Jerry punya cerita
Saya tingu berabis Angel saya di depan mata. Degupan gantung saya kuat dup dap dup dap macam mau meletup. Cantiknya dia sama tu dress beige dia.Dia pakai make up ka? Adui....Seriosly! Saya mau peluk dia. Saya tau hari ni Birthday dia. Saya betul-betul rindu dia...Tapi kenapa kali sampai sekarang dia tiada contact saya. Itu yang buat hati saya sakit!
Dan....pesaing saya pun ada. Saya lagi sakit hati, dia COUSIN saya! Tidak berkelip mata dia tingu Angle saya. Oh God...Jangan saja dorang ada hubungan special. Saya nda sanggup. Mungkin dia ada alasan sendiri kenapa dia tiada hubung saya sampai hari ni.
Tapi dalam masa yang sama saya happy juga sebab saya dan mami saya jumpa keluarga bapa saya sudah. Malu dan segan juga saya terasa masa Aunty Sahron(gu gu-father's younger sister) pigi jumpa saya masa University punya event hari tu. Dia tanya pasal parents saya. Dia bilang dia terpegun kalau anak Sabahan macam saya boleh handle Event penting macam tu. Bangga juga la. Mesti mami saya pun bangga ada anak macam saya. Perasan!
Seriously saya rindu Angel saya. Saya mesti cari jalan untuk jumpa dan tanya dia kenpa dia tiada contact saya hari tu. Saya betul-betul jealous ni... Ya, saya jealous masa tingu Jason a.k.a cousion saya dengan mata yang nda berkelip tingu Angel saya. Saya In love....
In love with you Viannie Vincent!************************************
Selepas makan malam tu dorang pun balik rumah. Si Viannie tinggu ja si Jerry jln tanpa tingu-tingu dia. Aunty Ross saja yang pigi salam dan pelik dia. Sedihnya hati dia. Sepatah perkataan pun tiada Jerry cakap. Dia becakap sma si Jason Aunty&angkol sama si JJ ja.Si Jason yang antar dia blik. Dia mau ikut dorang Aunty Sharon tapi si Jason mau betul antar dia. Dalam kereta tu si Jason senyum-senyum.
"Via..." terus dia pegang tu tangan kanan si viannie dengan tangan kiri dia. Satu tangan lagi mendrive. Tekejut betul si Viannie.
"You know or not? I'm started to have deep feeling towards you." Terus si Viannie pelan-pelan tarik tangan dia. Dup dap dup dap dia rasa. Odoi si Jason...sorry...saya...
"Sorry for telling you this but..." Bilang lagi si Jason.
"Jason, saya tau kau baik. Aunty Sharon pun baik tapi..."
"I don't force you to accept this feeling but I hope..." Viannie tingu ja. Ada ka masa driving si Jason mengkonfess adui...
"Sorry Jason but I am not ready yet...saya nda mau ada feeling-feeling sekarang..." Viannie balas dia.Terus si Jason kasi berhenti tu kereta dia sana siring jalan.
"Or because of someone?"
"Teda la...cepat kita balik." Bilang si Viannie. Dia mau mengelak. Saya masih mengharap sama si Jerry... Bilang si Viannie dalam hati.**********************************
Si viannie baring-baring nda dapat tidur. Esok dia mau pergi UTAR sudah. Dia sedih juga sebab dia kasi tinggl sudah tempat yang banyk tolong dia. Dia bnyak belajar di sana. Jadi dewasa sikit. Tempat dia berteduh selepas dia kasi tinggl kenangan yg menyedihkan di kampung. Dia akan rindu masakan Aunty Maria, rindu tu senyuman mesra dan kasih sayang Aunty Sharon. Rindu tu kebaikan angkol Brandon. Dan si Jason. Bingung juga gima dia tu perangi si Jason. Dia baik, memang baik. Handsome mimang handsome tapi.... Dia makin bingung lama-lama tu si Viannie terus tetidur.
Pagi-pagi tu kena ketuk sudah tu pintu bilik dia. Mesti si Aunty Maria laini. Dia bilang dalam hati. Dia pun sudah siap tinggl tarik tu bagasi lagi. Dia pnya registration tu hari tu. Terus dia buka pintu.
Aik....tekejut dia. Tebegegar juga la jantung.
"Hi....Je...Jerry..."
"Gu gu call saya tadi. Dia ndaa dapat hantr pigi UTAR sebab ada urgent meeting di Seremban." Bilang si Jerry tu mata dia tingu sana bawah. Sumbung(Sombong) juga dia nda mau tingu muka saya. Bilang si Viannie dalam hati. Mana sudah senyuman comel dia yang saya rindu...? bilang lagi si viannie dlm hati.
"Emmm ok..." Bilang si Viannie dan dia tarik tu bagasi dia keluar. Tiba-tiba tu terus si Jerry ambil tu bagasi dari dia. Dia tekejut juga. Tapi macam secara automatic dia kasi biar si Jerry ambil bagasi dia. Mulai la ginawo dia tu dup dap dup dap.
YOU ARE READING
You Are My Destiny
عاطفيةCerita kali ni dlm versi Sabahan. Mgkin tunggang tbalik tapi tarai nopo la... Bibi, kampung girl yang tepigi semenanjung bukan pilihannya sendiri tetapi difitnah kerana ada hubungan sama si Rudy yang betunang sma si Melati. Di hatinya menyimpan ras...