Tentokrát tu máme v současnosti dost populární seriál, ale zase na něj nekoukají všichni. Když o něm někomu vyprávím, přijde tradiční otázka o čem to je. A zatím se mi podařilo tím seriálem nakazit pouze jednu kámošku.
O čem to je:
Tady jde nějaký jednoduchý popis vymyslet strašně těžce. Seriál se nedá definovat jednou větou. Jde o propojení klasických pohádek od Disneyho s reálným světem. A jak k tomu došlo? Určitě všichni známe pohádku o Sněhurce a její maceše Zlé královně. Ovšem tradiční pojetí Sněhurky nám ukazuje, že jí vysvobodil princ Krasoň a žili šťastně až do smrti. Jenže v seriálu Zlá královna přijde na to, jak se jim pomstít a to tak, že sešle temnou kletbu, která všechny obyvatele Začarovaného lesa přenese do země bez magie. Ano správně, ta země bez magie je náš svět a temná kletba kdesi v Maine vytvoří malé městečko Storybrook, do kterého se cizinci jen tak nedostanou. Temná kletba vymaže všem obyvatelům paměť a nahradí jí falešnými vzpomínkami a životy. Jediná kdo si pamatuje, kdo ve skutečnosti je, je Zlá královna, která je zároveň starostkou Storybrooku. Avšak existuje naděje na zlomení temné kletby, po kterém by se všem místním obyvatelům mohla vrátit paměť. Sněhurka a princ Krasoň totiž mají dceru, kterou hned po narození šoupli do magické skříně a ta malou Emmu přenesla do našeho světa. Emma vyrůstala jako sirotek a v den jejích dvacátých osmých narozenin jí zaklepe na dveře desetiletý chlapec, který se představí jako Henry, její syn, kterého dala k adopci. Emma je v šoku, ale nakonec se nechá malým chlapcem přemluvit, aby ho zavezla zpět domů. A proč Henry vlastně Emmu vyhledal? Protože se mu do ruky dostala kniha pohádek a on je přesvědčený, že jeho biologická matka je spasitelka, která má zlomit kletbu Zlé královny, Henryho adoptivní matky.
Kdo v tom hraje:
Hlavní postavu spasitelky Emmy Swan se ujala Jennifer Morrison, která se proslavila seriálu Dr. House jako doktorka Cameronová. Dalším jménem, které stojí za zmínku je Robert Carlyle, který v seriálu ztvárňuje postavu Rampelníka. Převážně jste ho mohli zaregistrovat spíše ve filmech, ale jeden další seriál ve kterém hrál je Hvězdná brána: Hluboký vesmír. Ale i ostatní obsazení stojí za to.
Počet epizod, řad:
Odvysíláno celkem 6 řad s 22-23 epizodami. Na podzim by měla na obrazovky dorazit řada sedmá.
Milostná zápletka:
Ano, je to pohádka, takže milostné zápletce se nevyhneme. V první řadě je asi nejvýraznější zápletkou vztah Sněhurky a prince Krasoně a to hlavně v jejich zakleté podobě. V dalších řadách se pak objeví i další milostné zápletky.
Čím mě seriál zaujal:
Asi úplně vším. Doslova jsem si ten seriál zamilovala. Má to rodinné drama, chytlavou milostnou zápletku a špetku vtipu. Celá atmosféra je ještě umocněná hudbou a dotváří tak skvělý celek.
Závěrem:
Co dodat na závěr. Je to seriál obsahující klasické pohádky, ovšem mnohdy dějově trošičku odlišné od jejich předlohy. Uvidíme i příběhy záporáků a taky jejich důvody, proč se stali zlými. A mě jakožto milovnici kladných postav se doopravdy nestává často, abych si oblíbila i záporné postavy, které zde excelují. Co ještě dodat? Snad jen, že od druhé řady se objevuje v seriálu Captain Hook a seriálová verze je rozhodně lepší než ta kreslená. :D
ČTEŠ
Typy na seriály
RandomTaky občas máte chuť podívat se na nějaký seriál, ale už máte všechny okoukané, nemáte zrovna náladu na daný žánr nebo prostě potřebujete najít nový seriály? Já to tak občas mám a vzhledem k tomu, že jsem už od základky seriáloholik, mám ve svém wat...