Di dlam klas Akisya dduk brsendirian mngemas brang barang nyer dlam beg. Anam yang mlintasi kelas Akisya terus brhenti. Anam mmasuki kelas itu mnuju kearah Akisya. "Hye sorang jeker?" Tnya Anam Al-arsyad kpada Akisya Adriana.
"Ehh tkde lah.. berlima ni.. tk nmpak ker?" Blas Akisya lalu mnjerling.
"Auchh.. jlingn mnusuk kdlam hati. Garng nya u ni.. I like" blas Anam. "Tkde lah gurau jer..aku just nk kenal kenal jer ngn kau"mnguhulur tangan.
"Eh tkpayah lah kot. Nampak tak tu... pegi lh dorang tngah tnggu kau tu.." tnjuk Akisya kpd bberapa junior mreka diluar klas. "Tknak lh..dorang gedik aku nk kau.." jawab Anam slambe mnarik kerusi dhadapan meja Akisya.
"Tak kesah lah.." bals Akisya simple bngun dri dduknyer.
"Eh kau nk pegi mne ni.." tnyer Anam lgi.
"Blik lah.." mmandang Anam mngangkat kening
"Aku hntar" ajak Anam.
"Terima kasih tpi tkyah lah.. aku blik ngn mak aku.."jwab Akisya trus kluar dari klas itu. Anam mndengus geram. Melepas.🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎
Sebuah kereta honda brwarna hitam brhenti di hadapan Akisya.Akisya terus bngun dlepas mlihat Puan Suraya mmbuka tingkap kereta.
"Lama tunggu? Sorry mama lmbat." Tanya Puan Suraya.
"Takde lah ma.. mama busy ke kat butik.." tanya Akisya plak.
"Tkde lah sibuk mne.Akisya dah mkan?" Akisya mengeleng.
" kita mkan dulu yee..Uqasya dah tnggu tu.."
"Okey" balas akisya sngkat."Aishh mne dorang ni..?aku dh lapar ni.." mngeluarkan iphone6 dri begnya. "Sorry lmbat... Qasya dh mkn?" Tnya tnya mama kpd Uqasya. Akisya mlabuhkn pnggungnyer d hadapn Uqasya.
"Blom.. tnggu mama ngn Kisya lh.." jawab Uqasya mnyimpan iphone6 nya dlam beg.
"Sorry lah kmi gi hospital tdi jmpa kwan.."jwab Akisya slambe.
"Kwan kamu yng mne ni?" Tnya Puan Suraya.
"Alaa mama ni wktu mama gi borak ngn kawan mama tdi tuh..Kisya gi lh hospital kejap nk jmpa kawan.. hmm mama nk mkn ap ni..?"jawab Akisya brbalas soalan.Puan Suraya hanya trmrnung tidak mnjawab soalan Akisya.Uqasya memndang Akisya. Mereka plik mlihat mama mreka trmenung.
"Mama..? Knape ni?" Tnyer Uqasya prihatin.
"Eh tkde lh. Mama okey je.. hmm kamu brdua nk mkn ap?" Tnyar Puan Suraya mmndang ank ank nya.
"Macam biase lh." Jwab mereka srentak.Uqasya dan Akisya brpandangan.HAHAHAHA.semua manusia yg ad dsitu mmandang merka. Ntah ap yg lawak.💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
"Girls mama pegi butik dlu ye.." pamit Puan Suraya smbil mmbuka pntu utama.
"Okey.. mama take care.." ucap Uqasya mnyalam mamanya.
"Mama.. mama..!!" Jrit Akisya brlari mnurun tngga.
"Knpa ni..?" Trkejut.
"Akisya nk mntak izin kluar bndar.. boleh tk?" Jawab Akisya.
"Ish kamu ni ingt ap lah tdi.. kmu nk prgi ngn sapa ni.?" Mara Puan Suraya.Lembut.
"Hihihi.. ngn kwan prempuan lh. Klo sbut nme pon bkn mama knal pon." Blas Akisya slamba.
"Hurmm ad ad jer kamu ni.. pegilah.hati hati."jawab Puan Suraya.
"Okey" jawab Akisya trus brlari naik ke bilik.Puan Suraya mnggeleng diikuti Uqasya.
"Mama pegi dlu lah yer.." uqasya hnya mngangguk.🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Pika,ain, fifi, mira, aqilah sdang mncari klibat Akisya.
"Mana plk si kisya ni. Dah pukul brape dh ni." Rungut fifi yg tngah mkn ais krimyg ke 4.
"Sabarlah.. kau ni dari tdi makan sbab tu badan ka tu mkin gempal" marah ain yg dduk disisi fifi.
"Tau kau ni. Kate nk kurus jdi model. Cer try diet skit." Sampuk pika yang dtang dri bli tiket wayang.
"Alaaa dah tnggu lme sngad. Dri aq bosan baik aq makan.kenyang skit." Kata fifi untuk backup dirinya.
"Biak pi dio la.. biak dio tnggung diri akibat tk jgo pmakanan tuh." Smpuk mira yg dri tdi main fon. Fifi trsenyum kmenangan.
