia tegur sa..
“Iya anty..baru jugak nih..ada sanaaa…durang angkat barang masuk rumah..”
“Oo..ba..sini ko minum ada tu kuih atas meja..ko makan saja arrr…Ting”!..
Sa angguk² sambil jalan pigi masuk dapur..sa minum kupi yang kena tuang d galas tadi..sa buka tu tudung saji…sa tinggu macam² kuih ada situ..bikin sa selera mo try 1 1😜..abis sa minum sa keluar pigi luar..sa budak² lagi ..paling2 durang kakak² sa yang duduk sana menulung...tangan sa masih ada tu kuih peyeram…sambil jalan sa makan²..
Sa jalan pigi belakang rumah…seingat sa..dbelakang rumah ada sungai tu tempat kami mandi2 kalau pigi sini..
Sa jalan ..memang betul masih ada itu sungai..sa tinggu budak² sebaya sa beteriak² durang main siram²..ada 5-6 urang lah begitu..kepingin sa mo join tapi sa teda bawa baju…baju yang sa pakai ni mini dress..biasa lah budak² macam sa kalau mo bjalan² tatap tu kana kasih pakai dress lepas tu tali ikat belakang…lagipun bapa sa bilang jangan mandi sungai sendiri² ..bahaya..
Sa duduklah saja d batu besar yang ada d situ…sambil sa senyum² kesukaan tinggu durang mandi…time sa tinggu² gelagat durang baru sa perasan ada 1 budak lelaki duduk² jgk d batu tidak jauh dr tempat sa duduk..tangan dia sambil pigang ranting kayu sambil tinggu urang mandi..sa sempat tinggu dia..dia pakai tshirt sama jeans..pakai kasut jugak..kulit dia tidak jugak putih tidak jugak hitam…..mata ada sepet² sikit.tinggi macam kurang lebih saja kami....dari pandangan sa dia bukan urang sini ni ..mangkali rombongan tetamu...dia perasan sa tinggu dia..sa senyum tapi dia tinggu saja tidak balas sa punya senyuman..doiii..sumbung jugak ni budak lelaki...sa terus jeling maut sama dia..cheh sumbung..malas sa mo kawan sama ko..dalam hati sa saja bcakap..
Sa bangun..kuih d tangan sa kasih abis masuk dalam mulut..sayang ba mo buang…favourite sa tu kuih…terus mulut sa penuh ba sambil mengunyah…sekali sa tinggu tu budak lelaki tinggu sa…mula² buat muka heran lepas tu dia senyum sama sa..dia lucu tinggu pipi sa kali kembung penuh tu kuih..sa tidak dapat balas reaction dia..cepat² sa kunyah kasih hancur..sa sempat jeling dia..terus sa jalan pigi arah kem..
Memang enjoy kan life budak² ni..tidak payah mo fikir masuk dapur..mo tulung² durang..jadi kerja sa myibuk saja…sempat sa check d dapur..ada sudah 2 kakak sa tengah putung daging…mama sa tengah bbincang dgn mamy c Fedelia…sebenarnya mama sa kana upah jadi tukang masak untuk majlis ni..jadi selesa sikit mo makan kalau mama yang masak… bapa sa pulak sibuk dengan angkol² kasi siap kem...
Sa masuk rumah..macam boring jugak sa teda kawan² ni..rumah c Fedelia memang besar…sebelah atas semua bilik tetamu..ada 4 bilik lah begitu…sa naik pigi atas…sa fikir mo mandi awal sebab mo petang sudah..mama sudah cakap awal² dari rumah lagi…
“Titing..ko tu lidut..kalau tempat urang nanti bagus ko mandi awal² nanti urang lain mo pakai pun tetunggu² lama..” sa diam saja mama sa cakap ..biasa sudah tu dengar ayat mama kalau di rumah..
Lari² sa naik tangga sekali sampai depan pintu besar yang mo pigi bilik2 sa tlanggar urang..thumban sa pigi dinding…sambil sa gusuk² kepala sa yang sakit…sa tinggu ada urang pigi dakat sa..
“Ko ok ka..sorry..sa tidak nampak ko tadi..” sambil dia pigi tinggu dahi sa..”
Macam mo tkeluar airmata sa menahan sakit..hidung sa pun macam panas sa rasa ..ada air mengalir..sekali sa sapu darah…
Tambah panik urang yang sa tlanggar tadi..dia pusing² mo cari kain..bila dia tidak jumpa terus dia buka saja baju dia..kasih lap tu darah dr hidung sa..
