mandikan

484 3 0
                                    

Beberapa jam menunggu jenazah, aku sempat berborak dahulu dengan kawan kawan aku, mungkin boleh redakan sedikit kepiluan dihati Alhamdulillah dirumah mereka bacakan yassin untuk ibu ramai sayang ibu. Jam berlalu dengan pantas makdak dia adik ayah aku ,call kami katanya "kami boleh mandikan jenazah ibu" aku berharap aku kuat, selang beberapa minit makdak sampai dia ni kepochi sikit tapi pandai masak!. Makdak ambil kami bawa ke bilik mayat ramai juga orang yang meninggal hari itu "moga ditempatkan dikalangan orang yang beriman" sambil tunggu aku duduk sebelah ayah, ayah? Dia masih senyap punyai kekuatan luar biasa aku senyum mungkin ayah boleh jadi pembakar semangat aku. Bulan ramadhan bulan mulia mungkin kita diuji sedikit sebab panas menahan kehausan penat tapi takpa pahala dapat lebih Inshallah, Allah sedang memberi aku sebuah dugaan besar ya dugaan yang petanda Allah masih ingat pada aku, Allah masih sayang pada aku sesal menghimpit diri. Sebelum ibu ada mayat lain yang nak di sambungkan kepala badannya hm teruk juga. Arwah itu kemalangan teruk, moga para familynya kuat!. Akhir, selesai juga mayat itu kene tunggu lagi ibu postmotem lama juga tapi tidak mengapalah demi ibu apa salahnya kan?. Ambil masa sekurangnya sejam habis postmotem kami ahli keluarga yang sudi untuk mandikan ibu dijemput masuk. Saat aku masuk bagaikan diri aku sudah tersembam di tanah aku nampak ibu....

ibu Where stories live. Discover now