7

508 41 1
                                    

(Kyung soo point of view)

Aku selimutkan minhyo yang tidur atas sofa.

Akhirnya berjaya juga aku pujuk dia walaupun dia pukul-pukul aku lepas cakap yang aku tak sempat buat apa-apa. Aku peluk dia suruh dia tidur. Nasib baik dengar cakap. Aku suruh juga dia tidur di katil tapi dia geleng tak mahu.

Aku hanya duduk tepi dia sambil pandang muka dia dengan senyuman. Rambut dia aku selitkan ke belakang telinga.

***

(Minhyo Point Of View)

Aku buka mata aku. Aku nampak kyung soo depan aku sekarang dia letakkan kepala dekat tepi katil sebelah aku sambil tangan kanan dia pegang tangan kanan aku. Entah kenapa aku tiba-tiba rasa nak telek muka dia lama-lama. Comel. Perlahan-lahan tangan aku gerakkan untuk usap pipi dia dan tiba-tiba mata dia terbuka terus pandang aku. Cepat-cepat aku alihkan tangan dan pejam mata.

(Kyung soo Point Of View)

Aku pandang muka dia.

KYUNG SOO: Mianhae sebab buat hal semalam. Lagipun aku lelaki, tipu kalau tak ada byun tu dalam diri.

Aku mengusap-usap pipi minhyo. Aku bangun beredar masuk ke bilik air.

***

(Minhyo Point Of View)

Aku buka pintu bilik air.

MINHYO: Ommo!

Terus aku tutup mata aku guna tangan. Kyung soo pandang aku dengan berus gigi di mulut dan pakai tuala pada paras pinggang je.

MINHYO: Yah! Kenapa saem tak kunci?!

Tanya aku dengan mata yang masih ditutup.

KYUNG SOO: Dah kunci la.

MINHYO: Kalau dah kunci saya tak boleh buka la saem! Hish saem ni!

Aku terus beredar dari bilik air namun tangan aku ditarik buatkan aku berada dalam pelukan dia.

KYUNG SOO: Cakap je la awak nak ambil kesempatankan? Rasa bersalah pasal semalam? Nak ulang lagi?

MINHYO: N-nae?

Kyung soo eratkan pelukan dia dipinggang aku.

MINHYO: Saem.

Kyung soo memberikan senyuman nakal.

KYUNG SOO: Jom mandi sama-sama?

***

Aku keluar dari bilik dengan tuala yang bersangkut di leher aku.

PN.DO: Eo? Min dah mandi? Turun makan meh.

MINHYO: Aniya, min..

Puan Do pandang aku menunggu jawapan.

MINHYO: Boleh tak min nak tumpang bilik air omma?

Puan Do pandang aku dengan muka pelik.

PN.DO: Pergi la.

MINHYO: Gumawoyo omma.

Aku terus beredar.

***

Aku turun ke dapur untuk bersarapan setelah mandi. Aku nampak kyung soo pun nak turun dari tangga. Terus aku alihkan muka dan jalan laju-laju.

MINHYO: Omma, nak Min tolong?

PN.DO: Tak apa, min pergi duduk dekat ruang tamu sana tu. Makcik Han ada dia boleh bantu omma. Lagipun dah nak siap dah.

MINHYO: Tapi Min nak tolong.

PN.DO: Dah tak payah, tak payah pergi sana.

Puan do menolak aku. Bila aku pusing.

MINHYO: Ommo kamchagiya!

Aku pegang dada aku. Aku tengok kyung soo tengah pandang aku dengan muka serius. Aku bergerak ke kanan, dia juga bergerak ke kanan aku ke kiri dia pun ke kiri aku dia halang jalan aku banyak kali aku buat benda yang sama.

MINHYO: Wae?

Puan Do dan makcik Han pandang ke arah kami. Kyung soo pula pandang ke arah ommanya dengan muka serius.

PN.DO: Ergg, m-makcik Han! T-tolong ambil bawang tu!

MAKCIK HAN: Oo? Aa nae, nae.

Kata makcik Han terus beredar mengambil bawang. Kelam-kabut dua perempuan tu di dapur.

KYUNG SOO: Sakit tahu tak? Yang pergi ketuk kepala oppa tu kenapa?

MINHYO: Saja, bagi cepat sikit pickup tu.

Kyung soo menjeling kembali ke arah dua perempuan di dapur. Jadi gelabah mereka.

PN.DO: Makcik Han! Mana bawangnya?! Buat bawang ke tanam bawang?!

Kyung soo terus tarik tangan aku ke ruang tamu. Kyung soo senyum nakal.

MINHYO: Mwoya?

Kyung soo terus dukung aku ala bride style.

MINHYO: Yah! Yah! Lepas lah!

Jerit aku. Dalam masa yang sama tangan aku peluk leher dia.

MAKCIK HAN: Makcik rasa tak lama lagi puan akan dapat cucu.

Puan Do tersenyum.

PN.DO: Harap macam tu lah.

Kyung soo bawa aku keluar dari rumah dan berdiri tepi kolam.

MINHYO: Saemnim! Lepaslah!

Makin erat aku peluk leher dia.

KYUNG SOO: Boleh tapi satu syarat.

MINHYO: Mwontae?! Mwontae?!

KYUNG SOO: Panggil oppa, oppa selama-lamanya.

MINHYO: Huh?

KYUNG SOO: Lepas ni.

MINHYO: Ah! Andwae! Andwae!

KYUNG SOO: Ppalli wa.

MINHYO: Oppa~

KYUNG SOO: Cakap saranghae.

MINHYO: Saranghae.

KYUNG SOO: Tak dengar.

MINHYO: Saranghaeyo oppa.

KYUNG SOO: Ha?

Pekak ke apa dia ni??

TBC

-----------------------

Vote[√]
Comment[√]

Vote bebnyk bru la brsmgt nk wat ff bile vote bnyk😂 ini x.. X brsmgt lah aye.. Well doakn aye dlm pt3 eyhh😂 bye korg thanks😂

My Teacher Is My Husband?! [Do Kyung Soo] ✔️Where stories live. Discover now