26

358 27 0
                                    

(Kyung soo Point Of View)

Aku duduk di meja makan restoran sambil menunggu jjampong yang minhyo inginkan. Aku tak mampu nak sembunyikan senyuman aku. Gembira betul bila dapat tahu minhyo mengandung.

Setelah jjampong siap. Aku keluar dari restoran dan ternampak sebuah kedai bunga.

***

Aku keluar dari kedai tersebut sambil membawa sejambak bunga ros merah.

Segera aku menuju ke kereta. Tanpa aku sedar sebuah kereta meluncur laju ke arah aku.

PINN

***

(Minhyo Point Of View)

Dah 2 jam kyung soo keluar beli jjampong tapi dia masih belum balik. Risau betul.

Aku ambil telefon aku dan hubungi dia.

MINHYO: Yabuseyo? Oppa kat mana?

YEOJA: Maaf kami dari Hospital Haesung. Pemilik telefon ni terlibat dengan kemalangan.

MINHYO: N-ne?

YEOJA: Cik ni siapa?

MINHYO: Saya isteri dia.

***

Aku segera ke wad kecemasan. Omma, appa, puan do dan encik do berada ruang menunggu.

MINHYO: Omma? Oppa?

OMMA: Sabar ye kyung soo masih kat dalam doktor tengah rawat.

Air mata aku mengalir deras.

Aku tak nak. Aku nak kyung soo!

MINHYO: Oppa!

Aku terduduk.

PN.DO: Min jangan macam ni tak baik untuk baby.

MINHYO: Andwaeyo! Min tak kesah! Min nak oppa!

Kenapa?!

MINHYO: Kenapa sekarang?! Ommaaa

Omma peluk aku tenangkan aku.

Setelah beberapa minit, doktor keluar.

MINHYO: Macam mana doktor?

D.LEE: Keadaan dia dah stabil cuma..

MINHYO: Hmm?

D.LEE: Di sebabkan hentakan kuat kat kepala dia, jadi dia koma. Kami tak dapat nak pastikan sama ada berapa lama atau dia dapat diselamatkan atau tak.

Aku terduduk. Aku pegang perut aku.

***

Kyung soo terbaring lemah di atas katil pesakit. Kepalanya berbalut sambil memakai alat bantuan pernafasan.

MINHYO: Oppa. Bertahan ea? Demi min. Demi anak kita.

Aku genggam erat tangan kyung soo.

MINHYO: Oppa. Saranghae.

Air mata sekali lagi mengalir deras.

PN.DO: Heh. Apa ni nangis-nangis? Tak baik. Nanti baby pun suka menangis.

MINHYO: Min tak kuat omma.

Aku pandang sayu wajah ibu mertua aku.

MINHYO: Min tak boleh.

PN.DO: Ani. Min boleh.

Puan do usap kepala aku. Aku benamkan kepala aku di dada puan do.

XX: Maaf. Ini barang yang ada dengan encik do masa kemalangan tu.

Kata seorang jururawat sambil menghulurkan sejambak bunga. Aku ambil dan baca kad yang terselit. Ada kesan darah sedikit pada kad tu.

Thanks my love, thanks for make me happy.

Air mata aku mengalir makin deras.

***

4 tahun kemudian~

Aku pegang erat tangan budak lelaki yang berumur 3 tahun. Bernama Do joon.

P/s: nak aje aku letak nme yoo do joon😂

MINHYO: Appa~ omma dengan min joon dah datang ni..

JOON: Omma? Bila appa nak bangun?

MINHYO: Nanti appa bangun lah. Joon pergilah main dekat taman sana. Kalau ada orang nak culik atau buat benda tak elok jerit kuat-kuat biar orang dengar, ara?

MINJOON: Ne omma.

Kata joon lalu beredar keluar dari wad kyung soo.

Aku sediakan air untuk membersihkan badan kyung soo.

Perlahan-lahan kain yang basah tu aku lapkan ke badan kyung soo.

MINHYO: Oppa. Sebulan je lagi. Pihak hospital kata kalau oppa tak sedar dia nak matikan mesin ni. Oppa janganlah pergi. Oppa tak nak tengok anak oppa ke? Oppa.. Min rindu oppa.

Air mata menitis.

MINHYO: Oppa tahu? Min dah dapat tawaran sambung belajar dekat UK. Tapi min tolak. Kalau min pergi siapa nak jaga oppa kan?

MINHYO: Oppa cakap. Oppa nak bagi min hadiah kalau min dapat masuk u oversea.. Mana hadiah dia? Oppa kena bangun! Min tak kira! Oppa kena bangun bagi min hadiah! Arra?!

Aku kesat air mata aku.

Tiba-tiba dada kyung soo naik turun. Aku segera menekan butang kecemasan berkali-kali.

XX: Maaf cik tak boleh ada di sini.

Kata seorang jururawat. Aku akur lalu keluar dari wad.

***

Aku masuk ke dalam wad kyung soo.

MINHYO: Oppa?

Kyung soo yang sedang bermain dengan tangannya memandang aku.

Gembiranya aku bila nampak kyung soo senyuman tak lekang dari bibir terus aku peluk dia erat.

MINHYO: Min rindu oppa. Rindu.

Air mata aku mengalir deras. Kyung soo tak balas pelukan aku. Aku lepaskan pelukan.

KYUNG SOO: Awak siapa?

MINHYO: Ne?

***

D.LEE: Benda ni memang biasa berlaku. Tak apa. Jangan risau ye puan.. Cuma bantu dia pulihkan ingatan dia balik perlahan-lahan.

MINHYO: Ne. Kamsahamida.

TBC

Vote[√]
Comment[√]

My Teacher Is My Husband?! [Do Kyung Soo] ✔️Where stories live. Discover now