15 minit sa tunduk saja sambil tekap tu baju dia d hidung..kepala sa masih bdenyut2..memang kuat kami blanggar tadi..sudah lah sa berlari tadi..sa tidak tau pulak kalau dia pun berlari jugak...Urang tu cuba check darah di hidung sa..sa tinggu dia sudah ganti baju..sa tidak perasan bila masa dia jalan..d tangan dia pun ada tu ketulan air batu…dia tarik sa pigi sofa yang ada d situ..sa ikut saja…dia kasih duduk sa lepas tu dia sapu tu ais d dahi sama batang hidung sa..di sana baru sa berani tunggu tu urang...sekali…kan..kamurang tau siapa..c sumbung d sungai tu..dia senyum sama sa..
Bila masa dia naik pigi atas...macam tadi sa tinggu dia duduk² lagi sana..sambil sapu² ais d sekeliling muka sa dia senyum² terus...jadi geli pulak sa sebab bukan tempat yang sakit dia sapu…sa buat muka marah..dia faham..terus dia sapu tempat yang lebam saja...
Tekejut kami tiba² c Fedelia naik…dia nmpk kami duduk² d sofa..tnampaklah sikit dia sence tangan c sumbung tu d muka sa…terus berubah ba muka c Fedelia...cepat² c sumbung kasih turun tangan dia..
“Uiii apa kamurang dua buat cni atas..berabis sa cari kamu sampai d sungai tadi...” sambil c Fedelia tinggu baju yang sa pigang..muka dia masih tinggu kami silih bganti..
Baru sa mo cakap…c sumbung sudah duluan cakap…jadi sa diam saja..
“Kami tbelanggar tadi..tidak nampak tadi..sampai biru dahi dia..itulah sa tulung kasi taruh ais ni…sambil dia tinggu tangan dia yang teda ais sudah…
“Oo..tidak apa² jugak baitu sa tinggu..” debilang c Fedelia...sambil dia pigi dakat kepala sa…
“Sa mo panggil kamu makan baini..mamy sa panggil d bawah…marilah kamurang turun..”
Fedelia jalan pigi tangga mo turun sekali baru 3 langkah..dia pusing blkg balik…
“Oh ya…Ting… itu Andry.. rombongan pihak lelaki…” sambil dia senyum sinis sama c Andry…macam ada maksud saja senyuman dia tu..tapi sa budak2 belum sa dapat baca lagi maksudnya…Cuma memang lain lah cara dia tinggu...
Kami tinggu saja c Fedelia turun sampai ilang…lepas tu kami krik..krik sekejap…sempat lagi c Andry tu pigi sentuh dahi sa..
Oouchhh…sakit ..sa bilang sambil tutup dahi sa..
“Mari kita turun bawah.. makan….ting..😀 pelan² dia sebut nama sa..” Lucu sa dingar suara dia sebut nama sa..
“Ko duluan lah sa mo mandi ba tadi tu..”.. Sa bangun ..sa teringat baju c Andry yang ada darah hidung sa..sa kasih tunjuk dia..
“Sa cuci dulu ni..baru sa kasih balik ko arr..” sa kibar2 tu baju..C Andry senyum saja sambil angguk2..
Sejam kemudian sa siap turun pigi bawah..sa pigi dapur..anty2 saja d sana…sa raun2 keliling kem…mata sa cari² kalau tjumpa c Andry….tapi teda ni…jadi sa patah balik mo pigi dapur…bebunyi sudah perut sa..sa jalan laju2..budak² kan mana sa kontrol ayu..lainlah c Fedelia budak tingkatan sdh dia tu...pakai bra sudah…sa ni tanda2 saja ada…😂 sa mo masuk dari depan tapi susah mo limpas sebab banyak tu anty² buat kerja jadi sa ikut pintu dapur belakang saja..time sa mo masuk ikut pintu belakang..tiba² sa tnampak c Fedelia sama c Andry d hujung kem…bcerita durang..macam rancak betul sa tinggu c Fedelia bcerita..tapi c Andry tunduk2 saja..cepat² sa jalan takut durang nampak..nanti c Fedelia fikir sa mengintip pulak…
YOU ARE READING
AKU BFF (COMPLETE)
Romance#COMING_SOON #Aku_bff mengisahkan Izza (titing) dan Andry(Kidi) berlainan agama,bangsa ,dan darjat...bertemu tanpa sengaja dan menjadi rakan rapat sehingga dewasa..bmacam² kisah durang dalam story ini...kalau mo tau tunggu kemunculannya nti...✌💜