PN.DO: Kami dah berbincang, kami nak buat majlis ni besar-besaran dekat Busan. Memandangkan minggu depan cuti sekolah bolehlah diaorang habiskan masa bersama dekat rumah Halmeonim kyung soo. Boleh kan?
OMMA: Tak jadi masalah.. Kami okay je..
Omma dan appa hanya senyum setuju. Aku dan kyung soo pula diam reda dengan apa yang berlaku.
***Semasa hari perkahwinan***
APPA: Ommo anak perempuan siapa ni? Cantiknya..
Kata appa sambil mencubit pipi aku.
MINHYO: Anak perempuan appa la..
Kata aku lalu tersenyum begitu juga omma.
OMMA: Jaga diri baik-baik arachi?
MINHYO: Nae omma, appa.
Tanpa aku sedar mata aku berkaca.
J.SOLEK: Aigoo pengantin perempun janganlah menangis masuk ni dah 6 kali saya betulkan make up awak tu sebab menangis.
***
PENGERUSI: Sudikah kamu Do kyung soo menerima Shin min hyo sebagai isteri kamu dan menjaga dan menyayangi dia setiap masa walau apa pun yang terjadi?
KYUNG SOO: Nae.
Seterusnya pengerusi bertanyakan soalan yang sama kepada aku.
[Malaih type pnjg² bnde sme😂]
MINHYO: Nae.
PENGERUSI: Baiklah Encik Do kyung soo awak boleh cium isteri awak Puan Do min hyo.
KYUNG SOO: Nae.
Aku dan kyung soo berdiri bertentangan. Bunga ditangan aku genggam kuat-kuat. Menekup kedua pipi aku lalu mencium bibir aku. Bunyi tepukan bergema seluruh dewan.
XX: Tahniah!
XXX: Congrats!
X: Cepat-cepat dapat anak!
Aku dan kyung soo saling berpandangan.
***
KYUNG SOO: Minhyo!
Panggil kyung soo setelah melihat aku berdiri di depan kolam.
MINHYO: Waeyo?
KYUNG SOO: Halmeonim panggil..
MINHYO: Okay.
Aku berjalan entah macam mana boleh terlanggar bahu kyung soo.
KYUNG SOO: Ahh!
DEBUSH!
Kyung soo terjatuh ke dalam kolam.
MINHYO: Yah! saem jangan mengadalah. Saya terlanggar sikit je. Ingat saya ni king kong ke? Langgar sikit dah jatuh huh?
KYUNG SOO: T-tolong a-aku M-min H-hyo!
Kedengaran sura kyung soo. Aku nampak kyung soo tengah tenggelam timbul sekarang.
MINHYO: Saem? Serius lah saem! Kalau saem mati nanti saya jadi janda muda! Saya muda lagi nak jadi janda saem!
KYUNG SOO: T-tolong, t-tolong!
Tangan kyung soo tergapai-gapai.
MINHYO: Saem! Saem pegang tangan say ni saem! Saya tak pandai berenang ni saem! Tak tipu!
Kyung soo memegang tangan aku dan..
GEDEBUSH!
Aku jatuh ke dalam air.
MINHYO: Arghhh! Jebalyo!
Kyung soo peluk pinggang aku. Aku pula peluk leher dia. Aku dan dia saling berpandangan mata kami bertentangan.
KYUNG SOO: Cuba diri betul-betul kolam ni bukan dalam pun.
Kyung soo mula bersuara bila aku dan dia dah bertentang mata selama hampir 2 minit. Aku ikut cakap dia dan berdiri betul-betul.
KYUNG SOO: Tak dalam kan?
MINHYO: Hmm.
Aku pandang dia tak puas hati.
KYUNG SOO: Wae?
MINHYO: Penipu! Penipu! Penipu!
Aku pukul-pukul lengan kyung soo.
KYUNG SOO: Appa! Appa! (Sakit! Sakit!)
Kyung soo menggosok lengan yang dipukul oleh aku.
KYUNG SOO: Dah nampak!
MINHYO: Mwoya? Nampak apa?
KYUNG SOO: Bra warna putih tu..
Katanya lalu memucungkan mulut ke arah dada aku. Mata aku membulat terus aku pandang dada aku. Ya badan aku dah basah. Dan memang betul nampak bra aku sekarang!
MINHYO: Yah! Saem byuntae!
Kata aku terus beredar naik dari kolam.
KYUNG SOO: Kyeopta~
Kyung soo tersenyum.
MINHYO: Wahh.. Jinjayo muka innocent tapi sebenarnya byuntae namateyy!
HALMEONIM: Minhyo aa~ kenapa basah ni?
MINHYO: Kyung soo punya pasal la halmeonim dia tarik Min masuk dalam kolam.
HALMEONIM: Apalah kamu ni.. Malam-malam main dalam kolam demam baru tahu..
Muncul kyung soo dengan basah kuyup berdiri di belakang aku.
HALMEONIM: Lain kali nak main, kat dalam bilik..
Terbatuk terus aku dengar bila halmeonim cakap macam tu. Aku pandang halmeonim dia bagi senyum nakal kat aku. Terus aku berjalan naik ke bilik.
***
Lepas siap tukar baju aku keluar dari bilik air. Aku nampak kyung soo baring di atas katil mata dia terpejam.
Aku ambil bantal di sebelah dia dan letak di sofa.
Rela sakit badan dari baring sebelah saem byuntae tu.
Aku baring. Sempat juga aku jeling dia sekilas.
(Kyung soo Point Of View)
Beberapa minit kemudian kyung soo tersedar dari tidur. Dia bangun bila tak nampak minhyo sebelah dia. Dia bangun.
KYUNG SOO: Mi--
Aku terhenti bila nampak minhyo sedang baring di atas sofa.
TBC
Vote[√]
Comment[√]---------------------------
Ni last aye update mungkin sebab aye nk fokus pd pt3 oky byeee.. Rindu aye yeeee.. Muahahahahahahahaha😂 tak guna punye lineeeeee aiyakkkkkkkk *asah parang*
YOU ARE READING
My Teacher Is My Husband?! [Do Kyung Soo] ✔️
ФанфикDo Kyung soo, seorang lelaki berumur 24 tahun terpaksa berkahwin dengan gadis pilihan ibu bapanya iaitu Shin Minhyo seorang gadis berumur 18 tahun. Mereka merupakan teman rapat semasa kecil. Perasaan yang telah lama dipendamkan dalam diri kyung soo...