Bab 5

21 4 0
                                    

"Assalamualaikum"suare Haz sopan.

"Waalaikumussalam alahai sopan sungguh,manis orangnyer"puji seorg mak cik linkungan40-an.Haz menunduk untuk menahan malu,kalau dilihat dengan jelas bukan Haz dh tapi TOMATO.

Sesudh menyarung cincin dan berbalas balas pantun rombongan pun beransur pulng.Haz masuk ke bilik lalu mengambil Iphone 6plusnyer dan mencari aplikasi whatsapp.

"Ya,allh banyak nyer mesej "terbeliak mate Haz melihat hampir mencecah 1000mesej.Tiba -tiba telefon Haz berdering

Kring!!kring!!!

"Sape pulak yg call ni"

"Hai my future wife

"Ehemmm! Ehemm! Salam mane salam hilang kerr??pergi cari cpt"gurau Haz

"Ha'ah ekk mane saye letak s a lam tadi ekk lupa lah emmm...ASSALAMUALAIKUM

"Waalaikumussalam"jwb Haz sambil tersenyum.

"Saye rindu lah........."

"Emmmm pleaselah"

Haz dan Ryan masih berbual panjang,klau diikutkan memang x kan habis kot asl jumpe mesti gadoh.

Habis saje berbual di phone Haz terdengar satu jeritan hon kereta
Haz menyelak langsir yg berhmpiran katil.Haz terperanjat berok Haz melihat .......

"Ryan"

Ryan melambai tangan menunjukkan yg Ryan menyuruh Haz turun ke bwh.

( Haz)~~~

  Eeee...mamat ni nasib kau handsome.Ryan aku sayang kau giler bila kau x der kat sisi aku,aku sunyi aku x leh gelak tanpa kau .lamunan Haz terjaga apabila terdengar jeritan yang kuat.

   "Arghhh!!!!

   "Alamak Ryan! aduh takutnyer klau ape ape terjadi kat Ryan"Haz mule panic sepanjang jln menuju ker luar Haz x henti-2 berigstifar

    Sampai di gazebo Haz tergamam sebentar melihat Ryan terlantar diatas rumput...

  "Allah!!!Ryan"laungan Haz menggeletar,

"Ryan bangun bangun aku dh dtang ni please bangun kau jangan tinggal kan aku dohh aku syg kau ,kalau kau xder sape nk buat aku gelak"air mate jernih sudh mule mengalir di pipi gebu Haz.

"Hai my future wife"kate Ryan memandang tepat muke Haz tidk sanggup die melihat air mate jernih Haz mengalir.

    "Ryan kau main main kan aku, bolrh x jangn buat aku panic It's not funny"suare Haz tegas

"Ala la la sorry lh aku tunggu kat bwh dekat sejam kau tau x dh nk kejung aku kat sini dh ah sejuk"bls Ryan memohon maaf takut takut x jadi kang dia org ni bergelar raje sehari.tiba tiba Ryan melutut di depan Haz sambil~~~

  "Haz sudikah kau menjadi permaisuri aku,sudikah kau menjadi yg halal untuk aku,dan sudikah kau menjadi teman gelak tawa serta segala suke dan duke aku..will you marry me??

  "Ak...ak..aku sayang kau Ryan aku x dpt bayangknn klau kau x der aku nk kau janji kau x kan biarkan aku sedeh AKU SUDI JADI PERMAISURI HATI KAU SELAMA LAMANYA"Haz memegang lembut lengan Ryan yg ditutupi lengan bajunyer.Tanpa disedari semue ahli keluarga Haz sedang bertepuk tangan gembira di penjuru rumh.

Alololo..malunyer aku eee dh lah ayt aku tuuu....ahhh biarlh biar semue tahu yg aku sayang Kat Ryan.Ryan I love you never hate you.

✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴

     
Hai guys sorry dh lame x update hope semue terhibur mesti excited nk tengok Haz kawin kan..ok ok sis x nk ganggu mood korg ok tata..ehhh sebelum sis lupe don't forget vote and comment banyak banyak tau ok bye night.

Cinta Kali PertamaWhere stories live. Discover now