doo-wa

464 18 1
                                    

Taehyung melihat pemandangan disekeliling di sekolahnya. Ramai lelaki yang di'reject' dan dipermainkan oleh kaum hawa. Dia kemudian mula berfikir,

"Kalau aku buat kelab untuk lelaki yang broken ni mesti ramai yang masuk kan? Nanti kita boleh ramai-ramai lepak mana-mana untuk hilangkan kesedih-" 

"Wait, projek tu! Idea bernas nih," Taehyung bermonolog.

Dia kemudian serta-merta berlari, mencari rakan-rakannya iaitu Jungkook dan Jimin.

----

Dia dengan segera pergi ke library. Sampai di sana, dia membuka pintu dengan ganas sehinnga semua manusia yang berada di dalam library melihatnya. Dia hanya terpaku dan mengeluarkan ketawa yang janggal.

"Shh," Seorang librarian menge'sh'kan Taehyung. "Sorry sorry," Dia meminta maaf.

Dia mula mencari Jimin dan Jungkook. Library sekolah ni amat besar. So, Taehyung sekarang sedang sesat. Dia kemudian mula panik.

"Waduh, sesat plak. Ni yang tak suka ni," Dia bermonolog.

Akhirnya, setelah 4 kali pusing-pusing di tempat yang sama,  dua manusia lelaki yang sedang menyusun buku dengan muka blur telah kelihatan disebuah seksyen buku-buku biologi.

"Ha, tu mesti diorang," Taehyung bermonolog.

"Weyh korang," Dia mendekati dua makhluk itu dengan senyuman kotaknya yang boleh mencairkan hatey author yang lembek ini.

"Haa Taehyung, sampai pun. Mana makanan?" Setelah Jimin menyedari bahawa tiada makanan berada di atas tangan Taehyung, dia terus mencekak pinggang dan beri Taehyung pandangan yang kasar.

"Woi, aku tengah lapar ni. Apesal kau tak belikan makanan?" Jimin memarahinya. Taehyung pula baru tersedar.

"Alamak, sorry weyh aku terlupa. Aku tadi terdapat dia untuk projek kita-" "Idea untuk projek?" Jungkook tiba-tiba menyapuk.

Taehyung tersenyum lebar. "Haah, aku rasa idea ni bernas gila," Dia berkata sambil menganggukkan kepalanya beberapa kali.

"Ha, apa dia?" Jimin bertanya sambil membelai perutnya yang meraung lapar itu.

"Kau janganlah cuba nak buat aku rasa bersalah. Aku tak kesian pown," Taehyung berkata sambil tersenyum sinis. "Heleh.."

"Ha, cakap lah apa ideanya Taehyung," Jungkook berkata sambil terlompat anak-anak.

"Hmm," Taehyung menaikkan jarinya ke atas dagu, memikirkan apa nama yang sesuai untuk diberikan kepada idea projeknya itu.

"Broken hearts club? Kelab untuk orang kene reject atau baru break-up," "Merepek gile doh,"

"Okay gak!" Jungkook menganggukkan kepalanya. "Kau ni biar betul Jungkook. Korang dah kenapa?" Jimin bertanya kepada Taekook seakan-akan mereka sudah hilang akal.

"Apa salahnya? Kau pun tengah broken gak en?" Taehyung berkata sambil tersenyum sinis.

----

"Projek ini akan dimulakan 2 minggu lagi. So, korang semua perlu sediakan prop untuk dirikan stall di dewan. Pada sesiapa yang sudah ada idea untuk projek ini sila angkat tangan dan laporkan diri ke pejaabat Puan Yin. Terima kasih," Seorang pengawas sekolah menyerbu kelas mereka dan beri ucapan.

"Jom ah korang!" Jungkook mengajak rakannya untuk pergi ke pejabat Puan Yin. "Ey, taknak lah. Idea korang memalukan," Jimin berkata dan membuat muka jamless dia tu.

"Okay, kalau memalukan kau bagilah idea!" Kata Taehyung dengan nada yang kasar. "Apa jerit-jerit? Aku lepuk kang," Jimin mengangkat tangannya, acah-acah nak pukul Taehyung.

Taehyung mengjelingkan matanya, "Kalau camtu kita tak yah pergi dulu ah. Kita tunggu mamat kurang zat ni bagi idea," Taehyung berkata sambil meletakkan kepalanya di atas meja, kemungkinan merajuk.

"Kau tengok," bisik Jungkook. "Apa? Salah aku lah?" "Yelah, abistu?"

----

baby shark doo doo doo doo doo doo-- STAY TUNED FOR MORE!

kelab budak gay // vminkookWhere stories live. Discover now