part 10

240 20 0
                                    

"Tu na ba Bibi....Hinsom juga tu...Macam muka pelakon hindi." Bilang si Illa. Si viannie tingu la itu tetamu. Ngam-ngam mata dorang si Viannie sama si tetamu tebetingu.
Tebegetar jantung si Viannie. Glup! Tetelan ba air liur. Terus tu tetamu senyum kunun tapi tiada dimple la ahahaha...Si viannie tesenyum kambing ja la..Terus la si Viannie tingu tempat lain.

Dia tingu si Jj pun macam tekejut ba. Mungkin sebab dia tenampak si Micaella.
"JJ..baru sampai ka?" Menanya lagi ba si Viannie padahal mmg dorang sda smpi pun. Saja mau kasi hilang tu nerves. Dorang dua betilak-tolak keluar pigi halaman rumah.
"Belum, kami masih di KL." Mula sudah si JJ ba beperangai. Si Illa senyum-senyum dia malu-malu.

(Besala ba klu umur2 an dorang mmg ada lagi malu2 kn klu jmpa llki...iklan hihi)

Tekeluar juga ketawa tu tetamu. Mata dia tempat si viannie ja ni. Si viannie pun prasan juga sampai si Illa siku-siku bahu dia. Si Cici yang baru keluar dari kereta terus pigi peluk dorang si Viannie. Si Cici ni pula pantang nmpk si Illa. Trus la melekat mcm anak gobuk. (Monyet)🐒
"Kakak santik pun ada.. rupanya..." bilang si Cici senyum-senyum. "Aik dorang Aunty Amanda pun ada balik kan Bibi? Mana si Didi? Dorang si odu? Pigi tempat dorang si Melati ka?"
Panjang lebar pertanyaan si Cici.
"Iya... Ba mari la masuk." Bilang si Viannie. Si Daeren yang baru turun dari atas terus cepat-cepat pigi jumpa dorang. Na mula laitu drama dorang dua si Cici. Sama-sama manja sama si JJ. Terus la dorang dua p naik atas mngkin si Didi mau kci tingu buku baru dia tmpt si Cici.
"Ini kawan saya, Jason. Jason Alfred. Dari KL. Intro yourself bro..."
"Hi saya Jason from Kl. I am Cindian, mom Chinese haka dad is an Indian.." terus tu tetamu perkenalkan diri. Snyum-senyum lagi tu sambil kasi hulur-hulur lgi tu tangan gima....

(iklan...Readers ingat si tempurung kali yg si Jj bawa...ahaha bkn! Ba sambung)

"Hi, Micaella, just call Illa..."Ba duluan konon si Illa perknalkan diri pigi sambut tu salam si Jason. Si Jj tingu nopo dia.

Terusla si JJ pigi tarik tangan si Illa, dorang pigi area dapur. Haha mungkin ada yang mau dorang settle kali. Tinggl si Viannie sama tu tetamu lagi, si Jason. Bedeba-debar jantung si Viannie. Patutlah muka macam hindi. Tinggi juga ni orang. Muka putih-putih tapi Bapa Indian. Pelik jgua dia ni bilang hati si viannie mengscan tu tetamu ba.
"Emm Hi." Terus la tu tetamu menegur. Perasan kali dia kena scan.
"Hi, Viannie."
"Viannie...such a unique name. Ops...sorry...Josh bagi tau saya tak boleh cakap English dekat sini." Odoi...bahasa smnanjung orang KL moti...bilang nogi si Viannie dalam hati. Senyum-senyum si viannie sama ni orang.
"Its ok. Saya faham juga itu." Bilang nopo si Viannie. Dia antam ja becakap bahasa sabahan sama si Jason. Si Jason ketawa-ketawa la juga.
"Josh ada bagi tau dengan I banyak tentang you..." Bilang si Jason. ui si Jj ni mombucur rahsia...bilang si Viannie dlm hati. Tebsar tu mata si Viannie.

"So, buddy..." tiba2 si Jj p tepuk tu bl
Belakang si Jason. Si Illa senyum-senyum ja dia pigi dekat si Viannie.
"Yup?!" Balas si Jason.
"We are going to round-round the kampung. Are you ok with it?" Bilang si Jj.
"Ok. How about the both of you?" Tiba-tiba si tetamu menyampuk.
"Ikutla pigi rumah si Melati. Tingu orang betunang..." Bilang si JJ. Terus bedegup lagi jantung si Viannie.
"Ba saya buat minuman dulu la ar.. Duduk dulu kamu" Bilang si Viannie. Mengelak terus dia. Si Illa terus pigi kejar dia.
"Bibi...kau nda mau kasi tau ka pasal kamu si Rudy tempat si JJ?" Si Illa yang perasan si Viannie terusla tanya dia.
"Bagus jangan Illa...si JJ pigi tumbuk nanti si Rudy..." Bilang si Viannie. Dia tidak mau ada apa-apa benda buruk berlaku.
"Jadi persaan kau tu macam mana? Mau kau kena sindir-sindir nanti kalau pigi sana?"
"Nda pa la Illa..." bilang nopo si Viannie.

Selepas minum-minum dan berehat, terusla dorang pigi rumah si Melati. Taula kalau orang kmpung betunang ni lama sikit. Mau bejam-jam juga bebincang.

You Are My DestinyWhere stories live. Discover now