level : medium
namjun si rakun adalah seekor rakun yg baik hati. dia tinggal di sebuah rumah yg mewah bersama isterinya, jinnie si rakun dan ketiga anak mereka yg comel.
kehidupan mereka sekeluarga amat bahagia. namun suatu hari sesuatu terjadi. jinnie tidak mempunyai apple yg cukup dan terpaksa menghembuskan nafas terakhirnya.
namjun ingin ketiga-tiga anaknya selalu mempunyai apple yang cukup. namun sayangnya, jimbit si rakun, anak sulung mereka yang suka bermain besbol seperti appanya, kehilangan satu apple. yungi si rakun, anak perempuan kesayangan yang selalu mendapat tempat pertama di sekolah mempunyai dua apple. sayang, keduanya kecil dan mula membusuk.
anak rakun ketiga, jeongguk, tidaklah berprestasi seperti abang dan kakaknya. namun dia mempunyai dua biji apple yg ranum.
jeongguk sedar tidaklah adil sekiranya hanya dia yang mempunyai apple yang ranum, sedangkan kedua beradiknya mempunyai apple yang busuk. disebabkan itu, dia membuat keputusan untuk membahagikan applenya dan memberikan kedua apple tersebut pada abang dan kakaknya.
dan mereka pun hidup bahagia selamanya.
✨✨✨
“ kamu faham kenapa appa ceritakan cerita nie, jeongguk? ” tanya kim namjun sambil menutup buku dongengnya.
anaknya mengangguk.
✨✨✨
HUI HUII, yo gais sho fast tho 😂💔
YOU ARE READING
spooky riddle k-idol
Gizem / Gerilim❛❛ figure these out. ❛❛ \\ creepy riddle k-idol continues [ peachyaest © 2017 ]