Chicago Fire

292 8 2
                                    

Jako další seriál jsem se rozhodla uvést první z celé "Chicago Family". Oficiální popisy seriál uvádí jako drama a akční, což je vlastně i pravda.

O čem to je:

Jedním slovem - o hasičích. To asi vystihuje oblast, ve které se bude děj převážně odehrávat. Děj seriálu je zaměřen na hasičskou stanici 51 a její "pracovníky" dalo by se říct. V centru dění jsou konkrétně posádky hasičského vozu 81, vozu záchranného oddílu 3 a ambulance 61. Celý seriál začíná dost tragicky a to úmrtím jednoho z hasičů, který byl zároveň nejlepším přítelem poručíků Caseyho a Severidea. Casey je poručík (velitel) hasičského vozu a Severide je zase poručíkem (velitelem) oddílu 3. A právě úmrtí jejich nejlepšího přítele mezi ty dva vrazí pomyslný klín a jeden druhého obviňují z jeho smrti. A co by byl začátek nějakého dramatického seriálu bez nováčka v týmu, že? I zde se na uvolněné místo v týmu hasičů najde náhrada v podobě Petera Millse, který se právě na stanici 51 neobjeví čirou náhodou. Je to totiž stanice, kde pracoval i jeho zesnulý otec. Ano, zápletka kolem nováčka je zpočátku trochu klišé, ale dá se to vydržet.

Kdo v tom hraje:

Tak tady na rozdíl od předchozího seriálu už je maličko větší výběr.  Asi nejznámější tváří celého seriálu je od začátku beze sporu představitel Matta Caseyho. Není jím nikdo jiný, než Jesse Spencer známý ze seriálu Dr. House. A upřímně, ze začátku to pro mě byl také doktor Chase, ale Jesse v roli Caseyho alespoň pro mě zaválel natolik, že ho teď spíš vnímám jako drsnýho hasiče než doktora. Dalším hercem, kterého by jste mohli znát je Taylor Kinney. Já osobně si ho pamatuju jako vlkodlaka Masona z Upířích deníků někdy ze začátku druhé řady. A posledním hercem, který už se objevil ve známém seriálu je David Eigenberg, jehož postava se v seriálu jmenuje Christopher Herrmann. To jméno vám asi nic moc říkat nebude, mě to taky nic neříkalo až do chvíle, než jsem viděla v televizi pár dílu seriálu Sex ve městě, kde si střihl roli Stevea Bradyho. Fanoušci Sexu ve městě už nejspíš vědí o koho jde, ale zbytku to asi moc neřekne. Z hereček mě napadá Lauren German, jako seriálová Leslie Shay. Lauren v současné době hraje v seriálu Lucifer.

Počet epizod, řad:

Celkem bylo odvysíláno 5 řad s počtem epizod 22-24. Na podzim v televizi poběží už šestá řada.

Milostná zápletka:

Ani tady tomu není jinak, než že je nám hned během 1 až 3 epizod předhozena milostná zápletka. A kdo jiný by měl být její součástí, než jeden z hlavních hrdinů, Matt Casey. S jeho kolegyní, zdravotnicí z ambulance, Gabrielou Dawsonovou jsou si blízcí a tak je asi jasné, kdo bude druhá polovička shipu Dawsey. Jen je problém, že Casey má tak trochu snoubenku. Dawsey je asi pro všechny fandy seriálu nejznámější ship a proto není divu, že se táhne celým seriálem.

Čím mě seriál zaujal:

Hmm...těžko říct. Ne, že bylo těžké něco vymyslet, ale vypíchnout ty nejzajímavější body. Asi tím, že už jsem delší dobu hledala seriál o hasičích a taky moje potřeba procvičovat si angličtinu. To byly asi první dva důvody, proč jsem na seriál začala koukat. A i když je hlavní milostná zápletka určitě zajímavá, mě oslovili hlavně i ostatní postavy seriálu, které zde nebyly zmíněny. Asi v seriálu nenajdu postavu, která by mě vyloženě vytáčela a byla v hlavním centru dění. Překvapivě pro mě jsou vtipnější ostatní členové hasičského týmu jako Herrmann, Otis a Cruz. 

U tohohle seriálu trochu víc poodhalím jednu z nejzajímavějších a zároveň dost podstatnou zápletku první řady. V ní se poručík Casey dostane do křížku s jedním z Chicagských detektivů, Hankem Voightem. Což pro Caseyho nebude zrovna nejlepší a mezi ním a Voightem vypukne docela ostrý spor. Dál už radši prozrazovat nebudu, ale jen prozradím, že asi zde se začne vytvářet základ pro spin-off v podobě Chicago PD, kterému se budu věnovat někdy příště.

Závěrem:

No co říci závěrem. Nejsem si moc jistá, že vás můj popis navnadí mrknout na tenhle seriál, ale to vlastně asi ani žádný oficiální popis. V jednoduchosti, není to v podstatě žádný jedinečný a nevídaný námět na seriál. Ale oproti ostatním seriálům v hlavní roli s hasiči, kterých ostatně není až tak moc, tenhle prostě funguje. Herci jsou dobrý, vcelku sehraní a myslím si, že tam funguje i ta vzájemná chemie. A jak už bylo zmíněno na začátku, je to akční drama, takže o napínavé scény, zranění některého z hasičů nebo jen emotivní scény nebude nouze. Občas se i zasmějete, já si dodnes vybajuju hodinu zumby ve třetí řadě a jestli tohle čte nějaký fanoušek seriálu, určitě mi dá zapravdu. :D

A ještě jedna poznámka pro fanoušky Teen Wolf: od 12 dílu druhé řady se ve vedlejší roli občas objevuje Melissa Ponzio. 😃

Typy na seriályKde žijí příběhy. Začni objevovat