CHAPTER 3

229 24 0
                                    

#aku_BFF
Writer by: sylvia kasuab
Chapter 3

3 tahun kemudian..
“Izza ..cikgu Rosli panggil di bilik guru..sekarang”..Liza kawan sekelas sa muncul depan pintu kelas kami 3 Anggerik..sa yang sedang cari² buku teks sejarah dalam beg tiba² berhenti..sa bdiri..kasi bagus baju kurung sa sama tudung sekolah..terus melangkah keluar pigi bilik guru…apalagi nih cikgu mo suruh…

Cikgu Rosli handle sukan bola keranjang d sekolah sa…sa aktif sukan dan menjadi pemain favorite cikgu Rosli dan jugak sekolah..team sekolah kami selalu menang bila ada pertandingan antara sekolah²...selalunya kategori lelaki dan perempuan..

Jauh jugak lah bjalan mo pigi bilik guru sebab mo limpas² dulu kelas² pelajar lain..ada jugak pelajar2 nakal yang bersiul² beranilah kalau time teda  cikgu ...😂

Sa tolak pintu depan sekolah…sebab sudah biasa keadaan dalam bilik guru sa terus pigi cari meja cikgu Rosli..dari jauh sa nampak cikgu Rosli sedang asyik check buku latihan pelajar..

“Selamat pagi..cikgu.., cikgu panggil sa?”..
Cikgu Rosli angkat muka…sambil kasih bagus kedudukan cermin mata dia..dia signal sa duduk..sa tarik bangku pelan² dan duduk..sa tinggu cikgu Rosli macam cari sesuatu d atas meja yang bertimbun buku macam² size..sa nampak d tangan dia ada sekeping kertas putih..dia ampai depan sa..

“Kita ada perlawanan persahabatan dengan sekolah *** 2 minggu dari sekarang..jadi ini schedule baru untuk latihan kita..start  petang ini ..tolong bagitau team kamurang..Izza..team lelaki nanti biar cikgu yang inform.”panjang lebar cikgu Rosli beritahu..

Sa ambil schedule yang cikgu Rosli bagi..sa angguk² tanda faham..sa kemas balik bangku yang sa duduk dan pusing belakang mo keluar.. baru sa mo bjalan keluar sa tnampak seorang pelajar lelaki keluar dari bilik pengetua..orangnya tinggi,kulit putih,muka macam chinese look lah  begitu..sa rasa dia pelajar baru sebab macam sa tidak pernah nampak muka pelajar ni..lagipun kalau pelajar yang keluar dari bilik pengetua memang biasanya pelajar yang baru mendaftar masuk..

..Tapi raut muka yang bersahaja itu yang macam sa tiba² teringat seseorang..dia tunduk saja…sambil mo melangkah keluar…sa hampir dengan dia..dia tidak perasan yang sa jugak mo keluar..time dia mo buka tombol pintu sa betul² d belakang pintu..sikit lagi tu pintu langgar muka sa..huhu..mujur sa tahan pakai tangan..tkejut jugak lelaki selamba tu......

“Sorry..”sepatah saja keluar suara dia..dia undur ke belakang sikit..bagi sa keluar duluan..sa keluar..cepat² sa jalan..sempat sa tinggu belakang..dia masih berdiri di depan pintu bilik guru…muka yang tiada keceriaan..pelik punya orang..terus sa cepat² jalan pigi kelas 3 Anggerik..

