Di hospital Akisya terbaring di katil lemah. Puan Suraya mndekati Akisya yang terbaring.
"Sayang sabar ye.. mama janji kita akan tempuhi segala dugaan ni bersama. Mama janji sayang. Pembedahan ini akan berjaya yer.. sayang krne kuat.." pujuk Puan Suraya kepada Akisya sambil menangis mngusap kepala Akisya.
"Ma.. ma.. mama please janji ngn Kisya. Mama kene tabah ngn sume ni ye.. mama kne bawa uqasya ke sekolah akisya. Dia kne ganti tempat kisya lepas pemergian kisya." Pinta Akisya mmegang tangan Puan Suraya.
"Apa mksud kau.. kau nak aku gantikan tempat kau kat sekolah tu.." bidas Uqasya tidak setuju dengn permintaan Akisya..
"Ye.. aku tak sanggup Uqasya tengok dia tau perkara ni.tengok dia mnangis lepas pemergian aku.. ." balas Akisya mngalirkan airmata. Sungguh dia tak kuat.
"Akisya ckap apa ni sayang.. dengar cakap mama.. takkan jadi apa apa dan takada yang akan pergi sayang. Mama janji sayang.." pujuk Puan Suraya sayu dengan permintaan Akisya.
"Mama please.. mama kne redha.. kisya dah tak kuat ma.. Akisya akan pergi jugak maa.. mama ngn Uqasya kene tabah.. janji ngn Akisya ma. Jnji ngn aku qasya." Balas akisya lemah.
"Apa ka cakap ni Kisya.. aku takkan berdiam kisya.. dia kne tau pasal kau.. padal penyakit ka ni.. lagipun aku tak kenal dia kisya.. ka kne kuat.." marah Uqasya.
"Please qasya.. tlong aku bwat kli trakhir.. kau kne kenal dia.. aku sayangkan dia Qasya.. aku tak sanggup..." pinta akisya.
"Maafkan aku.. aku tak boleh. Kau pun tau aku sayangkan Afiq kn. Kmi pon akan tunang hjung taon ni. Ka tau tu kan.." sayu suara Uqasya.
"Uqasya..cuma ka jer boleh tlong aku.kau knal dia dlu.please..sampaikan pada dia yang aku pon syangkn dia.." kata Akisya sdikit bergetar.Di hujung sudut Puan Suraya tak lepas dengn tangisan.Dia akan kehilangan orang yg dia sayang lgi.
"Maafkan saya. Dah tiba masa nya.." ucap seorang doktor perempuan. Puan Suraya dan Uqasya hnyer mnghantar pemergian Akisya dengan tngisan.💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
Selepas tiga jam blik pmbedahan trtutup akhirnya trbuka jgk. Pintu dikuak dari dalam.
"Doktor macam mne dengan anak saya..?" Tanya Puan Suraya risau.
Doktor itu mnggeleng. "Maafkan daya puan.. Akisya tak dapat diselamatkan.. dia terlalu lemah. Ni ad rantai arwah dia sruh bagi dekat Uqasya.. sbelum arwah pegi tnggalkan kita tadi.." ucap doktor itilu sdikit berasa bersalah.
Puan Suraya mngambilnya lntas terduduk di lantai sambil mnangis.Uqasya menghampiri bilik pembedahan itu.
"Kenapa Kisya..knpa kau lemah sngat.aku tak mungkin bolh gntikan tmpat kau..aku tak layak untuk dia kisya.."kata Uqasya nnangis.Sayu dia mlihat Akisya pucat dan lemah di atas katil. Dia mnghampiri ke arah Puan Suraya dan mmeluk mamanya itu.🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
Sudah dkatakan sebulan kepergian gadis pujaan Anam Al-arsyad yang betnama Akisya Adriana. Dan sebulan jgk Anam mnjadi zirafah untuk dia mencari seseorang yang telah pergi tanpa pngatahuan Anam.
"Ehemm.. ehemm.." sapa Daniel dengan berdehem.
"Nak ap ka ni.." bals anam sdikit trkejut.
"Aikk.. marah ker.. kau tu knp? Asik trmenung.. n aku sllu prasan ka sllu pndang kelas depan tu.. ka cari sape?" Tanyer Daniel dengn seribu soalan..Amboi seribu.
"Takde papelah.." rngkas.
"Ka ni klau ad prob bgi tau lah kami. Mne tau kami boleh tolong ker.."sampuk Adam plak.
"Serious I'm okey.." balad Anam.
"Lantak ka lah.. klau ka ad pape masalah bgitau kami jer. Jngn pendam sorang sorang.. ap guna ad kawan klau kmi takleh tlong kawan sendiri.." pujuk Daniel.
