@Jenniferroyce

217 34 12
                                    

Jenniferroyce ile yaptığımız harika bir röportaj. Hayatın tecrübelerini kazanmış, hayali olan kitap yazma işini başarıyla başarmış. 3 kitabı basılmış bir yazarımız. Tarihi Kurgu'da harikalar yaratan bir yazarımızla fazlasıyla güzel bir röportaj oldu :)

Ve işte röportajımız :)

İlk sorumla başlıyorum, sizi yazmaya iten şey neydi? Ve sizin için yazmak ne ifade ediyor?

- Çok okumak bir süre sonra çok dolmanıza sebep oluyor. Okuduğunuz kurgular müdahale etmeye başlıyorsunuz. Bir de bakmışsın yazıyorsun. Birinci sebep bu. Diğeri ise edebiyat hocama verdiğim söz. Asla yazmayı bırakmayacağına dair söz ver demişti. Hayatımın çok zor bir dönemindeyim. Yaşama tutunma dalım şu an yazmak.

Peki neden tarihi kurguyu seçtiniz?Bu alanda bir sürü eseriniz var ve hepsinin ilgi gördüğü belli oluyor. Tarihi kurguyu seçme sebebiniz neydi?

- Romantik tarihi kurgu sevdiğim bir tür. Her türden okumaya çalışıyorum fakat bu türün cazibesi beni çekti. Eğlence amacıyla başlamıştım. Yayınlamaya başladım. Amacım bu türü sevenlerle ortak paydada buluşmaktı.

İlk kitabınızı yazmaya başladığınız zamana döndüğümüzde, yazacak konu aklınıza nasıl geldi?

- Aklımda o kadar çok kurgu oluşturmuştum ki yazmaya ömrüm yeter mi bilmiyorum.

Peki hiç kendinizi kötü hissedip yeterince iyi olmadığınız zamanlar oldu mu? Bırakmak istediğiniz zamanlar?

- Ben her zaman kendimi eleştirmeyi bilmişimdir. Objektif bakmayı severim. Eleştiriler ise önderimiz ve doğruysa kalemini düzeltme adına çabalarım. Bazen söylediğiniz gibi bir an geliyor bırakıyorum uzun süre yazmıyorum. Sonra bir an geliyor bir okurumun tek bir cümlesiyle geri dönebiliyorum...

Yani bu tarz durumlarda okurlarınız size yardımcı oldu.

Yazmak bir sürü basamaktan oluşuyor. Sizce bu basamaklardan en önemlisi nedir.

- Evet onların desteğini asla inkar edemem.
Bana göre yetenek Allah vergisi ama bunu geliştirip daha iyi noktaya getirmek ve hayal gücünüzü istediğiniz zaman kağıda dökebilmek için durmadan çabalamak ise size kalıyor. Okumak çok okumak ve araştırmak başlangıç noktası.

Şimdi karakterleriniz hakkında birkaç soru sormak istiyorum.

- Elbette.

Karakterlerinizi ilk defa kağıt üstüne geçirirken ne süşünüyorsunuz, karakterleriniz zihnininizde nasıl hayat buluyor? Karakterlerinizde sizden parçalar bulunuyor mu?

- Karakterlerim bir anda tek bir sahneyle ortaya çıkıyor. O tek sahneden sonrasında deyim doğruysa kendi karakterlerini kendileri oluşturuyor. Benden ya da çevredeki insanlardan illaki parçalar taşıyordur.

Biraz daha size özgü sorular sormak istiyorum, hayattaki amacınız nedir?

- Hayattaki amaçlarımın çoğuna ulaştım. Emekli öğretmenim. Üç kitabım basıldı ve raflarda. İki tane çocuğum var çok şükür. Tek amacım kaldı. Eşim zor bir hastalıkla pençeleşiyor. Onun sağlığına kavuşması.

Allah şifa versin.
Şunu da sormak istiyorum, sizce anı yaşamak mı daha önemli yoksa düşünerek hareket etmek mi?

- İkisi de önemli. Yeri geldiğinde anı yaşarsınız yeri geldiğinizde ise düşünerek hareket edersiniz.

Ve son sorum, size göre mutluluğun tanımı nedir?

- Mutluluğun tanımı gören göz, işiten kulak, yürüyebilen ayaklar, tutabilen el ve istediğini yiyebilme.
Kısaca sağlık. Bundan 1 yıl önce çok farklı şeyler söyleyebilirdim. Fakat yaşadığım 10 aydan sonra en önemlisinin sağlık olduğunu öğrendim. Sağlığınız yerindeyse buna ilave edebileceğim şeyler çocuklarım, kitap okumak, yazmak, basılı kitaplarımı raflarda görmek, ailem, dostlarım vs. diye devam edebilirim.

Röportaj için çok teşekkür ederiz :)


Bu güzel röportaj için size çok teşekkür ediyoruz. Ve içtenlikle eşinize acil şifa diliyorum. Fazlasıyla kibar ve anlayışlıydınız. Teşekkür ederiz tekrardan.

Hala kitaplarına bakmadıysanız hemen kendisinin profiline gidip, kitaplarına bir şans vermenizi tavsiye ederiz :)

~Zeynep

~Düzenlenerek yazılmıştır.

| WKK | |Röportajlar|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin