22

383 23 0
                                    

KYUNG SOO: Oppa nak anak-anak kita juga. Kita buat lepas tu jaga sama-sama. Lepas tu buat lagi lepas tu jaga sama-sama. Kan sweet?

Aku pandang kyung soo kaku. Kyung soo pandang aku sekilas lepas tak dengar apa-apa dari aku.

KYUNG SOO: Wae?

MINHYO: Kenapa bunyi dia macam byuntae?

KYUNG SOO: Thats what i mean.

MINHYO: Oppa never change.

KYUNG SOO: Naya?

MINHYO: Yup.

KYUNG SOO: Tak berubah? Berubah macam mana?

MINHYO: Byuntae, dan tetap byuntae selamanya.

KYUNG SOO: Well dah tak boleh diubah dah.

Aku jeling kyung soo.

MINHYO: Tapikan oppa. Are you serious omma call suruh oppa bawa min?

KYUNG SOO: Of course not.

MINHYO: Ne?!

KYUNG SOO: Oppa saja je buat cerita. Risau la min naik bas tu.

MINHYO: Kenapa nak risau pulak? Bukan ada apa pun.

KYUNG SOO: Bas tu tak stabil. Dia punya pusat graviti tinggi sebab tu tak stabil. Bila-bila masa je boleh terbalik.

MINHYO: Oppa jawab soalan sains ke apa ni?

KYUNG SOO: Lebih kurang lah.

MINHYO: Ceyh. Nak buat alasan tak logik. Dalam hutan boleh pulak ada line orang call oppa.

KYUNG SOO: Forget it. Asalkan tak ada yang perasan.

Aku alihkan pandangan ke luar tingkap.

***

(Kyung soo Point Of View)

Suasana dalam kereta sunyi. Radio pun aku tak buka. Risau ganggu minhyo tidur. Dia tidur. Kepala dia, dia sandarkan di pintu kereta.

Kesian chagi oppa ni.

Aku teruskan perjalanan sampai ke rumah.

***

Aku angkat barang-barang masuk ke dalam rumah. Lena betul minhyo tidur. Selesai angkat aku masuk semula ke dalam kereta.

Aku pandang muka dia dan selitkan rambut yang tutup muka dia ke belakang telinga.

Kiyowo.

Aku angkat dia masuk ke dalam rumah dan letakkan dia di atas katil dia. Aku selimutkan dia lalu beredar ke dapur untuk siapkan makanan.

Walaupun baru pukul 4.30 tapi aku tahu. Minhyo kalau bangun nanti benda pertama dia cari adalah makanan.

Dua tu tak boleh dipisahkan.

***

(Minhyo Point Of View)

Aku terjaga daripada tidur. Aku pandang ke luar tingkap. Awan gelap. Aku capai telefon aku.

5.34 p.m.

Aku buka pintu bilik aku. Semerbak bau makanan di seluruh rumah. Aku turun ke dapur. Aku intai sedikit kyung soo di dapur.

Chalsaengketta~

Kyung soo sedang memotong sayur. Dia pakai apron buatkan badan dia yang kecil tu nampak comel macam.budak-budak walaupun umur dah 24 tahun.

KYUNG SOO: Arg-

Jari kyung tercedera terkena pisau. Tapi dia cepat-cepat menahan kesakitan. Dia basuh luka dia dan biarkan begitu sahaja. Aku hanya perhatikan dia.

Haih dia ni.. Lelaki yang aku suka macam ni orangnya.. Dia pun suka aku.. Tak pernah merungut. Tetap tunggu aku walaupun aku layan dia tak berapa baik dulu.. Kau beruntung min..

MINHYO: Oppa.

KYUNG SOO: Ouhh min!

Kyung soo kelihatan agak terkejut. Aku nampak dia nyorokkan sedikit tangan dia yang luka.

MINHYO: Oppa masak apa?

KYUNG SOO: Min teka lah.

MINHYO: Oppa.

KYUNG SOO: Hmm?

Aku ambil tangan dia dan telek jari dia yang luka.

MINHYO: Appa?

KYUNG SOO: Hmm?

MINHYO: Sakit tak?

KYUNG SOO: Ani.

Aku pegang tempat luka tersebut. Kyung soo agak sedikit terkejut. Luka dia agak teruk. Macam nak tercabut kulitnya.

MINHYO: Kenapa tak balut?

KYUNG SOO: Ani tak sakit pun.

MINHYO: Oppa tahu luka kecik macam ni pun bakteria boleh datang. Nanti macam-macam boleh jadi.

KYUNG SOO: Perli oppa ea?

MINHYO: Lebih kurang la. Tunggu sini. Jangan pergi mana-mana.

Aku ambil first aid kid dan balut luka dia. Kyung soo gosok rambut aku perlahan.

***

Selesai saja makan malam aku naik ke bilik.

GRUMM

Bunyi guruh yang kuat bergema. Kilat sambar menyambar. Hujan turun dengan lebat.

I think i got an idea..

***

Aku ketuk pintu bilik kyung soo sekuat mungkin dalam keadaan panik. Kyung soo buka pintu bilik dia.

Lantas aku peluk kyung soo.

MINHYO: Takut.

KYUNG SOO: Ehh?

MINHYO: Takutlah.

KYUNG SOO: Min. Oppa kenal min dari kecik.. min mana takut dengan guruh kilat petir apa semua ni?

Aku lepaskan pelukan.

MINHYO: Arasseo. Min tidur bilik min jelah kalau macam tu.

KYUNG SOO: Ehh? Meh sini meh. Tidur dalam bilik oppa. Merajuk pula dia. Sini meh.

Aku tersenyum lalu masuk ke dalam bilik kyung soo.

Yes!! I got it!! Oh yeah man!!

TBC

-----------------------

Vote[√]
Comment[√]

Sorry guys.. Series aku lupe😂


My Teacher Is My Husband?! [Do Kyung Soo] ✔️Where stories live. Discover now