"Ehh korang tu bukan Alisya ker.. dah lama tak nmpak dia kan.." bagitau Adam kepad seorang gadis yang lalu dhadapan kelas mereka. Anam tersenyum bahagia. Rindu.Selepas tamat pembelajaran Anam terus ke pagar sekolah untuk menanti seseorang yang amat dirindunya.Dia ternampak Uqasya menuju ke arah sebuah motosikal milik seorang lelaki. Uqasya menaiki motor bersama lelaki itu kearah bandar. Anam berada risau dengan keselamatan Uqasya yang danggapnya Akisya tanpa pengetahuan mereka. Setelah tiba di tandas awam Uqasya masuk kedalam tandas dan keluar dengan pakaian yang mnjolok mata. Setelah itu mereka menuju kearah kelab. Anam agak terkejut. Setelah tunggu dekat setengah jam Anam terus masuk kedalam. Dia ternampak Uqasya sedang mmeluk dengan lelaki yang dia nampak tadi sambil mneguk mnuman keras. Anam mnghampiri mereka.
"Akisya..?!!" Panggil Anam sedikit kuat.
"Who are you??.." tanya Uqasya pelik.
"Wah.. wah.. wah.. so I see.. perempuan yang aku nmpak alim didalam skolah rupanya brtopengkan syaitan..!! Kau ikut aku sekarang..!!" Paksa Anam sdikit tegas.
"Excuse me.. apa ni bro main tarik tarik awek gua niih." Marah lelaki yang bersama Uqasya itu sambil mnepis tangn Anam.
"Kau diam.. ini urusan aku ngn PELAYAN kau ni.. kau ngan diakan dah puas so bagi aku plak rasa barang dia.." balas Anam sinis. Dia memandang Uqasya. Uqasya menampar Anam.PPAANNGG!!
"Kau takda hak nak cakap macam tu kat aku.." marah Uqasya.
"Do I care.. ikut aku.. SEKARANG!!" Sengaja perkataan sekarang tu ditekankan. Anam terus menarik tangan Uqasya.
"Aku kate taknak kan.. kau tu sape nak suruh aku ikut kau.." marah Uqasya.
"Ikut.."
"Taknak...!!"
"Ikut aku.."BUSHH!!
Anam mmegang muka dia. Dia ditumbuk sekali lagi.
"Dammit you..!?" Membalas tumbukan itu.
"Kau takde hak atas awek aku lah siall.." mnumbuk Anam lagi.
"Stop lah korang.." kata kata Uqasya tak diendahkan. Mereka masih lagi bergaduh.
"Stoooppp!!" Mereka kaku. "You are like childish..!!" Marah mereka. Anam terus berhenti lalu meninggalkan tempat itu. Hati dia berapi.
"Afiq right now we are break..!!" Kata putus Uqasya mmbuat lelaki bernama Afuq itu kaku.
"Babe I'm sorry.. sayang please.. I sayangkan U.." rayu lelaki itu tak diendahkan Uqasya. Lelaki itu bengang. Uqasya wait and see you is mine. Desis hati Afiq berapi.Di lorong yang gelap Anam berjalan seorang diri. Dia termenung dengan perangai Uqasya yang dianggapnya Akisya.Pelik. Telinga Anam dapat mendengar suara seorang oerempuaan meminta pertolongan. Anam terus menuju kearah suara itu.
"Please lepaskan aku. Afiq.. kau nak apa..? Duit? Aku bagi tapi please lepaskan aku..." rayu Uqasya.
"Qasya...qasya...kau nak bagi duit?takpelah..duit tu tak bermakna pon..lain lah klau ka bagi badan kau..aku dah lama tak rasa badan kau..tepat pada masa kau putuskan hubungan kita..hahaaha.."balas Afiq sambil tangan meraba seluruh badan Uqasya.
"Please Afiq. Kau tau kan aku tak buat dah mende ni.. please jangan.." rayuan tak diendah kan Afiq. Afiq masih dengan nafsu nya. Abis leher Uqasya bertanda.
"Please jangan..." pinta Uqasya dengan tangisan.
"Woii..! Kuang ajar..." jerit Anam.BUSHH!!!
"RASAKAN NI...!!!" Marah Anam. Panas hati. Afiq memegang muka nya lalu tinggalkan tempat itu.
"Kau okey Kisya... jom aku antar kau balik.." pujuk Anam.Uqasya masih dengan tangisan.
"Anam... thanks..." ucap Uqasya.
"For what..?" Tanya Anam.
"Sbab kau selamatkan aku.." balas Uqasya.
"Oo.. sokey.." balas Anam pendek.
Anam teru meninggalkan Uqasya yang masih terpinga-pinga.******
(MAAF GUYS KALAU HAMBAR. MAAF JUGAK JIKA ADA TERTYPO)
YOU ARE READING
BUKAN AKU TAPI DIA..
RomanceBukan aku tapi dia..?? Yup. Tak semua cinta sejati akan bersama. Begitu juga cinta antara Anam Al-arsyad dan Akisya Adriana. Akibat perkara yang Anam taktau mngenai Akisya,Uqasya yang mnjadi mangsa keadaan.Adakah ia salah Uqasya?Atau sifat pentingka...