************************************************

Sa duduk d hujung padang… tercungap² sebab baru lepas lari 3 round keliling padang dengan team sa tadi…air mineral sa mo tinggal setengah sudah sa minum…sambil tu sa tinggu kawan² sa d padang..semua kepenatan lepas belari…tiba² sa tertinggu 1 kelompok lelaki d padang…saturang yang sa macam kenal..iya…pelajar lelaki yang dari bilik guru tadi pagi...sempat sa perhati...seluar tracksuit warna hitam.. T-shirt putih ..mmm…lagi..muka yang tiada keceriaan..pelik…kenapa ba begitu..😒

Dari jauh kedengaran suara cikgu Rosli panggil suruh kami semua berkumpul..sa berdiri , pelan² sa melangkah ke tengah padang..tempat cikgu Rosli berdiri..semua pelajar pun ikut bkumpul.. Sempat sa tinggu c muka tiada keceriaan tu..mm hensom jugak pulak ba..muka yang kemerahan lepas berlari..hihi…

“Ok selamat petang semua…petang ni cikgu mo bagitau kita ada perlawanan persahabatan dengan sek*** 2 minggu dari sekarang..So..dari sekarang kita kena berlatih bersungguh²..”..dengan muka bersemangat cikgu rosli berucap..sambil mata dia tinggu kami satu persatu..

“Satu hal lagi cikgu mo bagitau..kita ada sdh penganti c Mike..ok kenalkan Andry pelajar baru tingkatan 4 Exora..cikgu rosli tunjuk c muka tiada keceriaan..ketara terus merah muka dia tiba2..mungkin malu lah tu kali…

“Andry?.. Macam pernah dengar ni nama..sa bcakap dalam hati…betul nama ni macam pernah sa dengar…tapi sa lupa dmana..

“Izza!!..tkejut sa nama sa tiba² cikgu Rosli panggil…bkhayal kan sa tadi…

“Iya Cikgu..

“Tolong ambil kehadiran latihan hari ini..kamu semua bole bsurai dan  sambung latihan..”

“Baik,Cikgu…” serentak pelajar mjawab..
Sa pigi duduk d meja yang kana buat d tepi padang…sa mo ambil kehadiran..satu per satu pelajar tulis nama..sambil sa mengira² berapa semua pelajar yang hadir..tiba² sa dengar suara urang bdehem..Sa pusing tengok c muka tiada keceriaan..ehhh..ada pulak nama dia c Andry…Andry familiar ni nama…sa tinggu dia tulis nama dia..sempat lagi sa tinggu² badan dia...bersih ba kulit dia..rambut ikal2 sisir pigi belakang…dia macam perasan sa perhati dia…dia pusing tinggu sa…cepat² sa kasih alih pandangan…malu ba ketara ni sa tinggu dia tadi…

Lepas dia tulis ..terus dia jalan mo pigi gelangang…sa tinggu dia tapi lepas tu sa cepat² kemas kertas2 mo kasi cikgu Rosli nanti…tme sa kasih bagus tali kasut sa yang tlepas…tiba² sa nmpk kaki berdiri depan sa…

“Titing…”
Sa heran sepa yang panggil nama sa di sekolah dengan panggilan rumah sa…keluarga sa saja yang panggil nama begitu…sa bdiri..sa tkejut c Andry datang balik dekat sa..lepas tu dia panggil sa Titing lagi.…sa nampak ada senyuman d bibir dia…sa macam teringat ni memory semula…

Throw back..
"..Kita jadi BFF.. bestfriend forever..janji…iya senyuman itu ..sa ingat sudah…

“Kidi…?” berair² sudah mata sa…sa nampak c Andry angguk2..sambil mata dia pun merah...
Macam mo sa peluk saja c Andry tme itu..tapi fikiran sa masih waras lagi sebab kami sudah besar..bukan macam dulu budak²..

“ Bestfriend forever..” bebisik c Andry tapi jelas sa dengar…dia kasih jari kelingking dia..tunjuk janji…sa kasih jari sa..kami kasi goyang² ..terus teringat tme budak² dlu…kami ketawa sama²..ada pelajar² yang tiba² tinggu kami berabis ketawa…tapi kami tidak peduli...rindu sa sama c Kidi..dia sudah besar sekarang…
Petang itu kami traning sama2..sa tinggu happy btul c Andry..tidak macam yang mula² sa nampak..sebelum balik Andry minta no phone sa..tapi sa cakap sa teda hp…Andry senyum saja…

AKU BFF (COMPLETE)Where stories live. Discover now