"Guys sorry late... jamed."sapa Akisya mngah.
"Herm yelah. Dah lah jom masuk movie dh nk start tu." Ajak aqila yang dri tdi diam. Semua mngekori Aqilah dri blakang. Akisya di blakang mmegang kpala nya yg skit. Hampir rebah tpi smpat dtahan oleh ain.
"Kau okey tk ni Kisya. Mcam tk sihat jer. Muka ka pucat." Tnyer ain prihatin. Risau ngn keadaan Akisya.
"Eh aku ok jer just pening skit." Jlas Akisya
"Kau nk air tk aku bleh pegi blikn?" Tnyer Ain.
"Tkpelah aku dh ad air ni haa." Jawab akisya mnunjukkn botol mineral kecil miliknya.
"Bguslh gitu. Jomlah dirang dhnk msuk tu." Mmndanf rakan rakan nya yg lain.Setelah slesai mnonton mreka mncuci mata di bhagian pakian prempuan. "Girls cntik kn baju ni?" Tnya Akisya kpd kawan yg lain.
"Aah lah cntik. Ka nk bli ker kisya?" Tnya aqilah.
"Tkdelah aku just tngok jer.. aku tk mmpu." Jawab akisya trus brlalu keluar. Semua mmandang plik. Tak mungkin lah tk mmpu. Dia kn anak org kaya. Desus hati aqilah.Bukkk!!!
Akisya trlnggar sorang lelaki shinggakan baju dpakai nya basah trkena air.
"Auchh woi tak nmpak ker. Buta.!!!" Tengking llaki itu kpd akisya.
"Sorry encik sy tk sngaja." Balas alisya mnunduk arah lantai.
"Eh kau ni bukan akisya ker.." akisya mngangkat muka. Mngrrut dahi.
"Aku lah anam tak sngka jmpa ka kat sini." Balas anam mndekatkan muka nya kearah akisya.
"Whatever erlah. sorry pasal tdi." Blas akisya mngibas baju nya yg basah.
"Sokey.. jom ikut aku."
"Nk gi mne plak dh."
"Pegi bli baju n ka gi tkar bju tu." Blas anam mnarik tngan akisya.
"Eh ii tkpayah aku blik umah je lah. Blas akisya trus brlalu pegi. Anam mmandang plik. Alisya sllu dingin ngn dye. Sjak prtama kali jmpa haritu lgi. Anam mlajukan lngkah mngejar akisya didepan. Anam mnarik tangan akisyah msuk kdalam kedai baju.
"Hei sape ni.." tnya akisya trkejut.
"Ikut aku kau ji ssah btul dngr ckap kn. Bju ka tu basah. Nnti ka skit..
"Kau ni. Aku okey lh. Sibuk jge tpi kain org diri sndiri tk btul.." marah akisya geram.
"Nk tau knp aku sibuk. Sebab aku syg kau suka kau. Aky tknk ka skit. Aku dh jtuh cnta kat ka."jelas anam smbil mmegang bahu akisy.
"Sjak bila?.." tnyar akisya sdikit trkejut.
"Sjak aku jmpa n ckap ngn ka akisya." Blas anam snyum manis.
"Lupakan syng n cnta ka tu.. aku tk brminat. N tkkn prnah brminat." Blas akisya sdikit mninggi dan trus brlalu prgi mninggalkn anam trpinga pinga.. trkejut mngkin.🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
Slepas siap solat isyak akisya mngeluarkn satu smpul coklat ddalam laci d tepi katilnya. Akisya mngalirkan airmata.
"Mama maafkan akisya sbab rhsiakn pnyakit ni. Uqasya tlong jge mama bila aku tkde nnti. Aku dh tk kuat." Ucap akisya sndirian.
"Anam aku mntak maaf sbab tolak cnta ka. Bukan sbab aky tk suka ka malah aku trlalu cntakn kau. Aku tkut kau kecewa ngn aku satu hari nnti. Bila aku dah tiada. Aku dah tak kuat anam 5 taon aky tnggung sndri. Maafkan aku." Alisya mngeluarkn sbuah kotak kecil bwarna putih dan mmbuang nya didalam tong sampah. Dia bertekad tidak brgantung pada ubat lgi. Sejak dari itu dia sdah ridak makan ubat lgi. Penyakit nya mkin jelas oleh puan suraya dan uqasya. Satu hari akisya tidak mnyedarkan diri dan dbawa ke hospital.(SORRY GUYS AGAK HAMBAR. LPAS NI KAKA AKAN TRUS KAN USAHA LGI UNTUK BUAT STORY NI. MAAF KALAU ADA TERTYPO.)
😝
YOU ARE READING
BUKAN AKU TAPI DIA..
RomanceBukan aku tapi dia..?? Yup. Tak semua cinta sejati akan bersama. Begitu juga cinta antara Anam Al-arsyad dan Akisya Adriana. Akibat perkara yang Anam taktau mngenai Akisya,Uqasya yang mnjadi mangsa keadaan.Adakah ia salah Uqasya?Atau sifat pentingka...