Sue Thomas: Agentka FBI

94 3 0
                                    

Ahoj všichni, po předlouhé době konečně zase něco publikuji. :D Tentokrát jsem se rozhodla pro jeden už trochu starší seriál, ale pro mě je to prostě taková ta srdcovka z dětství. 

O čem to je:

I zde nám český název seriálu napovídá čeho se bude zhruba týkat a to je vyšetřování případů jednotkou FBI. Ovšem čím se tento seriál liší od obyčejného krimi s agenty FBI, kterých je natočeno nespočet? Hlavní hrdinkou je zde od malička hluchá mladá žena se schopností odezírat ze rtů a tím i komunikovat s ostatními, která i přes svůj handikap dokázala to, že s úsilím se dá dosáhnout svého snu - pracovat pro FBI. Ovšem pouze ve speciálním programu, kde měla jen třídit otisky prstů. Dalo by se říci, že šlo nejspíše o snahu FBI si pro veřejnost trochu vylepšit image tím, že zaměstná nějak handikapované lidi. Sue z této práce není příliš nadšená, ale nevzdává se. Společnost v hlavním městě USA Washingtonu D.C., kam se musela kvůli práci přestěhovat, jí dělá její čtyřnohý psí asistent Levi. Brzy se Sue seznámí s Lucy, která pracuje jako administrativní pracovnice v jedné z jednotek, které vyšetřují případy. Sue a Lucy si okamžitě padnou do oka a spřátelí se. Záhy díky omylu a v rozhořčení ze své nudné práce Sue udělá dojem na agenta jménem Jack Hudson, který je shodou okolností součástí týmu, pro který pracuje i Lucy. A tak jak už by se dalo předpokládat, Sue díky své schopnosti odezírat ze rtů dostane šanci pracovat jako skutečná agentka FBI.

Kdo v tom hraje:

Pro české publikum je asi nejznámější tváří Yannick Bisson ztvárňující Jacka Hudsona. Yannicka můžeme znát především ze seriálu Případy detektiva Murdocha. Další asi trochu známější hereckou tváři je Enuka Okuma, kterou jste si mohli všimnout v seriálu Policejní bažanti. Zbytek hereckého obsazení není v našich končinách zrovna příliš vepsána do podvědomí diváků. Ovšem musím zmínit i představitelku hlavní hrdiny Sue, je jí Deanne Bray. Deanne vlastně nemusí ani hluchou hrát, sama herečka je téměř hluchá a ovládá schopnost odezírat ze rtů.

Počet epizod, řad:

Podle všech dostupných internetových zdrojů, by první řada měla mít 18 dílů a další dvě shodně po 19 dílech. Dohromady tedy bylo natočeno 56 dílů rozdělených do 3 řad. Ovšem mám dojem, že jedna z nejmenovaných českých stanic díly rozdělila po 21-22 do prvních dvou řád a poslední měla dílů pouze 13.

Milostná zápletka:

Tak ani tento seriál se nevyhne klasické milostné zápletce. Sue a Jack. Tihle dva jsou si už od začátku velmi sympatický a s každým dalším dílem je více než jasné, že ty dva to k sobě táhne. Ovšem i v tomto seriálu má FBI svoje pravidlo, že si členové stejné jednotky nemůžou spolu nic začít.

Čím mě seriál zaujal:

Na první pohled - Yannick Bisson. Tohohle herce jsem si všimla už kdysi dávno jako malá holčička v seriálu, který dnes už snad nikdo nezná s názvem Doba přílivu. Byl snad úplně první herec, do kterého jsem se platonicky zamilovala :D. Ovšem líbil se mi i samotný děj seriálu a hlavně ona milostná zápletka mezi Jackem a Sue. Ty malé náznaky sympatie, ty momenty, kdy koukáte na scénu mezi nimi a modlíte se, aby si už konečně dali pusu. 

Závěrem:

Co říci závěrem? Tenhle seriál je prostě moje srdcovka. Ano s odstupem času a s příchodem dalších vymakanějších seriálů, je jasné, že o naprostý hit se nejedná. Ovšem seriál je spíš takový na odlehčení a trochu víc nám přiblíží tu věřící stránku USA. Ano i řeči o Bohu se zde vyskytují, ovšem vzhledem k tomu, že dodnes jsou v USA státy, které jsou velmi nábožensky založené, je to přijatelné. Seriál se natáčel mezi roky 2002 až 2005, není tedy přetechnizovaný a vyšperkovaný různými stylovými udělátky moderní technologie, jen aby byl pro diváka atraktivnější. Nutno podotknout, že seriál se zakládá na pravdě. Tedy žena jménem Sue Thomas, hluchá se schopností odezírat ze rtů skutečně existuje a pro FBI pracovala. A už jen pro tu chemii mezi Sue a Jackem seriál stojí za shlédnutí. 

Jedna zajímavost na závěr: V jednom díle seriálu se objeví Tyler Posey známý jako Scott ze Teen Wolf. 

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Nov 08, 2018 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Typy na seriályKde žijí příběhy. Začni objevovat