Pagi Jumaat yang indah. Taehyung sedang ambil angin di suatu taman berdekatan dengan tempat perumahannya. Dia menghirup udara segar dan berfikir,
"Indahnya hari ni-"
Fikirannya diganggu oleh suara-suara manusia yang sedang bertengkar.. mungkin?
"Sayang, please jangan tinggalkan I! You amat bermakna bagi I!" Suara seorang jejaka kedengaran. Taehyung mengikut arah suara itu. Akhirnya dia berjaya menemukannya. Kelihatan dua pasangan sedang bertengkar di tepi public toilet.
"Hekeleh, kalau nak gaduh pon buat la kat tempat lain. Ni tempat syaitan jugak menjadi pilihan," Dia bermonolog dan menggelengkan kepalanya.
Dia dengan diam, mencuri dengar perbualan mereka, "I'm sorry Yoongi, Seokjin lebih kacak dan lebih kaya dari you. So stay away from me!" Kaum hawa itu menjerit. (takpe yoongs. kau ada aku)
Mata Taehyung terbentuk bulatan yang sempurna. Tetapi suasana itu baginya terlalu klishe untuk dia. Dia sudah melihat banyak kali. Dulu, lelaki yang meninggalkan kaum hawa. Tapi sekarang, kaum hawa pula yang meninggalkan lelaki. Memang batulla kiamat nak dekat, kaum hawa sekarang lebih berkuasa dan lebih ramai berbanding lelaki. (termasuk skali kau. kau gay tae)
Dia menggelengkan kepalanya sekali lagi dan terus blah dari situ.
----
"Baiklah kelas, saya mahu beritahu anda semua tentang projek yang bakal tiba semester ini," Semua murid di dalam kelas Puan Yin meraung kesakitan yang berada di dalam hati masing-masing. Kecuali Jungkook. Dia amat menyukai projek-projek. (projek tu paling dia suka ;))))))
"Weyh, korang rasa kita kene buat projek apa semester ni?" Jungkook bertanya kepada rakan karibnya iaitu Jimin dan Taehyung. "Kau dengar jelah apa yang Puan Yin nak cakap," Jawab Jimin dengan nada yang begitu garang sekali.
"Kau pahal doh?" Tanya Taehyung.
Jimin meng'roll'kan matanya dan menumpukan dirinya kepada Puan Yin.
Jungkook mendekati Taehyung, "Dia baru lepas kene reject ngan Hyuna. Hyuna tu pun lebih-lebih. Dia gi maki Jimin, cakap dia tak cukup zat lah, tak de jams la," Jungkook berbisik kepada Taehyung.
"Aku dengar lah setan," "Aku tahu,"
"Baiklah kelas, tolong diam. Projek ini sebenarnya amat special untuk kamu. Pada semester yang lepas, semua kelas terlibat dalam projek berjual-beli. Akibat terlalu banyak konflik yang terjadi, pihak kokurikulum telah bercadang untuk buat kelas ini sahaja." Puan Yin berkata lebar.
"Oh yes, senanglah kita nak menang!" Jungkook bersorak. "So, kita nak buat kelab apa?" Taehyung bertanya. Jungkook dan Jimin hanya mengangkat bahu lalu membuat muka seposen.
----
KRINGGGG!
Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat. Waktu mata pelajaran favorite semua murid termasuklah tiga main character kita nih.
Tapi, Jungkook dan Jimin terpaksa pergi ka library terlebih dahulu kerana mereka merupakan pengawas pusat sumber. Thus, Taehyung terpaksa pergi ka kantin seorang diri. Ya, Taehyung merupakan murid biasa yang semua orang kenal tetapi tidak pernah bercakap dengannya kecuali Jikook. Tidak seperti Jikook, Taehyung lebih unpopular dari mereka dan itu membuatkan self-esteem dia low.
Sekarang, dia perlu belikan bekalan untuk Jimin dan Jungkook untuk mereka senyap-senyap mengcekik di dalam library.
Dalam perjalannya, dia terpaksa melihat perkara yang telah membuatkan hatinya kecil..
Rejections and break-ups.
----
so camna? k tak? sorry ah kalau ada banyak sgt perkataan english. aku dh terbiasa buat ff eng. haaa cakap pasal eng ff ni, kalau boleh korang sila-silakan jelah diri tu baca ff aku kt main account aku. username ada kat bio! tapi en aku tak taulah kenapa aku rse mcm ade org yg dh buat plot ni.. ape tu org panggil? deja vu? haa yela deja vu bru search tdi. so kalau mmg ada yg buat terlebih dahulu silalah bagitau!
please stay tuned for more! <3
YOU ARE READING
kelab budak gay // vminkook
General Fictionin which abe-abe hot menubuhkan satu kelab yang begitu eksotik sekali. kelab budak gay. ---- "serious ka kita nak tubuhkan kelab ni?" "ya lah, sedih la aku tengok lelaki asik dimainkan oleh perempuan. lebaik kita saling mencintai antara satu sama la...